De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor mealybug » 25 mei 2014 09:17

Faramir schreef:Zegt ze veilig vanachter haar computertje.....Jij, als doe het zelvert....net zo haatdragend was als jou en dat niet onder stoelen of banken stak en als een bezetene schuimbekkend tekeer ging.....Jij moet dan wel lid zijn van een Corps Diplomatique gezien je uitspraak hierboven.....

En jij bent wel diplomatiek? :lol: :lol: :lol:

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 25 mei 2014 09:25

ineke-kitty schreef:faramir: " dan zou dat enkel tot conflicten leiden"

Ja, we moeten vooral conflicten vermijden, want stel je voor dat de 'heilige vader' eens een standpunt zou innemen tegen die valse religie, maar nee, hij gaat in dialoog met de moslims, en proclameert zelfs dat allah dezelfde god is als de God van de Bijbel.
Tja... dan kunnen de kathedralen gebroederlijk naast de moskeeën blijven staan.
Gezellig, christenen, joden en moslims tezamen EEN religie.

Het soort ziekelijke, waanzinnige praat dat jij op de wereld loslaat is de reden waarom ik figuren als jij minstens even gevaarlijk én verwerpelijk vind als moslimterroristen.
Trouwens, ik ben geen fan van de paus, maar als hij zegt dat allah en de god van de bijbel in wezen éénzelfde figuur zijn, dan is dat toch gewoon historisch aantoonbaar wààr, dus waar maak je je druk om?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 mei 2014 10:11

wim

Je persoonlijke kwalificaties aan mijn adres negeer ik maar gewoon, echter als de paus beweert dat allah en de God van de Bijbel in wezen eenzelfde figuur zijn, dwaalt hij wel zeer, want dat is een pertinente leugen die uit de koker van de duivel zelf komt.

Zeker ook niet, net als faramir die video bekeken, waarin wordt bewezen dat de RK -kerk precies dezelfde symbolen gebruikt als de Islam.
Vooral niet doen hoor, want dan komt de waarheid aan het licht.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 25 mei 2014 10:29

ineke-kitty schreef:wim

Je persoonlijke kwalificaties aan mijn adres negeer ik maar gewoon, echter als de paus beweert dat allah en de God van de Bijbel in wezen eenzelfde figuur zijn, dwaalt hij wel zeer, want dat is een pertinente leugen die uit de koker van de duivel zelf komt.

Zeker ook niet, net als faramir die video bekeken, waarin wordt bewezen dat de RK -kerk precies dezelfde symbolen gebruikt als de Islam.

De duivel nog wel! Nog zo'n figuur uit hetzelfde sprookjesboek... Sorry meid, ik gun je heus je godsdienstvrijheid en zélfs je godsdienstwaanzin. Het zijn alleen de blinde oproepen tot haat en geweld tegen andersgelovigen die me jou toch wel een tikkeltje gevaarlijk doen vinden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 mei 2014 10:30

Wim2600 schreef:Het soort ziekelijke, waanzinnige praat dat jij op de wereld loslaat is de reden waarom ik figuren als jij minstens even gevaarlijk én verwerpelijk vind als moslimterroristen.
Trouwens, ik ben geen fan van de paus, maar als hij zegt dat allah en de god van de bijbel in wezen éénzelfde figuur zijn, dan is dat toch gewoon historisch aantoonbaar wààr, dus waar maak je je druk om?

Ineke Kitty maait niemand neer en ik zie ze ook nog niet ontploffen met een bomgordel, dus die angst is redelijk irrationeel, denk ik.

God heeft in Izak zijn beloften waargemaakt, en niet in Ismael, zoals Mohammed dat veranderde.
De koran leert nl. dat Ismael geofferd zou worden ipv Izak.

antoon

Berichtdoor antoon » 25 mei 2014 11:05

Ik ben het ook niet allemaal met Ineke eens, trouwens op dit forum is er weinig eensgezindheid, dat geeft ook niet, maar om op het punt terug te komen, al die gruwelen en schending van mensenrechten die een aantal regeringen in Moslim gewoon zijn te doen, het westen het zgn. verlicht denkende westen of democratische deel van de wereld zwijgt of piept even. want ja juist in die landen zit veel economie en geld.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 mei 2014 12:24

ineke-kitty schreef:Zeker ook niet, net als faramir die video bekeken, waarin wordt bewezen dat de RK -kerk precies dezelfde symbolen gebruikt als de Islam.

Ik heb uw video bekeken Mevrouw.
Er wordt hier helemaal niets bewezen.
Prof. Veith (geen theoloog maar bioloog) laat zien dat hij werkelijk nergens voor terugdeinst om z'n verknipte gelijk te halen. Deze Zuid Afrikaanse zevende dag adventist en vegetarische kookboeken-schrijver knipt en plakt er lustig op los.
Ik prijs de Hemel dat dit soort malloten niets te zeggen hebben in de kerk en in de wereld.
Maar dat geldt ook voor u Mevrouw, ook u bent levensgevaarlijk bezig.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 mei 2014 12:38

mealybug schreef:
Ineke Kitty maait niemand neer en ik zie ze ook nog niet ontploffen met een bomgordel, dus die angst is redelijk irrationeel, denk ik.

Nee dat klopt maar ze spreek met de tong van de adder.
Haar mond is vol vervloeking en venijn.
Ze predikt ellende en vernietiging.
De weg van de vrede kent ze niet.
(naar Rom.3)

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 mei 2014 12:55

rotterdam schreef:
Nee dat klopt maar ze spreek met de tong van de adder.Paulus was net zo duidelijk en gebruikte woorden als drek, vervloekte ieder evangelie dat niet uit hem was.
Haar mond is vol vervloeking en venijn.Paulus zegt ook niet te eten met God-loochenaars , wie niet horen wil, stof afkloppen en verder gaan.etc
Ze predikt ellende en vernietiging.Zou bekend moeten klinken voor je, wel eens een preek van ds. vd Groe gehoord?
De weg van de vrede kent ze niet. appease and peace are 2 very different matters.,
Wie geen vijanden heeft, heeft ook geen vrienden.

(naar Rom.3)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 mei 2014 13:24

mealybug schreef:
Nee dat klopt maar ze spreek met de tong van de adder.Paulus was net zo duidelijk en gebruikte woorden als drek, vervloekte ieder evangelie dat niet uit hem was.
Haar mond is vol vervloeking en venijn.Paulus zegt ook niet te eten met God-loochenaars , wie niet horen wil, stof afkloppen en verder gaan.etc
Ze predikt ellende en vernietiging.Zou bekend moeten klinken voor je, wel eens een preek van ds. vd Groe gehoord?
De weg van de vrede kent ze niet. appease and peace are 2 very different matters.,
Wie geen vijanden heeft, heeft ook geen vrienden.

(naar Rom.3)

Geen idee wat ik met Ds. v.d. Groe te maken heb.

Paulus zegt ook niet te eten met God-loochenaars Wat een zegen dat Christus dat anders doet ; "En toen de schriftgeleerden der Farizeeën Hem met de zondaars en tollenaars zagen eten, zeiden zij tot zijn discipelen: Waarom eet Hij met de tollenaars en zondaars?"

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 25 mei 2014 13:26

Ik Evangeliseer al 40 jaar, en verstop me dus bepaald niet in een "bunker" zoals jij suggereerde.

als ik de spam bezie, welke mensen die de Waarheid liefhebben, zoals Ineke Kitty, over zich heen gevomeerd krijgen, dan verwonder ik mij over haar standvastigheid, welke overigens grote beloning te verwachten heeft bij onze Heer. Ik mag zelf gelukkig wel van haar grote kennis genieten, voor zover die tenminste niet onvertaald in het Engels is neergeschreven, #-o want dat heb ik niet echt bijgehouden na James Brotherhood on radio in de jaren '40. :(

Maar ik schaam mij voor 'naar Rom.3' op een christelijk forum.

Om daar echter toch wat mee te doen dat mogelijk sticht, zeg ik wel dat haar waarschuwingen inzake de islam - dat geldt uiteraard nog niet voor de daaraan onderworpenen, welke dat ook doorgaans niet vrijwillig zijn - uitermate waardevol zijn, omdat wat zij zegt binnen afzienbare tijd ook Europees verboden zal worden, 'om der lieve (valse) vrede wil'.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 mei 2014 13:40

ben db bd schreef:
Maar ik schaam mij voor 'naar Rom.3' op een christelijk forum.

Beetje selectieve verontwaardiging Ben de bouwvakker buiten dienst.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 25 mei 2014 13:50

Dank je Ben voor je bemoediging.
Zoals je weet, wordt de Waarheid meestal niet in dank afgenomen, en begint men te schelden en op de man/vrouw te spelen.
Het deert mij niet , want ik weet mij geborgen in Christus Jezus, zo ook al mijn broeders en zusters, die niet terugdeinzen om bepaalde zaken aan het licht te brengen, en de duisternis te ontmaskeren, en daarvoor te waarschuwen.

Maar ik ben klaar met mijn "betogen" over de opmars van de Islam, en wie horen wil die hore.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 25 mei 2014 17:48

ineke-kitty schreef:Het deert mij niet , want ik weet mij geborgen in Christus Jezus, zo ook al mijn broeders en zusters, die niet terugdeinzen om bepaalde zaken aan het licht te brengen, en de duisternis te ontmaskeren, en daarvoor te waarschuwen.

Waarmee ineke-kitty zelf perfect aangeeft dat het verschil tussen een christenfundamentalist en moslimfundamentalist flinterdun is.

ineke-kitty schreef:Maar ik ben klaar met mijn "betogen" over de opmars van de Islam, en wie horen wil die hore.

Goh, wat jammer. Ik begon steeds beter door te krijgen hoe volstrekt verknipt het brein van een christenfundamentalist(e) eigenlijk is. Vol haat, angst, onbegrip, hele en halve leugens over alles en iedereen die niet tot haar "ware" geloof behoren. Sektarisch eng. Het rabiate en volkomen paranoïde anti-islam relaas van ineke-kitty las als een soort persoonlijke mini 'Mein Kampf' van haar...

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 25 mei 2014 18:23

Vergun mij ook mijn mening te geven over het eren van de uit 360 goden geselecteerde woestijngod, maangod lees ik hier, Allah.

Dat die niet dezelfde is als de God JHWH van Israël en de christenen, moet iedere eerlijke waarnemer m.i. aan wat aan hem toegeschreven wordt aan daden en verordeningen wel erkennen. Maar weten die moslims veel, denk ik dan. Zij wandelen niet in het licht van Gods Woord zoals wij, dus moeten ze het ook maar doen met de abracadabra zoals hun dat in koran en Hadith voorgehouden wordt.
Die mensen missen m.i. het koninkrijk der hemelen en zullen niet in het nieuwe hemelse Jeruzalem gevonden worden, lijkt mij.

Die mensen – ik heb zo een zeer toegewijde lieve nicht - kunnen het echter zeer goed bedoelen en op een hoogwaardige manier leven. Zulke mensen kunnen m.i. zeer gemakkelijk vallen onder de groep welke Paulus in Rom2:13-16 bespreekt. Zij hebben ‘het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten meegetuigende’.
Waar zij geoordeeld zullen worden naar hun werken in het eindoordeel, meen ik dat dit o.m. de groep mensen is welke we na het oordeel voor de grote witte troon (Openb.20) event. tegen kunnen komen op de nieuwe aarde (Openb.21) Hun naam bleek dan in het boek der levenden te staan!

Dat de ongelovigen (in Jezus Christus, waar ik moslims ook onder reken) niet in de hemel komen en zo verloren zijn voor het koninkrijk Gods, dat ben ik ook van mening omdat de Heere Jezus daarvoor duidelijk de Deur is. En religiositeit is nog geen levend Geloof, zo weten we.
Maar dat ongelovigen per definitie in de hel, het eeuwige vuur Gehenna komen, zoals onze gereformeerde leer ons voor houdt en onze dominee vanmorgen ook nog expliciet stelde, - overigens had hij een heerlijke preek! - dat heeft nog nooit iemand mij vanuit de Bijbel (met juiste vertaling) aan kunnen wijzen. Zij komen in het dodenrijk, Hades, (dat Hades kan voor velen best heftig zijn), met aan het einde daarvan het grote eindoordeel bij de geopende boeken met hun werken, waarbij dan ook het boek der levenden beslissend is. Dat boek der levenden zal m.i. zeker sporen met de boeken met de werken, want God is volkomen rechtvaardig.

Aangezien levende christenen (dat is meer dan dooie kerkmensen) tot een nieuwe schepping zullen worden bij de opname (in een oogwenk veranderd in een hoger schepsel!!) kunnen zij straks wel op de nieuwe aarde verkeren met hun opstandingslichaam, net als engelen en de Heere Jezus Zelf, doch hun woonplaats is in de hemel bij God! Wie daar niet bij hoort, omdat zij Jezus niet kennen als Heer, ligt volgens mijn Bijbel dus nog (lang??, we weten het niet, omdat de Heere dat aan Zichzelf houdt) niet te branden in het eeuwige vuur.
Daar zit dus ook nog eens een (mogelijk zondenschuld vereffenend zoals de RK kerkleer stelt??, we weten het weer niet. Maar daarná is de eeuwigheid onomkeerbaar!) dodenrijk tussen van >1000 jaar.

Terug naar “Archief”