De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 29 mei 2014 12:34

CENTRAL AFRICAN REPUBLIC:

ISLAMIC JIHADISTS STORM CHURCH, murder at least 30:

Jihad Watch
Associated Press, May 28, 2014

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2014 13:54

Ik lees net in de krant dat in Gouda een nieuwe moskee moet komen en elke moslim aldaar wordt gewoon verplicht gesteld om 1500 euro te storten :shock:
Mensen reageren hier nu op, dat er nergens in de koran staat dat je verplicht moet doneren aan de kerk. Laat staan zo'n hoog bedrag.
Dat is voor veel mensen een maandloon!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 mei 2014 13:58

schelpje

Veel Evangelische gemeenten "verplichten" hun leden ook 10% van hun maandinkomen te geven, dus wat dat betreft zijn christenen niet anders.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2014 14:00

ineke-kitty schreef:schelpje

Veel Evangelische gemeenten "verplichten" hun leden ook 10% van hun maandinkomen te geven, dus wat dat betreft zijn christenen niet anders.

Hoe controleren ze dat dan?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 mei 2014 14:05

schelpje

Er wordt vanuit gegaan dat men daar gehoorzaam aan is.
En ik kan het weten, na 25 jaar in die kringen te hebben verkeerd.

En ik ben diaken geweest, dus kreeg inzicht in de financiele zaken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 mei 2014 14:09

ineke-kitty schreef:schelpje

Er wordt vanuit gegaan dat men daar gehoorzaam aan is.
En ik kan het weten, na 25 jaar in die kringen te hebben verkeerd.

Ow, ik had geen idee.
Lijkt mij niet prettig, maar meer in de richting gaan van "geestelijke chantage".
Ik ken een aantal evangelische christenen, maar hoor nooit over een verplichte bijdrage.
Maar als je de diverse moskeeën in Rotterdam zo aanschouwt, is alles pracht en praal.
Heel veel kleur(tjes). Maar anderzijds zitten ze soms ook in een oud schoolgebouw.
Ik denk dat het per gemeenschap verschilt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 mei 2014 14:18

schelpje

Nee, dat is bepaald niet prettig.
Persoonlijk heb ik het me nooit kunnen veroorloven om 10% bij te dragen, maar de meeste leden, van de gemeente waar ik deel van uit heb gemaakt, betaalden keurig hun tienden, hoewel zij financieel daardoor in de problemen raakten.
Men haalt dan Maleachi 3:10 aan om de leden voor te houden dat als je je tienden geeft, God je zal zegenen met overvloed.

Of iets dergelijks ook in de Koran wordt geleerd, zou ik niet weten, dat zou ik na moeten kijken.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 30 mei 2014 11:15

laten we ons wel blijven realiseren dat islam onderwerping betekent, dat ook is.
Eigenlijk is dat wel een beetje vergelijkbaar met het oudtestamentische Israël, vind ik.
Alleen had dat Israël een andere God!!

Nu ga ik iets ongewoons zeggen: in het komende Vrederijk komt die cultuur m.i. terug en daar zie ik ook de logica van in. Er moet orde zijn! De Heere Jezus zal regeren met een ijzeren roede, zegt de Bijbel. De volken welke niet (= verplicht) het loofhuttenfeest komen vieren in Jeruzalem, krijgen niet eens regen meer. Zo zal er best nog meer aanwijsbaar zijn na deze periode van de genadetijd, waar zovelen geen gebruik van willen maken. Die genadetijd is wel eindig hoor!

Denk er aan dat onze cultuur zeer ziek is, overal waar wij van de zuivere christelijke leer afwijken!! Dan krijg je natuurwetmatig verharding. Dat afwijken gaat zeer hard om ons heen en de verharding niet minder. Neem de verzorgingsstaat, welke een christelijk karakter had, maar waar heel onchristelijk mee omgegaan werd. Het misbruik maken van de sociale voorzieningen, het grote graaien van ieder welke daartoe de kans kreeg. (en nog krijgt)
De medische zorg zal ook afgebroken worden omdat die onhoudbaar is door fout gebruik, mis-organisatie en diefstal.

Alleen het christendom kent liefde. Die liefde is kwetsbaar. Van die liefde kan zeer gemakkelijk misbruik gemaakt worden. Dan werkt het niet meer. Dan verandert de manier van leven met elkaar. Dat is ook bij de Heere God zo hoor! Wij maken vaak van de Allerhoogste graag een soort sinterklaasfiguur, (dat is onze decadentie) maar reken er op dat Hij twee kanten heeft!!

Dat wij decadent zijn geworden, zie ik aan ons kerkelijke denken dat vergeving los van berouw is komen te staan. Dan is het geen vergeven meer, maar toelaten, accepteren van het kwaad.
Dat is o.a. ook de houding van velen van ons naar de situatie toe in Nigeria en de VAR. Met liefde naar de terroristische moslimextremisten van Boko Haran toe, wordt op een enkeling na, niets bereikt en kost dus duizenden doden extra.

De islam kent in feite geen liefde zoals het christendom dat kent. Pater Frans in Syrië kwam ook niet als lief over bij de terroristen van Al Qaida, alleen als dom minderwaardig. Natuurlijk is dat duivels denken van hen. Maar niet voor niets noemde de Here Jezus de duivel de overste dezer wereld! En de islam verschilt van het christendom als nacht en dag, hoe zielig dat ook is voor de daaraan zo slaafs onderworpenen! Als onze cultuur niet zo verworden was, dan zouden wij ook echt anders met de oprukkende islam omgaan hoor! (in oude tijden was dat gelukkig nog anders, anders waren wij nu reeds een half millennium een kalifaat.)

Hierin heeft de Paus zijn echte innerlijke instelling nu ook verraden met de grootmoefti van Jeruzalem zijn broeder te noemen. Die grootmoefti is een uitgesproken nazi (hij zegt ook hardop alle Joden om zeep te willen helpen!). Zijn voorganger sloot ook verbonden met Hitler. Maar beiden, hij en de Paus willen de heerschappij over Gods stad. Dat zal kunnen als we straks samen de valse kerk van de eindtijd zullen worden. En wij, de decadente toeschouwers, laten 'Gods water maar over Gods akker stromen', alsof alles normaal is. Daarom zie ik onze (mijn) PKN zich daar straks ook bij aansluiten.
(over heel die valse kerk onder de valse profeet, beest no.2, wordt bij ons niet eens gesproken)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 11:35

Ben: " over heel die valse kerk onder de valse profeet, beest no.2 , wordt bij ons niet eens gesproken".

Jouw kerk/gemeente is daar niet de enige in Ben.
Zelfs in de meeste evangelische gemeenten wordt daar niet over gesproken, en dan is het niet gek dat de kerk/gemeenteleden er totaal geen idee van heeft wat er staat te gebeuren op het wereldtoneel, simpel om het feit dat zij daar geen onderwijs over ontvangen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 mei 2014 12:51

Ter informatie:

In Syrie vestigen radicale moslims volgens Open Doors een islamitisch Kalifaat; christenen die daarin wonen, en die door het verzet worden beschouwd als medestander van president Assad, worden gedwongen hun geloof af te zweren.
velen van hen sterven; het aantal martelaren ligt hier op bijna 1500.
www.opendoors.nl

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 mei 2014 13:36

ben db bd schreef:De islam kent in feite geen liefde zoals het christendom dat kent. Pater Frans in Syrië kwam ook niet als lief over bij de terroristen van Al Qaida, alleen als dom minderwaardig.

Pater Frans geloofde in de samenleving die hij diende. In die samenleving leefden zowel moslims als christenen. Hij heeft het goede voorbeeld gegeven en is gestorven als martelaar. Zijn voorbeeld werd en wordt gewaardeerd door zowel christenen als moslims.

Wij kunnen nog heel veel leren van pater Frans als het gaat om naastenliefde en het open staan voor mensen met een andere geloofsovertuiging. Ik denk dat hij zich in zijn graf zal omdraaien als hij hoort hoe oa jij hier over moslims praat en ze wegzet als minderwaardige mensen.
Hierin heeft de Paus zijn echte innerlijke instelling nu ook verraden met de grootmoefti van Jeruzalem zijn broeder te noemen. Die grootmoefti is een uitgesproken nazi (hij zegt ook hardop alle Joden om zeep te willen helpen!). Zijn voorganger sloot ook verbonden met Hitler. Maar beiden, hij en de Paus willen de heerschappij over Gods stad.

Volgens mij heb je helemaal niets begrepen van het pausbezoek aan de regio. De paus ende katholieke Kerk hebben werkelijk geen interesse in heerschappij over Jeruzalem. Dat hij praat met de belangrijke personen in de regio kan je natuurlijk zoals jou zwartgallig uitleggen voor eigen gewin. Dat staat je vrij, de mensen van goede wil zullen beter weten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2014 14:21

Ik stuitte op het volgende bericht:

ROTTERDAM - Op de campus van de Erasmus Universiteit moet een geschikte ruimte komen voor bezinning en gebed. Daar pleiten het CDA en NIDA voor. Maar de lezers van Dichtbij zijn het daar niet mee eens. ‘Geloven doe je maar thuis achter de deur’, zegt Dichtbij-lezer Wim Dorsman.

De universiteit wil veel internationale studenten aantrekken. Iedereen heeft tenslotte evenveel recht op scholing. Een groot deel daarvan heeft behoefte aan een gebedsruimte. De ruimte die er nu is, is veel te klein. Daardoor staan er lange wachtrijen en moeten sommigen zelfs in het trappenhuis bidden. Maar de Dichtbij-lezers vinden een grotere gebedsruimte onzin. ‘Ik kan me de dag niet heugen dat er ooit een christelijke kapel geïnstalleerd werd in de uni’, zegt Jules.

Angelique zegt: ‘Er staan genoeg kerken en moskeeën in Rotterdam om deze mensen te laten bidden’. En Erhan zegt: ‘Wordt er dan ook nog een kapel bijgebouwd en een tempel voor de Hindoestanen? Als ik in Turkije of Marokko ben kan ik ook geen kaarsje branden.’
bron: dichtbij.nl

Waar gaat het nu precies om, een ruimte voor de christenen of toch voor de moslims?
Het komt nu als één pot nat over.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 31 mei 2014 09:58

Gewelds-Top Tien

Voor het eerst in de geschiedenis heeft de christelijke organisatie Open Doors een lijst gepubliceerd met cijfers over geweld tegen christenen, met een lijst waarop de namen van landen waar het geweld tegen christenen het hoogst is.

De nieuwe lijst is weer anders dan de bekende Ranglijst Christenvervolging.
Christenvervolging; op laatstgenoemde lijst komen namelijk alle vormen van vervolging voor; geweld is er daar 'slechts' een van.
De Top Tien wordt aangevoerd door drie landen: Nigeria, Syrie en Egypte.
Vooral in de beide eerstgenoemde landen is het aantal christenen dat vanwege hun geloof gestorven is hoog.
Nigeria bijvoorbeeld, geteisterd door de radicaal Islamitische groepering Boko Haram [ die ook verantwoordelijk is voor de recente ontvoering van ruim 200 jonge meisjes in Nigeria] telt volgens Open Doors meer dan 2000 martelaren.

www.opendoors.nl

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 jun 2014 02:18

CHRISTENEN GEMARTELD IN CEL IRAN

Minstens drie Evangelische christenen, onder wie de bekende Iraans-Amerikaanse voorganger Saeed Abdeni, zijn mishandeld in de Iraanse gevangenis waar zij wegens hun geloof verblijven.

Bron: Uitdaging.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 jun 2014 03:42

ENGELAND: EXIT CHRISTENDOM

De voormalige aartsbisschop van Canterbury, Lord Carey, waarschuwt in The Telegraph dat het christendom in Engeland nog slechts EEN generatie van zijn verdwijning verwijderd zou zijn ["a Generation Away From Extinction"].

We zijn het helemaal eens met de analyse van de bisschop, we geloven niet in een her-evangelisering van GB, maar veelmeer in een door de politiek gedulde Islamisering van de voormalige koloniale macht, die steeds opnieuw kruisen in het land verboden heeft.

Commentaar van een lezer:
"Een land dat de moslims extra privileges verleent, een land waar men kruisen en keppeltjes verbiedt, maar hidjabs, nikaabs en chadors toestaat, een land dat de politieke correctheid tot in het absurde heeft doorgevoerd, een land waar alleen al het tonen van de Engelse vlag als rascistisch bestempeld kan worden, een land waarin Salafisten meerdere malen hondenpubs met benzine overgoten en ze daarna, volledig straffeloos, in brand gestoken hebben, in zo'n land hoeft niemand zich erover te verbazen wanneer de Anglicaanse en Katholieke godsdienst verdwijnen".

BRON: ejbron.wordpress.com

Terug naar “Archief”