Berichtdoor ben db bd » 25 mei 2014 18:23
Vergun mij ook mijn mening te geven over het eren van de uit 360 goden geselecteerde woestijngod, maangod lees ik hier, Allah.
Dat die niet dezelfde is als de God JHWH van Israël en de christenen, moet iedere eerlijke waarnemer m.i. aan wat aan hem toegeschreven wordt aan daden en verordeningen wel erkennen. Maar weten die moslims veel, denk ik dan. Zij wandelen niet in het licht van Gods Woord zoals wij, dus moeten ze het ook maar doen met de abracadabra zoals hun dat in koran en Hadith voorgehouden wordt.
Die mensen missen m.i. het koninkrijk der hemelen en zullen niet in het nieuwe hemelse Jeruzalem gevonden worden, lijkt mij.
Die mensen – ik heb zo een zeer toegewijde lieve nicht - kunnen het echter zeer goed bedoelen en op een hoogwaardige manier leven. Zulke mensen kunnen m.i. zeer gemakkelijk vallen onder de groep welke Paulus in Rom2:13-16 bespreekt. Zij hebben ‘het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten meegetuigende’.
Waar zij geoordeeld zullen worden naar hun werken in het eindoordeel, meen ik dat dit o.m. de groep mensen is welke we na het oordeel voor de grote witte troon (Openb.20) event. tegen kunnen komen op de nieuwe aarde (Openb.21) Hun naam bleek dan in het boek der levenden te staan!
Dat de ongelovigen (in Jezus Christus, waar ik moslims ook onder reken) niet in de hemel komen en zo verloren zijn voor het koninkrijk Gods, dat ben ik ook van mening omdat de Heere Jezus daarvoor duidelijk de Deur is. En religiositeit is nog geen levend Geloof, zo weten we.
Maar dat ongelovigen per definitie in de hel, het eeuwige vuur Gehenna komen, zoals onze gereformeerde leer ons voor houdt en onze dominee vanmorgen ook nog expliciet stelde, - overigens had hij een heerlijke preek! - dat heeft nog nooit iemand mij vanuit de Bijbel (met juiste vertaling) aan kunnen wijzen. Zij komen in het dodenrijk, Hades, (dat Hades kan voor velen best heftig zijn), met aan het einde daarvan het grote eindoordeel bij de geopende boeken met hun werken, waarbij dan ook het boek der levenden beslissend is. Dat boek der levenden zal m.i. zeker sporen met de boeken met de werken, want God is volkomen rechtvaardig.
Aangezien levende christenen (dat is meer dan dooie kerkmensen) tot een nieuwe schepping zullen worden bij de opname (in een oogwenk veranderd in een hoger schepsel!!) kunnen zij straks wel op de nieuwe aarde verkeren met hun opstandingslichaam, net als engelen en de Heere Jezus Zelf, doch hun woonplaats is in de hemel bij God! Wie daar niet bij hoort, omdat zij Jezus niet kennen als Heer, ligt volgens mijn Bijbel dus nog (lang??, we weten het niet, omdat de Heere dat aan Zichzelf houdt) niet te branden in het eeuwige vuur.
Daar zit dus ook nog eens een (mogelijk zondenschuld vereffenend zoals de RK kerkleer stelt??, we weten het weer niet. Maar daarná is de eeuwigheid onomkeerbaar!) dodenrijk tussen van >1000 jaar.