Christenen tegenover andersdenkenden? (Wij tegen de rest?)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Christenen tegenover andersdenkenden? (Wij tegen de rest

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mei 2014 12:13

En het scheppingsverhaal is natuurlijk geen sprookje. :lol:

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 12:20

Tante Pollewop schreef:En het scheppingsverhaal is natuurlijk geen sprookje. :lol:

Tuurlijk, want daar zijn volgens antoon bergen bewijs voor. Die gaat ie natuurlijk niet hier allemaal neerzetten (zoals Mortlach, ik en andere wel doen met de ET) want antoon is natuurlijk geen boekhouder zeg, stel je voor!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2014 12:21

antoon schreef:Dus dit is de riedel, ik had het kunnen weten, ik ga geen boekhouding bijhouden van namen, echter onbekende of meer bekende evolutionisten, en dan bedoel ik mensen met een hogere opleiding die ook werkzaam zijn in een beroepsgroep die min of meer met evolutie te maken heeft, ALTHANS Dat maakt men ervan, binnen en buiten mijn gezichtsveld nemen mensen afstand van de theorie, natuurlijk niet met bosjes tegelijk, maar er zijn er genoeg.

Hahahaha.

Antoon: "Er zijn tal van mensen die evolutie hebben laten vallen!"
de rest: "O, wie dan?"
Antoon: "Zeg ik lekker niet!"

En dan wil je dat we je serieus nemen?

Dat is nu het geval met evolutie, het begon al met de grootste verbeelding in een tijd dat de wetenschap in de kinderschoenen stond, men was geneigd het te geloven, alhoewel er geen bewijs in Darwin zijn boek stond en het nog eerder schepping aansprak.
Door het ontbreken van media werden mensen dom gehouden en geloofden wat de pastoor , burgemeester en geleerde hun voorhield.
Nu is het gelukkig anders en word het verhaal doorzien, we weten dat mutaties niet kunnen we weten at fossielen schepping weerspiegelen, we weten dat evolutie onderzoeken vastlopen, en dan toch aan dat verhaal vasthouden, mensen willen bedrogen worden

Laat me raden, als ik om voorbeelden vraag, geef je weer niet thuis?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2014 12:22

Tante Pollewop schreef:En het scheppingsverhaal is natuurlijk geen sprookje. :lol:

Er komt een sprekende slang in voor, dus technisch gezien is het een fabel :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 28 mei 2014 12:39

Tuurlijk, want daar zijn volgens antoon bergen bewijs voor. Die gaat ie natuurlijk niet hier allemaal neerzetten (zoals Mortlach, ik en andere wel doen met de ET) want antoon is natuurlijk geen boekhouder zeg, stel je voor!

Iedereen die het maar een beetje bijhoudt evolutionist of niet weet dat mensen de theorie verlaten, ik kan genoeg namen noemen maar ik weet niet of de personen op publiciteit staan te wachten, als je dat niet doorhebt mankeert er iets aan je, vriendelijk bedoelt overigens.

Bewijzen waar, verhalen zijn geen bewijzen, verhalen hoe goed opgezet en hoe goed bedoelt ook het zegt verder niets.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 mei 2014 12:42

Scheppingsverhaal

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 12:48

antoon schreef:maar ik weet niet of de personen op publiciteit staan te wachten

Een anonieme forumgebruiker op een piepklein reformatorisch forum is geen publiciteit.

antoon schreef:als je dat niet doorhebt mankeert er iets aan je, vriendelijk bedoelt overigens.

Maakt niet uit, volgens mij mankeert er redelijk veel aan jou. Vriendelijk bedoelt overigens.

antoon schreef:Bewijzen waar, verhalen zijn geen bewijzen, verhalen hoe goed opgezet en hoe goed bedoelt ook het zegt verder niets.

De ironie doet letterlijk pijn.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 28 mei 2014 13:00

antoon schreef:Iedereen die het maar een beetje bijhoudt evolutionist of niet weet dat mensen de theorie verlaten, ik kan genoeg namen noemen maar ik weet niet of de personen op publiciteit staan te wachten, als je dat niet doorhebt mankeert er iets aan je, vriendelijk bedoelt overigens.

Hahaha...Antoon weet niet of de personen op publiciteit staan te wachten??? Hebben deze VERMEENDE personen jouw soms persoonlijk en in vertrouwen vermeldt dat zij de ET verlaten??? Hilarisch, werkelijk hilarisch. Antoon...you crack me up!!!

Het is weer de gebruikelijke kapotte grammofoonplaat bij Antoon. Aan bronnen, namen en rugnummers doet Antoon niet. Aan roeptoeteren wel.
Laatst gewijzigd door Flight op 28 mei 2014 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 13:04

Flight schreef:
Het is weer de gebruikelijke kapotte grammofoonplaat bij Antoon. Aan bronen, nemen en rugnummers doet Antoon niet. Aan roeptoeteren wel.

Afbeelding

antoon

Berichtdoor antoon » 28 mei 2014 13:15

En het scheppingsverhaal is natuurlijk geen sprookje

Aldus de Pollewop
Het heeft de verdienste dat het een verslag geeft van de mensheid, vanaf het begin maar ook later eeuwen, nee duizenden jaren later, het laat zien hoe de geografische verspreiding der volken plaatsvond, dit word ook bevestigd in boekdelen die eeuwen later geschreven zijn, niet om te bevestigen als doel, maar terloops heeft men het over de naam van een volk, en dat kan je weer in Genesis vinden.

Maar dat is in een boek dus te weinig voor veel mensen daar kan ik inkomen, echter ook de geschiedenis geschreven buiten de bijbel om geeft aanwijzingen voor die landen en volkeren ook mensen trouwens.

Edom Moab Babylon Tyrus Egypte enz. ook de profetie over die landen komt uit tot bijna vandaag de dag aantoe, dat kan je in geen ander boek vinden en zeker niet in artefacten die een verwrongen schepping omschrijven.

Maar bv Egypte, tot bijna vandaag de dag aantoe loopt er een profetie die uitkomt. Jesaja, Jeremia en Ezechiel schreVen dat Egypte klein zou blijven en onderworpen aan vele uitheemse heersers
Dat klopt.
Na Cambyses 527bc is het land onderworpen geweest, eerst aan Perzie toen aan Griekenland, toen aan Rome, daarna Turkye Engeland enz.
dit kan alleen een schepper op laten tekenen geen sprookjes schrijver dit is dus geen roeptoeteren

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 28 mei 2014 13:37

mealybug schreef: Het ging me meer om je reactie, dat het alles ijdelheid was.
Ook in andere onderwerpen vraag ik me af wat er bij jou in je kerk de laatste 20 jaar gepreekt wordt, anders zou je toch niet zoveel vragen hebben?

Spreeuw schreef: Beter lezen, mealybug. Ik gaf daar niet mijn persoonlijke mening weer, maar het sterk reformatorische (of beter: Gereformeerde Gemeenten in Nederland-) gedachtegoed. Dat was het antwoord op de vraag van mona.
Het gaat mij niet zozeer om de vele vragen, maar meer om een gedachtewisseling of discussie op gang te brengen. Daar is toch niets mis mee?

Ja, mealybug, nu weet je zeker niet meer te reageren hè?
Besef je nu hoe fout en minachtend je postings in dit topic zijn?

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 28 mei 2014 13:42

Tante Pollewop schreef:Scheppingsverhaal

De schepping zoals beschreven in het Bijbelboek Genesis is geen verhaal, maar echte geschiedenis (non-fictie dus).

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 mei 2014 13:45

Een ding wordt me wel duidelijk, in dit topic:

De ongelovigen vormen een blok tegen de gelovigen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 13:46

Bambi schreef:Een ding wordt me wel duidelijk, in dit topic:

De ongelovigen vormen een blok tegen de gelovigen.

Of andersom, het is maar hoe je het bekijkt.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 28 mei 2014 13:47

Spreeuw schreef:De schepping zoals beschreven in het Bijbelboek Genesis is geen verhaal, maar echte geschiedenis (non-fictie dus).

Dat zou betekenen dat de Evolutietheorie en de Oerknaltheorie verzinsels zijn. Dan toch vreemd dat je TomTom gewoon werkt en we tegenwoordig chemokuren hebben die werken mbv genetische markers.......

Terug naar “[Religie] - Open forum”