Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Spreeuw schreef:Mensen met een donkere huidskleur. Zij worden helaas geregeld gediscrimineerd. Dat mag natuurlijk niet. Ik vroeg me af waar de donkere huidskleur vandaan komt. Er wordt wel gezegd dat mensen met een donkere huidskleur van het geslacht van Cham, een van de zonen van Noach, vandaan komen. Chams nageslacht wordt door Noach vervloekt, omdat Cham aan zijn broers vertelde dat Noach naakt was. Maar klopt het wel dat de donkere huidskleur van het geslacht van Cham afkomstig is?
Overigens worden mensen met een blanke huid ook gediscrimineerd. Je kan eigenlijk wel zeggen dat elke huidskleur wel ergens gediscrimineerd wordt.
Spreeuw schreef:Mensen met een donkere huidskleur. Zij worden helaas geregeld gediscrimineerd. Dat mag natuurlijk niet. Ik vroeg me af waar de donkere huidskleur vandaan komt.
Er wordt wel gezegd dat mensen met een donkere huidskleur van het geslacht van Cham, een van de zonen van Noach, vandaan komen. Chams nageslacht wordt door Noach vervloekt, omdat Cham aan zijn broers vertelde dat Noach naakt was. Maar klopt het wel dat de donkere huidskleur van het geslacht van Cham afkomstig is?
Er wordt wel gezegd dat mensen met een donkere huidskleur van het geslacht van Cham, een van de zonen van Noach, vandaan komen. Chams nageslacht wordt door Noach vervloekt, omdat Cham aan zijn broers vertelde dat Noach naakt was. Maar klopt het wel dat de donkere huidskleur van het geslacht van Cham afkomstig is?
Dat is een verzinsel.
Spreeuw schreef:Waarom?
Anoniem_89 schreef:Waar en wanneer dan?
Bijbels gezien had Cham vier zonen: "De zonen van Cham waren Cusj en Mizraïm, Put en Kanaän." Mizraïm ging volgens Josephus Flavius in het huidige Egypte wonen, Put in Het huidige Libië, en Cusj in de buurt van Sudan/Etheopië. En Kanaän? Die ging in Kanaän wonen.hettys schreef:Nou, volgens mij zijn, bijbels gezien zijn de afstammelingen van Cham niet in Afrika maar in Kanaän gaan wonen. Er staat geloof ik wel dat Cham (Kanaän) vervloekt was. maar ja.
Als je echt racistisch bent, zoals heel veel mensen 200 of 300 jaar geleden, dan zou je kunnen denken dat zwart zijn een vloek is. Maar dat is het niet, het is juist een zegen in een warm klimaat.
dus heel vroeger, in de tijd van de slavernij hebben de mensen bedacht dat zwart zijn een vervloeking was, keken in de bijbel, zagen dat Cham iets verkeerds had gedaan en bedachten toen dat die armzalige zwarte mensen van Cham moesten afstammen.
Hadden ze meteen een excuus voor de slavernij. Zo ging dat.
Anoniem_89 schreef:Waar en wanneer dan?
Faramir schreef:Als Europeaan heb je grote kans gediscrimineerd te worden in Afrika, als Aziaat heb je grote kans gediscrimineerd te worden Europa en als Afrikaan heb je grote kans gediscrimineerd te worden in Azië. Om maar even drie willekeurige gevallen in drie willekeurige werelddelen te noemen.
Discriminatie is geen blanke uitvinding en gebeurd eigenlijk zo'n beetje overal in meer of mindere mate. Het is eigen aan de mensheid die uit een stammencultuur komt.
Kijk, en dit is dus discriminatie.Anoniem_89 schreef:Mijn gedachte is altijd dat blanken zich eerder superieur zouden voelen..
Anoniem_89 schreef:Mijn gedachte is altijd dat blanken zich eerder superieur zouden voelen..
Andersom heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Jvslooten schreef:Kijk, en dit is dus discriminatie.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten