rotterdam schreef:
Heel graag je visie op wat hier gezegd is - bij voorbaat dank
Dat is wel een heel brede vraag

Moderator: Moderafo's
rotterdam schreef:
Heel graag je visie op wat hier gezegd is - bij voorbaat dank
Ayla schreef:
Dat is wel een heel brede vraagkan het iets specifieker?
rotterdam schreef:
Denk je dat de "bekeringsdrang" (gek woord - ik weet het) onder moslims groter is dan onder christenen (en dan heb ik het niet alleen over Nederland).
Ayla schreef:
Ik weet niet of je kan spreken van groter of kleiner, het is alleen wel veel omvattender.
In de Islam wordt er vanuit gegaan dat ieder mens als moslim wordt geboren, en ook is, tot ongeveer 12 jaar (er is discussie over de leeftijd, deze verschilt in de verscheidene opvattingen, maar het gaat er om of iemand oud genoeg is zelf verantwoordelijk te zijn voor zijn of haar keuze). Daarna is iedereen 'afgedwaald' en moet 'terugkeren' naar de Islam. De wereld 'is van de Islam' en het beste voor iedereen op deze wereld is om moslim te worden, dat is het meest perfecte geloof voor iedereen. Daarom zal een moslim graag over zijn geloof willen vertellen en je willen laten 'terugkeren'.
rotterdam schreef:
Ik zie het verschil nog niet helemaal.
De kerk zegt ; het beste voor iedereen op deze wereld is om christen te worden, dat is het meest perfecte geloof voor iedereen.
Ik heb zelf ook heel andere ervaringen.
Kom al tientallen jaren in het M.O. (Syrië, Libanon, Irak, Jordanië, Palestijnse gebieden, Golfstaten)
De mensen die ik spreek (christenen en moslims) zeggen mij "laten we a.u.b elkaar respecteren en in vrede tezamen wonen".
Ayla schreef:Het verschil is dat in de Islam goedschiks dan wel kwaadschiks dat doel nagestreefd mag worden.
Moslims kennen (ik zou bijna zeggen gelukkig) hun eigen geschriften alleen niet zo goed dus het overgrote deel is het er niet mee eens dat het kwaadschiks ook bereikt mag worden (wat je gelukkig ook aan den lijve hebt mogen ondervinden). In het christendom gaat het met name om jouw hart en je relatie met God, dat kun je kwaadschiks niet bereiken, hoewel dat niet wil zeggen dat dat niet is getracht door de kerk, helaas.
ineke-kitty schreef:Onbegrijpelijk dat er nog getwijfeld wordt aan het verschil tussen de Islam en het Christendom.
Een bijbels antwoord wordt niet gegeven. In tegendeel.
De kerken gaan "in dialoog' in plaats van te verkondigen dat Jezus Christus Heer is.
Zoals reeds bewezen is roept Mohammed de wereld op om zich aan Allah en zijn geboden [ sharia] te onderwerpen. Als ze dat niet doen, zullen de gevolgen vreselijk zijn.
Ik zal nog even het geheugen opfrissen van wat ik al eerder heb gezegd wat het doel van de Islam is:
" Hij [Allah] is het die zijn boodschapper [Mohammed] heeft gezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst [ Islam en Koran], om haar te doen triomferen over ...... ALLE..... godsdienst" [Sura 9:33 en 61:9].
En dit moet zo nodig met krachtige middelen, met geweld gebeuren.
De Here Jezus Christus uit de Bijbel brengt het Evangelie van redding, bevrijding en genezing.
De Islamitische leer uit de Koran brengt de wereld onder de sharia.
ineke-kitty schreef:Een bijbels antwoord wordt niet gegeven. In tegendeel.
De kerken gaan "in dialoog' in plaats van te verkondigen dat Jezus Christus Heer is.
Het een sluit het ander niet uit
ineke-kitty schreef:Ayla
De Waarheid is meestal pijnlijk als men de leugen gelooft.
Het gaat hier om de opmars van de Islam, en niet over mensen die worden misleid door deze valse godsdienst.
Uiteraard hoop ik dat zij tot geloof komen in de Enige WARE God, maar dat is hier niet aan de orde.
ineke-kitty schreef:Ayla
Goed lezen. Ik zei: " men" , en dus niet naar jouw persoontje toe.
Bovendien weet ik letterlijk wat het betekent om "gal uit te spuwen". Mijn gal is namelijk 2 jaar geleden operatief verwijderd.
Nee, beste Ayla, het gaat hier om feiten wat de Islam betreft, en ik begrijp best dat je niks "slechts" wil horen over jouw verleden als moslim, maar "men" ziet de realiteit niet onder ogen, dat de Islam op komt zetten als een spreekwoordelijke sprinkhanenplaag.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten