Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:En het scheppingsverhaal is natuurlijk geen sprookje.
antoon schreef:Dus dit is de riedel, ik had het kunnen weten, ik ga geen boekhouding bijhouden van namen, echter onbekende of meer bekende evolutionisten, en dan bedoel ik mensen met een hogere opleiding die ook werkzaam zijn in een beroepsgroep die min of meer met evolutie te maken heeft, ALTHANS Dat maakt men ervan, binnen en buiten mijn gezichtsveld nemen mensen afstand van de theorie, natuurlijk niet met bosjes tegelijk, maar er zijn er genoeg.
Dat is nu het geval met evolutie, het begon al met de grootste verbeelding in een tijd dat de wetenschap in de kinderschoenen stond, men was geneigd het te geloven, alhoewel er geen bewijs in Darwin zijn boek stond en het nog eerder schepping aansprak.
Door het ontbreken van media werden mensen dom gehouden en geloofden wat de pastoor , burgemeester en geleerde hun voorhield.
Nu is het gelukkig anders en word het verhaal doorzien, we weten dat mutaties niet kunnen we weten at fossielen schepping weerspiegelen, we weten dat evolutie onderzoeken vastlopen, en dan toch aan dat verhaal vasthouden, mensen willen bedrogen worden
Tante Pollewop schreef:En het scheppingsverhaal is natuurlijk geen sprookje.
Tuurlijk, want daar zijn volgens antoon bergen bewijs voor. Die gaat ie natuurlijk niet hier allemaal neerzetten (zoals Mortlach, ik en andere wel doen met de ET) want antoon is natuurlijk geen boekhouder zeg, stel je voor!
antoon schreef:maar ik weet niet of de personen op publiciteit staan te wachten
antoon schreef:als je dat niet doorhebt mankeert er iets aan je, vriendelijk bedoelt overigens.
antoon schreef:Bewijzen waar, verhalen zijn geen bewijzen, verhalen hoe goed opgezet en hoe goed bedoelt ook het zegt verder niets.
antoon schreef:Iedereen die het maar een beetje bijhoudt evolutionist of niet weet dat mensen de theorie verlaten, ik kan genoeg namen noemen maar ik weet niet of de personen op publiciteit staan te wachten, als je dat niet doorhebt mankeert er iets aan je, vriendelijk bedoelt overigens.
Flight schreef:
Het is weer de gebruikelijke kapotte grammofoonplaat bij Antoon. Aan bronen, nemen en rugnummers doet Antoon niet. Aan roeptoeteren wel.
En het scheppingsverhaal is natuurlijk geen sprookje
mealybug schreef: Het ging me meer om je reactie, dat het alles ijdelheid was.
Ook in andere onderwerpen vraag ik me af wat er bij jou in je kerk de laatste 20 jaar gepreekt wordt, anders zou je toch niet zoveel vragen hebben?
Spreeuw schreef: Beter lezen, mealybug. Ik gaf daar niet mijn persoonlijke mening weer, maar het sterk reformatorische (of beter: Gereformeerde Gemeenten in Nederland-) gedachtegoed. Dat was het antwoord op de vraag van mona.
Het gaat mij niet zozeer om de vele vragen, maar meer om een gedachtewisseling of discussie op gang te brengen. Daar is toch niets mis mee?
Tante Pollewop schreef:Scheppingsverhaal
Bambi schreef:Een ding wordt me wel duidelijk, in dit topic:
De ongelovigen vormen een blok tegen de gelovigen.
Spreeuw schreef:De schepping zoals beschreven in het Bijbelboek Genesis is geen verhaal, maar echte geschiedenis (non-fictie dus).
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten