Ayla schreef:
Haha, ik ben Turks! En inderdaad ex moslima, en ik vind geen enkele cultuur minderwaardig!
je klinkt heel wat verstandiger dan Erdogan

http://www.nujij.nl/algemeen/erdogan-sc ... 7010.lynkx
Moderator: Moderafo's
Ayla schreef:
Haha, ik ben Turks! En inderdaad ex moslima, en ik vind geen enkele cultuur minderwaardig!
mealybug schreef:je klinkt heel wat verstandiger dan Erdogan![]()
http://www.nujij.nl/algemeen/erdogan-sc ... 7010.lynkx
Levi_Strauss schreef:"Het krachtigste en oudste wapen van de Islam is geweld., terrorisme, opstootjes en dreigen met geweld. Intimidatie dus.
Dat werkt het beste."
Mijn punt is dat historisch gezien het wapen van de moslims poeslief was vergeleken met het geweld van de christenen.
Je zou nog zeggen dat de christenen antwoordden op het geweld van de arabieren; maar hoe verklaar je dan het geweld van christenen tegen de 'heidenen' in het noorden en oosten van Europa??
Daarnaast, is het niet even zorgelijk dat christenen afrika homoseksuele christenen vervolgen en mishandelen? Is dat niet even erg? Ligt dit geweld niet aan het geloof maar veel eerder aan enkele gekken die toevallig dat geloof aanhangen?
ineke-kitty schreef:Het gaat hier dan ook niet om een bepaalde cultuur, maar om een gevaarlijke Islamitische godsdienst/religie die als doel heeft de gehele wereld te onderwerpen.
Nee, maak je maar geen zorgen, het zal ons niet treffen beweert "men".
Als je over 'cultuur' spreekt is die een paar 100 km. naar het Zuiden al verschillend van onze Nederlandse cultuur, dus volkomen misplaatst om een bepaalde cultuur te vergelijken met een gevaarlijke valse religie zoals de Islam.
Bovendien gaat het hier niet over het christendom en welke 'oorlogen' er allemaal gevoerd zijn, dat is allemaal bekend, dus die 'geschiedenis' is niet aan de orde.
De eerste Christengemeente werd toch echt vervolgd door de Joden, die Christus Jezus af hebben gewezen, lees het maar na in de Handelingen der apostelen.
Ayla schreef:Tot op zekere hoogte heb je gelijk, uit naam van christendom werden en worden vreselijke dingen gedaan! Het grote verschil is alleen dat in de bijbel niet opgeroepen wordt tot dit soort gewelddadigheden, en in de koran helaas wél!
hettys schreef:
het gaat om het interpreteren van teksten. Die kun je in de bijbel ook vinden.
Levi_Strauss schreef:"Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!"
Dit was de lievelingstekst van Gregorius de VII; zijn casus belli voor heilige oorlogen dus... De interpretatie is dus erg belangrijk; zowel voor christenen als voor moslims.
Ayla schreef:Haha, ik ben Turks! En inderdaad ex moslima, en ik vind geen enkele cultuur minderwaardig!
benefietdiner schreef:Klop dat nu wel Ayla wat je hier zegt.
Ik weet wel dat ‘minderwaardig’ en beetje als scheldwoord klinkt misschien, maar het is wel waar.
Jij heb overtuigd voor het christendom gekozen en de Islam afgezworen.
Dan kan het toch niet zo zijn dat die twee, christendom en Islam, op de zelfde waarde staan.
Nee, de Islam staat dan op een lagere waarde en het christendom op een hoger waarde.
Daarom is de islam minderwaardiger dan het christendom die meerwaardiger geworden is voor jou.
Zo moet je de uitspraak minderwaardig zien.
kun je dat, cultuur en religie, los koppelen van elkaar? religie betekend inhoudelijk voor mij geloof. Cultuur betekend voor mij: beschaving of ontwikkelingsniveau.Ayla schreef:Jij zei dat je de Marokkaanse cultuur minderwaardig vond, daar reageerde ik op, cultuur en religie zijn twee verschillende dingen. En dan zou ik nog niet stellen dat iets minderwaardig is.
Ayla schreef:Nee hoor, tenzij jij dit anders kan interpreteren dan een oproep tot geweld:
Soera 2:
190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
194. De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen u handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen u heeft gedaan. En vreest Allah en weet, dat Allah met de godvruchtzgen is.
Of
216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.
217. Zij vragen u omtrent het vechten in de heilige maand. Zeg: "Het vechten hierin is een grote overtreding, maar de mensen van de weg van Allah af te houden en Hem ondankbaar te zijn en (de toegang tot) de Heilige Moskee (te verhinderen) en haar mensen er van te verdrijven, is bij Allah een grotere zonde; en vervolging is erger dan doden." En zij zullen niet ophouden, u te bevechten, totdat zij u van uw geloof hebben afgebracht, als zij kunnen. Maar wie onder u zich van zijn geloof afkeert en sterft als een ongelovige - diens werken zullen tevergeefs zijn in deze wereld en in de toekomende. Dezulken zijn de bewoners van het Vuur en zij zullen daarin verblijven.
218. Zij, die geloven en zij die voor de zaak van Allah hun land verlaten en er voor ijveren, zijn het, die Allah's barmhartigheid verwachten en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
En dit zijn verzen uit slechts 1 soera!
"Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!"
Dit was de lievelingstekst van Gregorius de VII; zijn casus belli voor heilige oorlogen dus... De interpretatie is dus erg belangrijk; zowel voor christenen als voor moslims.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten