Moderator: Moderafo's
meribel schreef:Jazeker,
Dat bevalt goed,
Ze begrijpen dingen beter.
meribel schreef:Jazeker,
Dat bevalt goed,
Ze begrijpen dingen beter.
mealybug schreef: Op mijn vraag of dat dan niet beter begrijpbaar was en weer tijd scheelde in het uitleggen, was het antwoord, ''Dan leren ze dat maar, op school, of catechesatie etc)
rotterdam schreef:Eigenlijk een beetje zoals "de koran" eerst Arabisch leren anders kun je het Goddelijk woord niet lezen.
rotterdam schreef:Zeker waar. Zelfs in uiterlijkheden.
Als je op een mooie zonnige zondagmiddag sommige chr. groeperingen naar de kerk ziet lopen moet je goed kijken. De jongens in hun overhemd met korte mouwen, de vrouwen en meisjes in rokken met hoeden op. Het ziet er, op afstand, precies eender uit als een Marokkaans gezin.![]()
Sommigen maken zich erg druk over een moslim overheersing in Nederland.
Wat denk je ? Wat zou er gebeuren als ultra-rechts protestant de macht zou grijpen ?
rotterdam schreef:
Heel vreemd dat men vasthoud aan een vertaling die niemand meer begrijpt tenzij men eerst lessen volgt in oud Nederlands.
Eigenlijk een beetje zoals "de koran" eerst Arabisch leren anders kun je het Goddelijk woord niet lezen.
Ayla schreef:
Och hou op! Het is nog erger: de koran wordt gelezen in het Arabisch zonder dat men die taal spreekt.
Net als wij wel bijvoorbeeld Italiaans kunnen lezen maar niet begrijpen wat er staat, ongelofelijk!
benefietdiner schreef:Ik ben opgevoed met de kinderbijbel van Joh. Vreugdenhil.
Mijn eigen kinderen vervolgens ook in opgevoed.
De bewogen taal die Vreugdenhil er in bezigde zijn voor kinderen zeer aansprekend en die plaatje niet te vergeten, het waren in mijn tijd nog pentekeningen.
zo iets:
geweldig mooi.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten