Hoi allemaal,
9 jaar geleden, mocht ik door genade tot geloof komen. In de tijd erna, ben ik op zoek gegaan naar een kerk. En ik heb met grote verbazing gezien, dat heel veel mensen, bijna alles wat de pastor of predikant zegdt, aannemen als zoete koek. Als het goed in het leven, of straatje past dan is het wel goed...
Zo kwam ik in kring van gelovigen, die terwijl de voorganger aan het preken was, hard moest lachen.. En de 1 viel de ander bij... Nou, ik had weinig te lachen, maar vond het een zeer apart verhaal. Toen het meisje voor me, ineens begon te bewegen en kronkelen als een slang, dacht ik : Ik zit hier niet goed. Ik heb dat aangekaart bij degene die me meenam, en die vond het normaal... Normaal??? Nou, ik kan u zeggen dat ik aardig wat gezien heb in mijn leven, maar dit achtte ik zeker niet als normaal.
Veel Christenen houden zichzelf deze tekst voor als het om de leraren, of leraressen gaat...
Matheus 7 vers 17 en 18 (Herziene Statenvertaling)
17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort en een slechte boom brengt slechte vruchten voort.
18 Een goede boom kan geen slechte vruchten voortbrengen en een slechte boom kan geen goede vruchten voortbrengen.
Dat is een maatstaf die de Heere Jezus geeft, maar veel mensen willen niet naar deze tekst van Petrus kijken, die net zo goed waarheid is.
2 Petrus 2 vers 1 (Herziene Statenvertaling)
Maar er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, zoals er ook onder u valse leraars zullen zijn, die HEIMELIJK verderfelijke afwijkingen in de leer zullen invoeren. Daarmee verloochenen zij zelfs de Heere, Die hen gekocht heeft, en brengen zij een snel verderf over zichzelf.
In deze huidige tijd wil ik alle nadruk leggen, op het woord HEIMELIJK. Het houd mijns inziens in dat er dus leraren, en leraressen zijn die dus dingen toevoegen in de ware leer, of er van af doen. Maar het probleem is dat het heimelijk is, en dus niet zichtbaar.
+- 2014 jaar lang heeft de tegenstander van God de tijd gehad om de kerk van God te bestuderen. Iedereen weet dat de tegenstander, God wil nabootsen... Het intereseert hem niet of u 99,9 procent waarheid geloofd, maar met dat éne stukje leugen u ten gronde gaat... Het maakt satan niet uit, of u wettish leeft, en denk daardoor behouden te worden... Het zal satan een worst wezen, hoe u misleid word.. Als u maar misleid wordt.
Een goed voorbeeld wat misbruikt word door de tegenstander is handoplegging.
Door handoplegging worden in de geestelijke wereld enorme ketens van mensen gevormd. En als degene die begonnen is een valse leraar is, zit je dus gezellig allemaal door handoplegging aan hem vast. Dit is niet zichtbaar voor het blote oog, maar wel de diepe waarheid achter handoplegging.
Handoplegging zoals Paulus deed is natuurlijk goed, maar dat was ook geen valse leraar. Ik verketter handoplegging zeker niet, maar als de vijand het gebruikt door valse leraren het te laten uitvoeren, zijn de rapen gaar mijns inziens.
Ik open dit topic, omdat ik erg benieuwd ben naar jullie inzichten hierover, en om deze dingen te delen. Ik heb heel bewust geen kerken, of achtergronden benoemd....
Wat vinden jullie hiervan, en hoe zien jullie dit?
Hartelijke groet.