De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 20:26

Rijnlander

Prima, wat jij vindt hoor. God HAAT afgoderij, en DUS de Islam met zijn afgod.
Dat heeft niets met "naastenliefde" te maken, dat is zo'n dooddoener waar men steeds maar weer mee aan komt zetten, dat het gewoon te zielig voor woorden is.

Wat wij, christenen zouden moeten doen, is mensen, en dus ook Moslims, bewegen om tot bekering te komen in Christus Jezus, DAT is onze taak, en DAT is wat je noemt pas "naastenliefde".

Dat mag jij fundamentalistisch noemen, IK noem dat een christelijke opdracht.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mei 2014 20:36

Rijnlander schreef:Jouw keiharde redeneringen missen juist die liefde, die God uitstort middels Zijn Geest. Dan ben je inderdaad een fundamentalist.
Verdiep je eens in het fundamentalisme.
De term fundamentalist kan op verschillende manieren worden gebruikt. De term wordt nu vaak ervaren als een vijandige en beledigende term, die op bekrompenheid duidt. De fundamentalistische beweging heeft aanhangers binnen diverse christelijke denominaties. http://nl.wikipedia.org/wiki/Christenfu ... mentalisme Ik wil tegen je zeggen bestudeer het fundamentalisme eens, je kunt het dan behoorlijk op jezelf toegepast.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 mei 2014 21:08

ineke-kitty schreef:Rijnlander

Prima, wat jij vindt hoor. God HAAT afgoderij, en DUS de Islam met zijn afgod.
Dat heeft niets met "naastenliefde" te maken, dat is zo'n dooddoener waar men steeds maar weer mee aan komt zetten, dat het gewoon te zielig voor woorden is.

Wat wij, christenen zouden moeten doen, is mensen, en dus ook Moslims, bewegen om tot bekering te komen in Christus Jezus, DAT is onze taak, en DAT is wat je noemt pas "naastenliefde".

Dat mag jij fundamentalistisch noemen, IK noem dat een christelijke opdracht.

Nou begin ermee dat je moslims beweegt om tot bekering te komen.

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 27 mei 2014 08:57

Ik wil tegen je zeggen bestudeer het fundamentalisme eens, je kunt het dan behoorlijk op jezelf toegepast.
Verklaar je nader. Ik snap je opmerking niet.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 mei 2014 10:20

Rijnlander schreef:Verklaar je nader. Ik snap je opmerking niet.

Je hebt verklaard dat jouw fundament Jezus Christus is en dan ben je een fundamentalist.
Je zou er aan toe kunnen voegen ‘in positieve zin’ want een fundamentalist wordt nogal negatief opgevat. Ik begrijp dat je ineke-kitty veroordeeld van wegen haar harde stellingen en verwoordingen. Maar desniettegenstaande moet je haar letterlijk lezen. Jou gevoel meng je met de letterlijkheid en beschuldigd haar van liefdeloosheid. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. ik zou jou ook kunnen betichten van overgevoeligheid. Je zegt immers in Christus te geloven met de toevoeging: ‘dat is voor mij een groot wonder’ en ‘ondanks mijn tekortkomingen’. Dat is allemaal gebaseerd op gevoel. Het verlossing aspect van Christus gebeurt niet in ons gevoel maar is gebaseerd buiten ons en zonder ons. Dat is een keiharde waarheid.

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 27 mei 2014 11:52

Ik kan helaas jouw redenatie volstrekt niet volgen en vind het volkomen gezocht en misplaatst. Jouw keiharde waarheid is niet de mijne en ik neem daar dan ook afstand van. Elke argument wordt door types als jij en Ineke-Kitty op zogenaamde rationele gronden ter neer geslagen. Kennelijk geen enkel invoelingsvermogen naar anderen, laat staan het willen begrijpen wat een ander bedoelt te zeggen en dat vanuit de overtuiging van eigen gelijk. Van mij mag je geheel rationeel zijn, maar ontzeg anderen die minder zogenaamd rationeel zijn dat niet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 mei 2014 12:14

Rijnlander: "....... door types als jij en ineke-kitty"??????

Wat bedoel je met "types"?
Reageer eens een keer inhoudelijk i.p.v. aan te komen zetten met persoonlijke kwalificaties, zoals bovenstaand stempel wat je drukt op mij persoonlijk en op benefietdiner.

Kan men nu werkelijk niets anders dan schelden en tekeer gaan hier?
Je kent mij niet eens, en je weet helemaal niets van mijn innerlijke gevoelens ten opzichte van mensen die misleidt worden door die verderfelijke leer van de Islam.
En gelukkig maar, want God ziet mijn hart aan en Hij weet mijn bedoelingen waarom ik hier waarschuw tegen deze valse godsdienst.
Ik val nergens mensen persoonlijk aan, en men beticht mij van hardheid en liefdeloosheid.

En de moderatoren zwijgen in alle talen en tolereren dit gedrag .
[-X

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 mei 2014 12:26

Rijnlander schreef:Ik kan helaas jouw redenatie volstrekt niet volgen en vind het volkomen gezocht en misplaatst. Jouw keiharde waarheid is niet de mijne en ik neem daar dan ook afstand van. Elke argument wordt door types als jij en Ineke-Kitty op zogenaamde rationele gronden ter neer geslagen.

En jij noemt jezelf geen fundamentalist :schaterlach:

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 27 mei 2014 12:49

Kijk aan...de fundamentalisten reageren als door een wesp gestoken.. :mrgreen: Als je zo inderdaad de opmars van de Islam moet tegenhouden: veel succes :-({|=

Oei, pas op Ineke-Kitty...geen innerlijke gevoelens hier :-&

Jij valt nergens mensen persoonlijk aan? Laat me niet lachen ](*,) :-&

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 mei 2014 12:58

Rijnlander

Toon het maar aan dan waar ik mensen persoonlijk aanval.

Graag inhoudelijk op het thema reageren als het niet teveel moeite voor je is.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 mei 2014 16:53

TERDOODVEROORDEELDE SUDANESE CHRISTEN BEVALT VAN KIND.

Mariam Yahya Ibrahim [27] heeft in het gevangenisziekenhuis het leven geschonken aan een meisje, maakt een van haar advocaten dinsdag bekend.

RD.nl

Zij wordt beschuldigd van overspel door de Islamitische rechtbank.
Hoezo "overspel".. De vrouw is alleen maar getrouwd met een christen, en blijkbaar wordt dat gezien als overspel in de Islamitische wetgeving.
Daarvoor zal zij [zoals gezegd is na haar bevalling] eerst gestraft worden met zweepslagen, en daarna worden opgehangen.
Beestachtiger kan het niet.

Ik ben bang dat alle protesten vanuit het Westen, inclusief de petitie uitgegeven door Amnesty International geen indruk zal maken op de regering van Sudan.
Laten we bidden voor deze vrouw dat de HEER haar zal sterken in haar geloof, en haar [mocht deze executie doorgaan] behouden thuis zal halen .

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 mei 2014 19:22

Volgens het nieuws van 13.00 uur is zij inmiddels opgehangen.
Niet te geloven. Verschrikkelijk.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 mei 2014 21:51

ineke-kitty schreef:Volgens het nieuws van 13.00 uur is zij inmiddels opgehangen.

Weerzinwekkend gewoon.
Dat nederland zo'n ambassadeur ''op het matje roept'' en niet gelijk met heel zijn kantoor op het vleigtuig gooit richting Khartoum is ook te betreuren.
met zulk soort landen wil je toch geen banden... :-&

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 mei 2014 21:55

Kijk de hollandertjes weer eens rennen voor hun centjes en handelsbelangen:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1531717W/

Mensen ophangen en met de zweep erover, kan mij het schelen, wij willen geldje verdienen !

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 mei 2014 08:25

ineke-kitty schreef:Volgens het nieuws van 13.00 uur is zij inmiddels opgehangen.

Welk nieuws volg jij? Ze is bevallen, dat wel.

Terug naar “Archief”