De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ayla
Sergeant
Sergeant

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 10:10

rotterdam schreef:
Heel graag je visie op wat hier gezegd is - bij voorbaat dank

Dat is wel een heel brede vraag :lol: kan het iets specifieker?
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 mei 2014 10:15

Ayla schreef:
Dat is wel een heel brede vraag :lol: kan het iets specifieker?

Denk je dat de "bekeringsdrang" (gek woord - ik weet het) onder moslims groter is dan onder christenen (en dan heb ik het niet alleen over Nederland).

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 10:22

rotterdam schreef:
Denk je dat de "bekeringsdrang" (gek woord - ik weet het) onder moslims groter is dan onder christenen (en dan heb ik het niet alleen over Nederland).

Ik weet niet of je kan spreken van groter of kleiner, het is alleen wel veel omvattender.
In de Islam wordt er vanuit gegaan dat ieder mens als moslim wordt geboren, en ook is, tot ongeveer 12 jaar (er is discussie over de leeftijd, deze verschilt in de verscheidene opvattingen, maar het gaat er om of iemand oud genoeg is zelf verantwoordelijk te zijn voor zijn of haar keuze). Daarna is iedereen 'afgedwaald' en moet 'terugkeren' naar de Islam. De wereld 'is van de Islam' en het beste voor iedereen op deze wereld is om moslim te worden, dat is het meest perfecte geloof voor iedereen. Daarom zal een moslim graag over zijn geloof willen vertellen en je willen laten 'terugkeren'.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 mei 2014 10:32

Ayla schreef:
Ik weet niet of je kan spreken van groter of kleiner, het is alleen wel veel omvattender.
In de Islam wordt er vanuit gegaan dat ieder mens als moslim wordt geboren, en ook is, tot ongeveer 12 jaar (er is discussie over de leeftijd, deze verschilt in de verscheidene opvattingen, maar het gaat er om of iemand oud genoeg is zelf verantwoordelijk te zijn voor zijn of haar keuze). Daarna is iedereen 'afgedwaald' en moet 'terugkeren' naar de Islam. De wereld 'is van de Islam' en het beste voor iedereen op deze wereld is om moslim te worden, dat is het meest perfecte geloof voor iedereen. Daarom zal een moslim graag over zijn geloof willen vertellen en je willen laten 'terugkeren'.

Ik zie het verschil nog niet helemaal.

De kerk zegt ; het beste voor iedereen op deze wereld is om christen te worden, dat is het meest perfecte geloof voor iedereen.

Ik heb zelf ook heel andere ervaringen.
Kom al tientallen jaren in het M.O. (Syrië, Libanon, Irak, Jordanië, Palestijnse gebieden, Golfstaten)
De mensen die ik spreek (christenen en moslims) zeggen mij "laten we a.u.b elkaar respecteren en in vrede tezamen wonen".

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 10:38

rotterdam schreef:
Ik zie het verschil nog niet helemaal.

De kerk zegt ; het beste voor iedereen op deze wereld is om christen te worden, dat is het meest perfecte geloof voor iedereen.

Ik heb zelf ook heel andere ervaringen.
Kom al tientallen jaren in het M.O. (Syrië, Libanon, Irak, Jordanië, Palestijnse gebieden, Golfstaten)
De mensen die ik spreek (christenen en moslims) zeggen mij "laten we a.u.b elkaar respecteren en in vrede tezamen wonen".

Het verschil is dat in de Islam goedschiks dan wel kwaadschiks dat doel nagestreefd mag worden.
Moslims kennen (ik zou bijna zeggen gelukkig) hun eigen geschriften alleen niet zo goed dus het overgrote deel is het er niet mee eens dat het kwaadschiks ook bereikt mag worden (wat je gelukkig ook aan den lijve hebt mogen ondervinden). In het christendom gaat het met name om jouw hart en je relatie met God, dat kun je kwaadschiks niet bereiken, hoewel dat niet wil zeggen dat dat niet is getracht door de kerk, helaas.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 mei 2014 11:24

Ayla schreef:Het verschil is dat in de Islam goedschiks dan wel kwaadschiks dat doel nagestreefd mag worden.
Moslims kennen (ik zou bijna zeggen gelukkig) hun eigen geschriften alleen niet zo goed dus het overgrote deel is het er niet mee eens dat het kwaadschiks ook bereikt mag worden (wat je gelukkig ook aan den lijve hebt mogen ondervinden). In het christendom gaat het met name om jouw hart en je relatie met God, dat kun je kwaadschiks niet bereiken, hoewel dat niet wil zeggen dat dat niet is getracht door de kerk, helaas.

Beiroet - broederlijk naast elkaar - al honderden jaren

Afbeelding

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 11:30

Onbegrijpelijk dat er nog getwijfeld wordt aan het verschil tussen de Islam en het Christendom.
Een bijbels antwoord wordt niet gegeven. In tegendeel.
De kerken gaan "in dialoog' in plaats van te verkondigen dat Jezus Christus Heer is.

Zoals reeds bewezen is roept Mohammed de wereld op om zich aan Allah en zijn geboden [ sharia] te onderwerpen. Als ze dat niet doen, zullen de gevolgen vreselijk zijn.

Ik zal nog even het geheugen opfrissen van wat ik al eerder heb gezegd wat het doel van de Islam is:
" Hij [Allah] is het die zijn boodschapper [Mohammed] heeft gezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst [ Islam en Koran], om haar te doen triomferen over ...... ALLE..... godsdienst" [Sura 9:33 en 61:9].

En dit moet zo nodig met krachtige middelen, met geweld gebeuren.

De Here Jezus Christus uit de Bijbel brengt het Evangelie van redding, bevrijding en genezing.
De Islamitische leer uit de Koran brengt de wereld onder de sharia.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 11:36

@ rotterdam: Prachtig!!! En het overgrote deel van moslims die ik ken zouden hier absoluut achter staan, maar in de werkelijke leer van de islam zou dat dus eigenlijk niet mogen... Dat zeg ik niet om de islam zwart te maken, maar omdat de daadwerkelijke leer van de islam erop na slaan ontnuchterend werkt als je als moslim je leven inderdaad in vrede wil leven met je naaste en dat ook zo geleerd hebt..

Ik was zo ontzettend kapot toen ik erachter kwam dat wat ik mijn hele leven heb geleerd in de moskee van imams en thuis, niet daadwerkelijk was wat de Islam leert. Thuis leerde ik liefde, respect, barmhartigheid en je bekommeren om je naaste, van de koran en hadith leerde ik haat, destructie, het met dwang mensen bekeren tot de islam en de ongelijkwaardigheid van vrouwen.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 11:38

ineke-kitty schreef:Onbegrijpelijk dat er nog getwijfeld wordt aan het verschil tussen de Islam en het Christendom.
Een bijbels antwoord wordt niet gegeven. In tegendeel.
De kerken gaan "in dialoog' in plaats van te verkondigen dat Jezus Christus Heer is.

Zoals reeds bewezen is roept Mohammed de wereld op om zich aan Allah en zijn geboden [ sharia] te onderwerpen. Als ze dat niet doen, zullen de gevolgen vreselijk zijn.

Ik zal nog even het geheugen opfrissen van wat ik al eerder heb gezegd wat het doel van de Islam is:
" Hij [Allah] is het die zijn boodschapper [Mohammed] heeft gezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst [ Islam en Koran], om haar te doen triomferen over ...... ALLE..... godsdienst" [Sura 9:33 en 61:9].

En dit moet zo nodig met krachtige middelen, met geweld gebeuren.

De Here Jezus Christus uit de Bijbel brengt het Evangelie van redding, bevrijding en genezing.
De Islamitische leer uit de Koran brengt de wereld onder de sharia.

Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar bekommer je je ook daadwerkelijk om het zieleheil van je Islamitische naaste? Of zie je ze als je vijand die je moet bestrijden? Ik lees jouw berichtjes hier op het forum al een poosje en het is erg pijnlijk om te zien hoe jij spreekt!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 mei 2014 11:46

ineke-kitty schreef:Een bijbels antwoord wordt niet gegeven. In tegendeel.

Het een sluit het ander niet uit

Een dialoog ( Het is een samenstelling van de Griekse woorden λόγος (logos, woord, taal, rede) en διά- (dia, door) dus door praten, het is het tegenovergestelde van een monoloog.

En dat is waar u patent op heeft.
Volgens mij doet u alles alleen zelfs samenwerken :D

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 11:49

Ayla

De Waarheid is meestal pijnlijk als men de leugen gelooft.

Het gaat hier om de opmars van de Islam, en niet over mensen die worden misleid door deze valse godsdienst.
Uiteraard hoop ik dat zij tot geloof komen in de Enige WARE God, maar dat is hier niet aan de orde.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 12:06

ineke-kitty schreef:Ayla

De Waarheid is meestal pijnlijk als men de leugen gelooft.

Het gaat hier om de opmars van de Islam, en niet over mensen die worden misleid door deze valse godsdienst.
Uiteraard hoop ik dat zij tot geloof komen in de Enige WARE God, maar dat is hier niet aan de orde.

Wat probeer je precies te zeggen? Dat ik in een leugen geloof? (ik snap even niet wat je bedoelt).

Het gaat hier inderdaad over de opmars van de Islam, en jij roept daar nogal veel over, en daarom was mijn vraag dan ook, wat doe jij voor de mensen die in die religie geloven? Doe je ook echt wat om ze de liefde van de Heere Jezus te leren kennen of spuw je te pas en onpas je gal over de Islam?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 12:31

Ayla

Goed lezen. Ik zei: " men" , en dus niet naar jouw persoontje toe.

Bovendien weet ik letterlijk wat het betekent om "gal uit te spuwen". Mijn gal is namelijk 2 jaar geleden operatief verwijderd.

Nee, beste Ayla, het gaat hier om feiten wat de Islam betreft, en ik begrijp best dat je niks "slechts" wil horen over jouw verleden als moslim, maar "men" ziet de realiteit niet onder ogen, dat de Islam op komt zetten als een spreekwoordelijke sprinkhanenplaag.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 12:45

ineke-kitty schreef:Ayla

Goed lezen. Ik zei: " men" , en dus niet naar jouw persoontje toe.

Bovendien weet ik letterlijk wat het betekent om "gal uit te spuwen". Mijn gal is namelijk 2 jaar geleden operatief verwijderd.

Nee, beste Ayla, het gaat hier om feiten wat de Islam betreft, en ik begrijp best dat je niks "slechts" wil horen over jouw verleden als moslim, maar "men" ziet de realiteit niet onder ogen, dat de Islam op komt zetten als een spreekwoordelijke sprinkhanenplaag.

Beste Ineke, volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd, ik zei namelijk dat bepaalde dingen die je zei best pijnlijk waren, en toen zei jij:"de waarheid is meestal pijnlijk als men de leugen gelooft", waarop ik vroeg wat je nu precies bedoelde.

Daarnaast kun je denk ik hierboven best lezen dat ik er niet zo veel moeite mee heb om de waarheid over de Islam onder ogen te zien, de reden dat ik geen moslim meer ben is juist omdat ik die waarheid heb ontdekt. Omdat ik de Heere Jezus heb mogen leren kennen zou ik zo ontzettend graag willen dat de miljoenen moslims die Hem nu ontkennen als Zoon van God, Hem ook mogen leren kennen! Mijn vraag aan jou is: Wat doe jij om de redding bevrijding en genezing door Jezus aan moslims kenbaar te maken? Je kan best negatief zijn over de Islam, maar ben je ook met innerlijke ontferming over hen bewogen die daar 'slachtoffer' van zijn?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 14:19

Ayla: "maar ben je ook met innerlijke ontferming over hen bewogen die daar 'slachtoffer' van zijn'."

Laat ik duidelijk zijn beste Ayla. Ik ben met elk mens innerlijk bewogen, als zij Christus Jezus [nog] niet aangenomen hebben als de Enige Ware God, daar is dus de moslim geen uitzondering op.
Nogmaals, je dient de leer van de Islam niet te verwarren met personen die daar [zonder haakjes] inderdaad slachtoffer van zijn.
Je weet heel goed dat een praktiserende Moslim niets te "kiezen" heeft dan zich te onderwerpen aan de leer van de Koran en daarmee de Islam.

Je weet ook heel goed, dat ALS een moslim tot bekering komt in de Here Jezus Christus, hij/zij officieel verstoten wordt door vaak dichtbijstaande familie, en zelfs het risico loopt omgebracht te worden.
Dus ja, het is een wonder dat jij de Heer hebt mogen leren kennen, maar ga nu niet steeds afwijken van het feit dat de Islam gevaarlijk is, door aan mij te vragen of ik wel innerlijk bewogen zou zijn met de individuele moslim.

Ik geef je nu fatsoenlijk antwoord, maar in feite gaat het niemand wat aan, hoe, en op welke wijze ik mijn Evangelisatie aktiviteiten toepas, al meer dan 40 jaar.
Ik ben bijv. meer dan 25 jaar actief geweest binnen de organisatie "Open Doors" die veel aan evangelisatie doet onder Moslims.

Trek je conclusies dan maar.

Terug naar “Archief”