Berichtdoor ben db bd » 30 mei 2014 11:15
laten we ons wel blijven realiseren dat islam onderwerping betekent, dat ook is.
Eigenlijk is dat wel een beetje vergelijkbaar met het oudtestamentische Israël, vind ik.
Alleen had dat Israël een andere God!!
Nu ga ik iets ongewoons zeggen: in het komende Vrederijk komt die cultuur m.i. terug en daar zie ik ook de logica van in. Er moet orde zijn! De Heere Jezus zal regeren met een ijzeren roede, zegt de Bijbel. De volken welke niet (= verplicht) het loofhuttenfeest komen vieren in Jeruzalem, krijgen niet eens regen meer. Zo zal er best nog meer aanwijsbaar zijn na deze periode van de genadetijd, waar zovelen geen gebruik van willen maken. Die genadetijd is wel eindig hoor!
Denk er aan dat onze cultuur zeer ziek is, overal waar wij van de zuivere christelijke leer afwijken!! Dan krijg je natuurwetmatig verharding. Dat afwijken gaat zeer hard om ons heen en de verharding niet minder. Neem de verzorgingsstaat, welke een christelijk karakter had, maar waar heel onchristelijk mee omgegaan werd. Het misbruik maken van de sociale voorzieningen, het grote graaien van ieder welke daartoe de kans kreeg. (en nog krijgt)
De medische zorg zal ook afgebroken worden omdat die onhoudbaar is door fout gebruik, mis-organisatie en diefstal.
Alleen het christendom kent liefde. Die liefde is kwetsbaar. Van die liefde kan zeer gemakkelijk misbruik gemaakt worden. Dan werkt het niet meer. Dan verandert de manier van leven met elkaar. Dat is ook bij de Heere God zo hoor! Wij maken vaak van de Allerhoogste graag een soort sinterklaasfiguur, (dat is onze decadentie) maar reken er op dat Hij twee kanten heeft!!
Dat wij decadent zijn geworden, zie ik aan ons kerkelijke denken dat vergeving los van berouw is komen te staan. Dan is het geen vergeven meer, maar toelaten, accepteren van het kwaad.
Dat is o.a. ook de houding van velen van ons naar de situatie toe in Nigeria en de VAR. Met liefde naar de terroristische moslimextremisten van Boko Haran toe, wordt op een enkeling na, niets bereikt en kost dus duizenden doden extra.
De islam kent in feite geen liefde zoals het christendom dat kent. Pater Frans in Syrië kwam ook niet als lief over bij de terroristen van Al Qaida, alleen als dom minderwaardig. Natuurlijk is dat duivels denken van hen. Maar niet voor niets noemde de Here Jezus de duivel de overste dezer wereld! En de islam verschilt van het christendom als nacht en dag, hoe zielig dat ook is voor de daaraan zo slaafs onderworpenen! Als onze cultuur niet zo verworden was, dan zouden wij ook echt anders met de oprukkende islam omgaan hoor! (in oude tijden was dat gelukkig nog anders, anders waren wij nu reeds een half millennium een kalifaat.)
Hierin heeft de Paus zijn echte innerlijke instelling nu ook verraden met de grootmoefti van Jeruzalem zijn broeder te noemen. Die grootmoefti is een uitgesproken nazi (hij zegt ook hardop alle Joden om zeep te willen helpen!). Zijn voorganger sloot ook verbonden met Hitler. Maar beiden, hij en de Paus willen de heerschappij over Gods stad. Dat zal kunnen als we straks samen de valse kerk van de eindtijd zullen worden. En wij, de decadente toeschouwers, laten 'Gods water maar over Gods akker stromen', alsof alles normaal is. Daarom zie ik onze (mijn) PKN zich daar straks ook bij aansluiten.
(over heel die valse kerk onder de valse profeet, beest no.2, wordt bij ons niet eens gesproken)