De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor mealybug » 17 mei 2014 22:44

Ayla schreef:
Haha, ik ben Turks! En inderdaad ex moslima, en ik vind geen enkele cultuur minderwaardig! :-)

je klinkt heel wat verstandiger dan Erdogan :wink:

http://www.nujij.nl/algemeen/erdogan-sc ... 7010.lynkx

Levi_Strauss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Levi_Strauss » 17 mei 2014 23:00

"Het krachtigste en oudste wapen van de Islam is geweld., terrorisme, opstootjes en dreigen met geweld. Intimidatie dus.
Dat werkt het beste."
Mijn punt is dat historisch gezien het wapen van de moslims poeslief was vergeleken met het geweld van de christenen.

Je zou nog zeggen dat de christenen antwoordden op het geweld van de arabieren; maar hoe verklaar je dan het geweld van christenen tegen de 'heidenen' in het noorden en oosten van Europa??

Daarnaast, is het niet even zorgelijk dat christenen afrika homoseksuele christenen vervolgen en mishandelen? Is dat niet even erg? Ligt dit geweld niet aan het geloof maar veel eerder aan enkele gekken die toevallig dat geloof aanhangen?

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 17 mei 2014 23:05

mealybug schreef:je klinkt heel wat verstandiger dan Erdogan :wink:

http://www.nujij.nl/algemeen/erdogan-sc ... 7010.lynkx

Wauw, hij is lekker bezig... Wekt zo niet echt de sympathie van de Turkse bevolking op, hij heeft nog veel meer bizarre uitspraken dus het verbaast mij niet.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 17 mei 2014 23:08

Levi_Strauss schreef:"Het krachtigste en oudste wapen van de Islam is geweld., terrorisme, opstootjes en dreigen met geweld. Intimidatie dus.
Dat werkt het beste."
Mijn punt is dat historisch gezien het wapen van de moslims poeslief was vergeleken met het geweld van de christenen.

Je zou nog zeggen dat de christenen antwoordden op het geweld van de arabieren; maar hoe verklaar je dan het geweld van christenen tegen de 'heidenen' in het noorden en oosten van Europa??

Daarnaast, is het niet even zorgelijk dat christenen afrika homoseksuele christenen vervolgen en mishandelen? Is dat niet even erg? Ligt dit geweld niet aan het geloof maar veel eerder aan enkele gekken die toevallig dat geloof aanhangen?

Tot op zekere hoogte heb je gelijk, uit naam van christendom werden en worden vreselijke dingen gedaan! Het grote verschil is alleen dat in de bijbel niet opgeroepen wordt tot dit soort gewelddadigheden, en in de koran helaas wél!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 mei 2014 23:27

ineke-kitty schreef:Het gaat hier dan ook niet om een bepaalde cultuur, maar om een gevaarlijke Islamitische godsdienst/religie die als doel heeft de gehele wereld te onderwerpen.
Nee, maak je maar geen zorgen, het zal ons niet treffen beweert "men".

Net als het christendom.

Als je over 'cultuur' spreekt is die een paar 100 km. naar het Zuiden al verschillend van onze Nederlandse cultuur, dus volkomen misplaatst om een bepaalde cultuur te vergelijken met een gevaarlijke valse religie zoals de Islam.

Dat is geklets.

Bovendien gaat het hier niet over het christendom en welke 'oorlogen' er allemaal gevoerd zijn, dat is allemaal bekend, dus die 'geschiedenis' is niet aan de orde.

Natuurlijk wel. Je kunt stellen dat elke religie gevaarlijk is, indien fundamentalistisch. Als het verleden volgens jou niets te maken heeft met het heden, dan heb je geen historisch besef.

Het christendom vermoordt joden en de moslims. (en de indianen)
De Islam vermoordt christenen.
De Islam en de christenen vermoorden joden.
De joden vermoorden de moslims
De hindoes vermoorden de moslims en andersom.

En GA zo maar door.

Als het aan jou ligt wordt de islam verboden in Nederland. Dan moeten daar dus sancties op komen als een Nederlander toch moslim is. Wat krijg je dan? DE GESCHIEDENIS!!!

De eerste Christengemeente werd toch echt vervolgd door de Joden, die Christus Jezus af hebben gewezen, lees het maar na in de Handelingen der apostelen.

In het jaar 70 is Israël overhoop gelopen door de Romeinen, zoals je weet. Dat is nu 1934 jaar geleden, denk ik. De joden zijn sindsdien eerst door de Romeinen en daarna door de christenen voortdurend vervolgd. Zoals de Duitse Luther zei: Verbrand hun huizen etc...

De joden zijn dus zeker minstens 1700 jaar vervolgd door christenen. En ondertussen vermoordden ze ook nog heeel veel moslims. (en andere mensen die in Israël woonden)

Wie geen besef heeft van de impact van geschiedenis op het heden, kan niets zeggen over het heden.

Leestip: Omzwervingen. Van Chaim Potok.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 mei 2014 23:29

Ayla schreef:Tot op zekere hoogte heb je gelijk, uit naam van christendom werden en worden vreselijke dingen gedaan! Het grote verschil is alleen dat in de bijbel niet opgeroepen wordt tot dit soort gewelddadigheden, en in de koran helaas wél!

het gaat om het interpreteren van teksten. Die kun je in de bijbel ook vinden.
Ook gif is geschapen.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 18 mei 2014 00:02

hettys schreef:
het gaat om het interpreteren van teksten. Die kun je in de bijbel ook vinden.

Nee hoor, tenzij jij dit anders kan interpreteren dan een oproep tot geweld:

Soera 2:

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

194. De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen u handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen u heeft gedaan. En vreest Allah en weet, dat Allah met de godvruchtzgen is.

Of

216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

217. Zij vragen u omtrent het vechten in de heilige maand. Zeg: "Het vechten hierin is een grote overtreding, maar de mensen van de weg van Allah af te houden en Hem ondankbaar te zijn en (de toegang tot) de Heilige Moskee (te verhinderen) en haar mensen er van te verdrijven, is bij Allah een grotere zonde; en vervolging is erger dan doden." En zij zullen niet ophouden, u te bevechten, totdat zij u van uw geloof hebben afgebracht, als zij kunnen. Maar wie onder u zich van zijn geloof afkeert en sterft als een ongelovige - diens werken zullen tevergeefs zijn in deze wereld en in de toekomende. Dezulken zijn de bewoners van het Vuur en zij zullen daarin verblijven.

218. Zij, die geloven en zij die voor de zaak van Allah hun land verlaten en er voor ijveren, zijn het, die Allah's barmhartigheid verwachten en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

En dit zijn verzen uit slechts 1 soera!

Levi_Strauss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Levi_Strauss » 18 mei 2014 02:22

"Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!"

Dit was de lievelingstekst van Gregorius de VII; zijn casus belli voor heilige oorlogen dus... De interpretatie is dus erg belangrijk; zowel voor christenen als voor moslims.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 mei 2014 04:54

Levi Strauss

Nogmaals, de geschiedenis van het christendom in het verleden staat hier niet ter discussie, maar de gewelddadige leer van de Islam.

Christus Jezus leerde het tegenovergestelde, en daarmee bewijzen de zogenaamde 'christenen' die op welke wijze dan ook geweld gebruiken, of dat nu tegen "heidenen" of tegen homoseksuelen gericht is, dat zij geen wedergeboren kinderen Gods zijn, en daarmee 'naam christenen' zijn.
Dat waren zij in het verleden, en dat zijn zij eveneens vandaag de dag.

Gods Woord de Bijbel wijst iedere vorm van geweld tegen een medemens pertinent af, in tegenstelling tot de leer van de Islam. Ik heb dat meerdere malen aangetoond door verschillende Sura's aan te halen van hun Koran en de hadith's van de overleveringen van hun 'profeet' Mohammed.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 mei 2014 05:15

hettys: "dat is geklets"

Nee maar, werkelijk?

Woon jij al 10 jaar in Frankrijk, en ben jij bekend met de Franse cultuur?
Wel, ik kan je verklappen, dat die op vele manieren afwijkt van de Nederlandse cultuur,
dus wie kletst er hier nu.

Waar ik maar mee wil zeggen dat een andere cultuur, NIETS te maken heeft met de valse godsdienst van de Islam, en dus niet vereenzelvigd kan worden met de cultuur van een bepaald land.

Overigens neemt de Franse regering harde maatregelen tegen "strijders" van de Islam, die na hun "opleiding" in Syrie gevolgd te hebben, proberen Frankrijk weer binnen te komen.
Zij worden zonder pardon voorgoed het land uitgezet.
Daar kan onze regering wat van leren.

En blijkbaar ben je niet bekend met de Handelingen der apostelen, en de vervolgingen door de Romeinse keizer Nero die de eerste christenen de arena instuurde om door de leeuwen verscheurd te worden, en ze aan palen ophing en in brand stak om zijn tuin te verlichten.

Dus lees jij zelf maar eens je geschiedenisboekjes, voordat je van alles roeptoetert over "wie nu wie" heeft vervolgd.

Dus wie heeft er hier nu geen historisch besef.

Ooit van Catharina de Medici gehoord, of van de oudste dochter van Hendrik de Achtste ?
Ga die dames maar eens bestuderen en wat zij de Hugenoten, dan wel de protestanten hebben aangedaan, voordat je over de vervolging van de Joden praat, die in naam van het "Christendom" door de eeuwen heen opgejaagd en vermoord zijn.
Niemand ontkent dat hier.

Echter betekent de 'naam' christen nog niet dat je dan ook werkelijk een volgeling van Christus Jezus bent. Wel, de "geschiedenis' heeft dat inderdaad bewezen.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 18 mei 2014 07:57

Levi_Strauss schreef:"Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!"

Dit was de lievelingstekst van Gregorius de VII; zijn casus belli voor heilige oorlogen dus... De interpretatie is dus erg belangrijk; zowel voor christenen als voor moslims.

Bijzonder dat je dat zo vergelijkt. Wat jij nu citeert is geen oproep tot geweld, terwijl in de soera die ik aanhaalde mensen opgeroepen worden gewelddadig te zijn (en dat tegen hun zin in!!: 216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.) Gregorius de VII heeft blijkbaar nooit van het linkerwangprincipe gehoord, zijn gedrag is overduidelijk niet christelijk. God (de ware God uit de bijbel) zegt juist: mij komt de wraak toe. Dan kan net zulke bloederige en walgelijke taferelen opleveringen, maar het verschil is dat wij niet worden gevraagd anderen uit te moorden simpelweg omdat ze wat anders geloven/niet geloven of wat dan ook.
Fijne zondag btw! :-D

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 18 mei 2014 10:41

Ayla schreef:Haha, ik ben Turks! En inderdaad ex moslima, en ik vind geen enkele cultuur minderwaardig! :-)

Klop dat nu wel Ayla wat je hier zegt.
Ik weet wel dat ‘minderwaardig’ en beetje als scheldwoord klinkt misschien, maar het is wel waar.
Jij heb overtuigd voor het christendom gekozen en de Islam afgezworen.
Dan kan het toch niet zo zijn dat die twee, christendom en Islam, op de zelfde waarde staan.
Nee, de Islam staat dan op een lagere waarde en het christendom op een hoger waarde.
Daarom is de islam minderwaardiger dan het christendom die meerwaardiger geworden is voor jou.
Zo moet je de uitspraak minderwaardig zien.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 18 mei 2014 11:17

benefietdiner schreef:Klop dat nu wel Ayla wat je hier zegt.
Ik weet wel dat ‘minderwaardig’ en beetje als scheldwoord klinkt misschien, maar het is wel waar.
Jij heb overtuigd voor het christendom gekozen en de Islam afgezworen.
Dan kan het toch niet zo zijn dat die twee, christendom en Islam, op de zelfde waarde staan.
Nee, de Islam staat dan op een lagere waarde en het christendom op een hoger waarde.
Daarom is de islam minderwaardiger dan het christendom die meerwaardiger geworden is voor jou.
Zo moet je de uitspraak minderwaardig zien.

Jij zei dat je de Marokkaanse cultuur minderwaardig vond, daar reageerde ik op, cultuur en religie zijn twee verschillende dingen. En dan zou ik nog niet stellen dat iets minderwaardig is. :-)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 18 mei 2014 11:29

Ayla schreef:Jij zei dat je de Marokkaanse cultuur minderwaardig vond, daar reageerde ik op, cultuur en religie zijn twee verschillende dingen. En dan zou ik nog niet stellen dat iets minderwaardig is. :-)
kun je dat, cultuur en religie, los koppelen van elkaar? religie betekend inhoudelijk voor mij geloof. Cultuur betekend voor mij: beschaving of ontwikkelingsniveau.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 mei 2014 14:16

Ayla schreef:Nee hoor, tenzij jij dit anders kan interpreteren dan een oproep tot geweld:

Soera 2:

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

194. De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen u handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen u heeft gedaan. En vreest Allah en weet, dat Allah met de godvruchtzgen is.

Of

216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

217. Zij vragen u omtrent het vechten in de heilige maand. Zeg: "Het vechten hierin is een grote overtreding, maar de mensen van de weg van Allah af te houden en Hem ondankbaar te zijn en (de toegang tot) de Heilige Moskee (te verhinderen) en haar mensen er van te verdrijven, is bij Allah een grotere zonde; en vervolging is erger dan doden." En zij zullen niet ophouden, u te bevechten, totdat zij u van uw geloof hebben afgebracht, als zij kunnen. Maar wie onder u zich van zijn geloof afkeert en sterft als een ongelovige - diens werken zullen tevergeefs zijn in deze wereld en in de toekomende. Dezulken zijn de bewoners van het Vuur en zij zullen daarin verblijven.

218. Zij, die geloven en zij die voor de zaak van Allah hun land verlaten en er voor ijveren, zijn het, die Allah's barmhartigheid verwachten en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

En dit zijn verzen uit slechts 1 soera!

Het eerste vers dat je aanhaalt gaat over terugvechten, dus niet over zelf aanvallen.
Het tweede vers gaat over mensen die anderen van Allah willen weghouden, van hun geloof willen houden.

Hierover staat in de bijbel:

18
1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. 4 Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen. 5 En een ieder, die zulk een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. 6 Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee.

"Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!"

En dat is wel degelijk een oproep tot geweld. Als je geen bloed aan je zwaard hebt ben je vervloekt. Of denk je echt dat je bloed van een geit aan je zwaard moet hebben om niet vervloekt te zijn?

Jer 48
9 Geeft vleugels aan Moab, want vliegende moet het weggaan, en zijn steden zullen worden tot een woestenij, waarin niemand woont. 10 Vervloekt, wie het werk des HEREN met lauwheid verricht; en vervloekt, wie zijn zwaard van bloed weerhoudt!

Islamieten interpreteren hun teksten naar believen en dat hebben christenen in het verleden ook gedaan. Zo zijn kolonisten tekeer gegaan tegen inheemse bevolkingen alsof het Kanaänieten die 100% uitgeroeid moesten worden alleen maar omdat ze op gewenst grondgebied woonden en een andere godsdienst hadden.

Want zo staat het in de bijbel. Je kan beter iedereen vermoorden, dat invloeden van andere godsdiensten toe te laten.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “Archief”