Bambi schreef:De betrouwbaarheid van God's Woord wordt met veel poeha in twijfel getrokken
Laat me eerst constateren dat je blijkbaar op weinig gestelde vragen een direct antwoord wil geven. Maar je schrijft dat God's woord in twijfel wordt getrokken, dat is niet het geval; hooguit jouw wordt de juistheid van jouw kijk op de bijbel in twijfel getrokken.
Bambi schreef:Maar oh wee, als je de betrouwbaarheid van het woord van wetenschappers in twijfel trekt. Dan zijn de rapen gaar.
Nee, de drijvende kracht achter het vergaren van meer kennis is juist de twijfel en het in twijfel trekken van bestaande kennis als dat nodig is.
Bambi schreef:Wie zal het nu beter weten: De Maker van alles, die meer verstand heeft dan alle mensen bij elkaar of de wetenschapper, met zijn kleine menselijke verstand?
Of Bambi die het blijkbaar allemaal zo voor je kan uittekenen en geen moment twijfelt aan haar eigen juist-verstaan van God..
Bambi schreef:En ja, de Heilige Geest is toevallig de Maker, dus aan wie kun je het beter aan vragen? Ben ik dan een dom en naïef persoon?
Met dat vragen heb ik geen moeite, ik heb wel moeite met een ongebreideld zelfvertrouwen wat geen spoortje van twijfel of zelfkritiek toelaat. Tot nu toe hoor ik alleen maar dat je jezelf vereenzelvigd met de meest zuivere Goddelijke kennis die je voor mogelijk houdt, en dat leidt tot uitspraken als:
Bambi schreef:Dat mag je denken met je kleine menselijke verstand. Ik hoef niet aan God's Woord te twijfelen. Staan er tegenstelling in God's Woord? Daar zal wel een verklaring voor zijn. Waar moet je die verklaring zoeken? Bij God Zelf.
Is het dan geen bewijs dat God's Woord onbetrouwbaar is? Nee.
Je hoeft niet aan God's woord te twijfelen, maar een keertje twijfelen aan je eigen verstaan daarvan zou geen kwaad kunnen.
Bambi schreef:En zo hoort het en niet een tegenstelling in God's Woord aangrijpen om God's Woord onbetrouwbaar of onwaar te maken. Want daar zul je toch eens verantwoording voor af moeten leggen.
Question nothing; Bambi knows it all.