Valse leraren, en leraressen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Valse leraren, en leraressen.

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 20:26

xsidd schreef:Misschien heeft de Heere iets speciaal in het Woord laten zetten.

En ik geloof persoonlijk dat dit zo in het Woord staat, om aan te geven hoe Hij het graag ziet, als er mensen door Hem anderen mogen genezen.

Matheus 10 vers 8 (HS)
Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor NIETS.

Dit was gericht aan de twaalf discipelen, niet aan ons.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 20:44

Ik heb er sterk aan getwijfeld om dit te zeggen, maar ik ga het toch doen.

Op een gegeven moment kreeg ik de gedachte aan een tekst.

Deze tekst : Matheus 7 vers 22 en 23 (HS)

22 Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?
23 Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Is het niet heel verwonderlijk dat de mensen in vers 22 zeggen ; Wij hebben in Uw Naam geprofeteerd, en demonen uitgedreven, en veel krachten gedaan? Deze mensen zijn geen kinderen van God, maar toch hebben ze deze dingen kunnen doen. Zo Heilig is de Naam van Jezus dus.

Maar mijn gedachten gingen verder.... Hoe konden die niet kinderen van God, toch zulke dingen doen?

Jezus zegd duidelijk dit erover, als de Fariezeen hem verwijten dat Hij de demonen uitdrijft door de overste van de demonen.

Matheus 12 vers 22 t/m 33 (HS)
22 Toen werd er iemand bij Hem gebracht die door een demon bezeten was en die blind was en niet kon spreken; en Hij genas hem, zodat hij die blind was en niet had kunnen spreken zowel kon spreken als zien.
23 En heel de menigte was buiten zichzelf en zei: Is dit niet de Zoon van David?
24 Maar de Farizeeën hoorden dit en zeiden: Deze drijft de demonen alleen maar uit door Beëlzebul, de aanvoerder van de demonen.
25 Jezus echter kende hun gedachten en zei tegen hen: Ieder koninkrijk dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en geen enkele stad of geen enkel huis dat tegen zichzelf verdeeld is, zal standhouden.
26 En als de satan de satan uitdrijft, dan is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe kan zijn rijk dan standhouden?
27 En als Ik door Beëlzebul de demonen uitdrijf, door wie drijven uw zonen ze dan uit? Daarom zullen die uw rechters zijn.
28 Maar als Ik door de Geest van God de demonen uitdrijf, dan is het Koninkrijk van God bij u gekomen.
29 Of hoe kan iemand het huis van de sterke binnengaan en zijn huisraad roven, als hij niet eerst de sterke gebonden heeft? En dan zal hij zijn huis leegroven.
30 Wie niet met Mij is, die is tegen Mij; en wie niet met Mij bijeenbrengt, die drijft uiteen.
31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering tegen de Geest zal de mensen niet vergeven worden.
32 En wie een woord spreekt tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar wie tegen de Heilige Geest spreekt, het zal hem niet vergeven worden, niet in deze eeuw, en ook niet in de komende.

Ik dacht : Hoe is dat nu mogelijk? Een mens die geen kind van God, is die toch door Gods Geest die dingen doet? Daar stopte mijn denken... Ik kon niet verder denken... En toen heb ik gebeden, en het aan God voorgelegd hoe dit nu mogelijk was. Na het bidden deed ik de Bijbel open en las dit :

Psalm 131 vers 1 (HS)
1 B
ook wandel ik niet in dingen
die te groot en te wonderlijk voor mij zijn.

Daarna heb ik die vraag los kunnen laten, en ik weet niet of mensen hier iets aan hebben, maar dat hoop ik dan maar :) Het is me overkomen, en misschien zitten er anderen met deze vraag...

Groet.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jun 2014 20:46

Ayla schreef:Wow bedankt voor deze link, super interessant!

xsidd schreef:@Anoniem_89

Ow, sorry ik had je bericht aan mij niet gezien.. Zal de link nu openen!

Hartelijke groet

Ben benieuwd naar jullie mening :)

xsidd schreef:Misschien heeft de Heere iets speciaal in het Woord laten zetten.

En ik geloof persoonlijk dat dit zo in het Woord staat, om aan te geven hoe Hij het graag ziet, als er mensen door Hem anderen mogen genezen.

Matheus 10 vers 8 (HS)
Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor NIETS.

Wat ook een mooie en bijzondere tekst is;

Handelingen 9
32 Toen Petrus door het land reisde, kwam hij ook bij de heiligen die in Lydda woonden. 33 Hij trof daar een man aan die Eneas heette en al acht jaar verlamd op bed lag. 34 Petrus zei tegen hem: ‘Eneas, Jezus Christus geneest u! Sta op en breng nu zelf uw bed in orde.’ Onmiddellijk stond hij op. 35 Alle inwoners van Lydda en van de Saronvlakte zagen wat er gebeurd was en bekeerden zich tot de Heer.
36 In Joppe woonde een leerlinge die Tabita heette, in onze taal is dat Dorkas. Ze deed veel goeds voor anderen en gaf vaak aalmoezen. 37 Maar juist in die tijd werd ze ziek en stierf. Ze werd gewassen en in het bovenvertrek opgebaard. 38 Omdat Lydda dicht bij Joppe ligt, stuurden de leerlingen, die gehoord hadden dat Petrus daar was, twee mannen naar hem toe met het dringende verzoek om direct bij hen te komen. 39 Petrus ging meteen met hen mee. Na zijn aankomst werd hij naar het bovenvertrek gebracht, waar de weduwen om hem heen kwamen staan en hem huilend de tunica’s en mantels lieten zien die Dorkas nog maar pas gemaakt had. 40 Petrus stuurde iedereen weg, waarna hij knielde om te bidden. Na het gebed draaide hij zich om naar het lichaam en zei: ‘Tabita, sta op!’ Ze opende haar ogen, en toen ze Petrus zag ging ze rechtop zitten. 41 Hij nam haar bij de hand en hielp haar overeind, en toen hij de heiligen en de weduwen weer binnengeroepen had, liet hij hun zien dat ze weer leefde. 42 Dit voorval werd in heel Joppe bekend en velen gingen in de Heer geloven. 43 Petrus bleef nog enige tijd in Joppe, bij Simon, een leerlooier.
.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jun 2014 20:48

xsidd schreef:Ik dacht : Hoe is dat nu mogelijk? Een mens die geen kind van God, is die toch door Gods Geest die dingen doet?

Denk je niet dat satan wonderen kan verrichten omdat hij zich voordoet als een engel van het Licht.
Net als dat er valse leraren zullen zijn en valse christussen, die grote en ontzagwekkende wonderen en tekenen verrichten om de aarde te misleiden??

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 20:49

@Meribel

Begin citaat"Dit was gericht aan de twaalf discipelen, niet aan ons."einde citaat.

ja dat is zo, en eerlijk gezegd is het juist een vraag voor me, of dit nu alleen aan hen gericht was, of ook aan ons nu. Sommigen zeggen, dat was voor toen, en hen specifiek. En anderen claimen direckt de woorden, en vatten ze persoonlijk op, en gaan dat ook uitvoeren.

Eerlijk gezegd weet ik het zelf niet nu, hoe die woorden geintrepeteerd moeten worden. Het Woord is Levend, en het kan toch ook zijn dat er mensen zijn , waartegen Gods Geest met kracht door het Woord spreekt, om de boodschap van Jezus aan zijn 12 dicipelen ,ook toe te passen op hun zelf.

Nogmaals, ik ben er nog niet over uit zelf.

Groet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 04 jun 2014 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 20:51

@Anoniem_89

Ja, je hebt helemaal gelijk. Ook satan kan wonderen doen... Maar over de beoordeling daarin, moet je echt super voorzichtig zijn, is mijn mening. Voordat je iets wat van Gods Geest afkomt, te bestempelen als van de duivel...

Daar waarschuwd Jezus juist voor als de Farizeen hem belasteren.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 21:20

xsidd schreef:ja dat is zo, en eerlijk gezegd is het juist een vraag voor me, of dit nu alleen aan hen gericht was, of ook aan ons nu. Sommigen zeggen, dat was voor toen, en hen specifiek. En anderen claimen direckt de woorden, en vatten ze persoonlijk op, en gaan dat ook uitvoeren.

Eerlijk gezegd weet ik het zelf niet nu, hoe die woorden geintrepeteerd moeten worden. Het Woord is Levend, en het kan toch ook zijn dat er mensen zijn , waartegen Gods Geest met kracht door het Woord spreekt, om de boodschap van Jezus aan zijn 12 dicipelen ,ook toe te passen op hun zelf.
In Lukas 10 staat dat Jezus nog 70 mensen uitzond.

Jezus gaf voor zijn hemelvaart aan de elven de grote zendingsopdracht: Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest enz. Zou dit betekenen dat alleen zij dat mochten doen?
Waarom dan de ene keer vasthouden aan het specifieke groepje mensen, en de andere keer niet?
De genezingen zijn minder geworden-gestopt toen de mensen ermee stopten. Daarna werd er beweerd dat het niet voor deze tijd is.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 21:32

@Naamloos

"Begin citaat"In Lukas 10 staat dat Jezus nog 70 mensen uitzond.

Jezus gaf voor zijn hemelvaart aan de elven de grote zendingsopdracht: Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest enz. Zou dit betekenen dat alleen zij dat mochten doen?
Waarom dan de ene keer vasthouden aan het specifieke groepje mensen, en de andere keer niet?
De genezingen zijn minder geworden-gestopt toen de mensen ermee stopten. Daarna werd er beweerd dat het niet voor deze tijd is."einde citaat.

Het is voor mij niet specifiek of het ene groepje of het andere, maar ik zit eigenlijk meer met het feit dat ik me ongeschikt acht op dit moment. Evangeliseren zal ik wel doen, want dat gaat wel.

En dat genezingen niet van deze tijd zijn, zie ik als een leugen. Want door de grote wonderen die Petrus, en Paulus en de anderen deden, kwamen hele dorpen tot geloof. Die wonderen bekrachtigden het evangelie.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jun 2014 21:33

xsidd schreef:ja dat is zo, en eerlijk gezegd is het juist een vraag voor me, of dit nu alleen aan hen gericht was, of ook aan ons nu. Sommigen zeggen, dat was voor toen, en hen specifiek. En anderen claimen direckt de woorden, en vatten ze persoonlijk op, en gaan dat ook uitvoeren.

naamloos schreef:In Lukas 10 staat dat Jezus nog 70 mensen uitzond.

De genezingen zijn minder geworden-gestopt toen de mensen ermee stopten. Daarna werd er beweerd dat het niet voor deze tijd is.

Ik geloof best dat die 70 mensen die uitgezonden waren ook nog steeds voor nu is.

Waarom zou het niet voor deze tijd zijn?
Wij ontvangen toch ook dezelfde heilige Geest?

1 Johannes 2
3 Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. 4 Wie zegt: ‘Ik ken hem,’ maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem. 5 In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn. 6 Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden.
sorry dat moest even duidelijk gezegd worden

2 Korintiërs 3
18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.

BRON
Die preek zal ik nooit vergeten tijdens Opwekking... :)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 21:50

xsidd schreef:@Meribel

Begin citaat"Dit was gericht aan de twaalf discipelen, niet aan ons."einde citaat.

ja dat is zo, en eerlijk gezegd is het juist een vraag voor me, of dit nu alleen aan hen gericht was, of ook aan ons nu. Sommigen zeggen, dat was voor toen, en hen specifiek. En anderen claimen direckt de woorden, en vatten ze persoonlijk op, en gaan dat ook uitvoeren.

Nogmaals, ik ben er nog niet over uit zelf.

Groet.

Maar het hoofdstuk begint met specifiek

1 Daarop riep hij zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en elke kwaal te genezen.

En daarna ook nog eens de namen,

Dan kan je toch niet zeggen, ik voel dat dit specifiek op mij slaat?
Er staat nergens, ik geef deze macht aan jullie, en daarna aan iedereen of iets dergelijks.

En ik weet dat later ook de gaven van de geest ter sprake komen, maar kom op, dan hebben we het toch niet over doden opwekken.

Je kan toch niet zo alles in de bijbel wat God of Jezus tegen iemand zegt op jezelf projecteren.
Dan krijg je heel rare situaties.

( alhoewel dat blijkt ook weer wel uit die youtube video's )

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 21:56

Mooie preek @ anoniem89

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 22:07

@Meribel

En ik ben er nog niet uit. En over dat sommige dingen worden gesproken door het Woord.... Is jou het bekend dat Gods Geest met kracht door het Woord tot je spreken kan, met kracht? Het is een levend Woord.

Begin citaat"En ik weet dat later ook de gaven van de geest ter sprake komen, maar kom op, dan hebben we het toch niet over doden opwekken.

Je kan toch niet zo alles in de bijbel wat God of Jezus tegen iemand zegt op jezelf projecteren.
Dan krijg je heel rare situaties."einde citaat.

En wat nu als de tijd komt, waarin door de Eeuwige Kracht van Jezus ook doden opgewekt zullen worden? En ja, je kan natuurlijk niet alles zomaar betrekken op jezelf, anders krijg je rare zaken inderdaad.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 jun 2014 22:21

Jezus is pas begonnen met wonderen nadat hij de H.G. ontvangen had.
Hij zegt: Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.
En -zoals Anoniem al zei- wij hebben dezelfde Geest ontvangen die Jezus heeft.
Jezus zegt ook: Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader.

En dan kom ik uit bij 1 Kor. 12 uit. 7 Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander. 8 Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest; 9 en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest; 10 en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen, en aan een ander uitleg van talen. 11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.

Hier staat dat de Geest afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil, dus niet iedereen krijgt de gave van genezing.
Ik geloof dat een christen een woord van kennis of geloof krijgt van de Geest om iemand te genezen.
Ik denk niet dat je op eigen houtje bij iedereen genezing moet gaan uitspreken, volgens mij gaat het daar vaak fout.
Jezus genas ook niet iedereen, en Paulus liet ook iemand ziek achter (ben de naam even kwijt).

Ds. M. v. Campen heeft een duidelijk boek geschreven over 1 Kor. 12 : De gereedschapkist van de Heilige Geest.
Laatst gewijzigd door naamloos op 04 jun 2014 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jun 2014 22:22

Welke tijd bedoel je precies?vraag aan xsidd

@naamloos,
Die preek die anoniem neerzette die past mooi bij je post....over zoals Jezus doen/zijn, gaat het.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 jun 2014 22:48

@Meribel

Ja, ik kreeg ineens die vraag in me, en toen stelde ik hem aan jou.

Ik zou er niet raar van opkijken in ieder geval, want het lijkt wel alsof steeds meer Christenen, aan die woorden gehoor geven, en ik heb al besloten dat ook te doen.

Een tijdje geleden wilde een man, twee kinderen opwekken uit de dood door de Kracht van Jezus, maar hij werd uitgelachen, en bespot.... Nou, ik ken die man een beetje, en ik kan je zeggen dat hij naar mijn weten oprecht is, en om zulke dingen te zeggen, moet je wel veel geloof hebben.

Terug naar “[Religie] - Open forum”