Opwekking 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Opwekking 2014

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 mei 2014 15:29

Gaat er hier iemand naar de Pinksterconferentie Opwekking?
Het schijnt dat er ook veel refo's komen. (al weet ik niet waarom).
Desalniettemin hartstikke gezellig en leuk natuurlijk dat zoveel mensen uit zoveel richtingen er op afkomen.
Ik ben eigenlijk benieuwd wie er gaat en met welke reden :)

Afbeelding

André-J30
Sergeant
Sergeant

Re: Opwekking 2014

Berichtdoor André-J30 » 10 mei 2014 16:57

Anoniem_89 schreef:Gaat er hier iemand naar de Pinksterconferentie Opwekking?
Het schijnt dat er ook veel refo's komen. (al weet ik niet waarom).
Desalniettemin hartstikke gezellig en leuk natuurlijk dat zoveel mensen uit zoveel richtingen er op afkomen.
Ik ben eigenlijk benieuwd wie er gaat en met welke reden :)

Wij gaan al jaren.
Omdat daar nog zoveel andere Christenen zijn. Een paar dagen waarbij het meer gaat om overeenkomst dan over verschillen. Het kruis op het veld voor de grote tent is voor mij het symbool van die eenheid.
Ondanks de verschillen die ik als conservatief, fundamentalistisch gereformeerde zie. :D

Een tijd en attribuut afspreken om elkaar bij dat kruis te ontmoeten?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 10 mei 2014 17:12

André-J30 schreef:Gaat er hier iemand naar de Pinksterconferentie Opwekking?
Yes :D :D :D
Anoniem_89 schreef:Het schijnt dat er ook veel refo's komen. (al weet ik niet waarom).
Ik ben geen refo. Een paar jaar geleden was één van de sprekers een gereformeerde, PKN geloof ik. Ron v.d. Spoel. Tof :!:
Anoniem_89 schreef:Desalniettemin hartstikke gezellig en leuk natuurlijk dat zoveel mensen uit zoveel richtingen er op afkomen.
Zekerssss.....
Anoniem_89 schreef:Ik ben eigenlijk benieuwd wie er gaat en met welke reden
Voor de boodschap, voor de muziek en de gezelligheid. =D> =D> =D> (mooie combinatie)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2014 18:05

Ik ga niet. Vind het sowieso te grootschalig, ga soms een dag maar geen weekend. Misschien een keer naar New Wine. Maar dit jaar zijn we op vakantie.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 11 mei 2014 09:26

Mij te massaal, en het trekt me helemaal niet, zo´n massa happening. (en daarnaast, ik heb per definitie niets met Opwekking :-oo ). Maar...leven en laten leven, dus zij die wel gaan wens ik uiteraard een prettige tijd toe.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 11 mei 2014 10:42

Straks, als we bij de Heer zijn, is het nog veel massaler :lol: Een eeuwige Opwekking, ben zo benieuwd hoe dat er uit zal zien.
Ik ben er van overtuigd dat muziek een grote rol zal spelen :D :D :D lofprijs en aanbidding, een happening tot eer van God :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 11 mei 2014 11:26

Ik ben één keer geweest maar het is niet echt iets voor mij, wat te massaal vind ik en ook alléén maar opwekkingsmuziek, een beetje eenzijdig naar mijn mening.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 mei 2014 19:57

naamloos schreef:Straks, als we bij de Heer zijn, is het nog veel massaler :lol: Een eeuwige Opwekking, ben zo benieuwd hoe dat er uit zal zien.
Ik ben er van overtuigd dat muziek een grote rol zal spelen :D :D :D lofprijs en aanbidding, een happening tot eer van God :!:

Daar zie ik echt naar uit! :)

EenVasteBurcht schreef:Ik ben één keer geweest maar het is niet echt iets voor mij, wat te massaal vind ik en ook alléén maar opwekkingsmuziek, een beetje eenzijdig naar mijn mening.

Fil.4:4
Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u!
Dat zei Paulus nota bene toen hij gevangen zat!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 mei 2014 19:58

Ik wens de mensen die er wel heen gaan fijne dagen.
Ikzelf zal er niet heen gaan. Ook nooit geweest overigens.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 mei 2014 20:00

Bedankt Faramir!

Opwekking lijkt mij wel wat voor Spreeuw.. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2014 13:27

naamloos schreef:Straks, als we bij de Heer zijn, is het nog veel massaler :lol: Een eeuwige Opwekking, ben zo benieuwd hoe dat er uit zal zien.

Ik weet niet of je beeld van de nieuwe hemel en aarde helemaal juist is als jij het ziet als 1 grote eeuwige Opwekkingsconferentie. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

André-J30
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor André-J30 » 12 mei 2014 17:51

Marnix schreef:Ik weet niet of je beeld van de nieuwe hemel en aarde helemaal juist is als jij het ziet als 1 grote eeuwige Opwekkingsconferentie. :)

Maar dat het er opgewekt aan toe gaat staat m.i. buiten kijf :D

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 mei 2014 18:44

Marnix schreef:Ik weet niet of je beeld van de nieuwe hemel en aarde helemaal juist is als jij het ziet als 1 grote eeuwige Opwekkingsconferentie. :)
Haha, zo zie ik het nou ook weer niet. Maar wat er ook te doen is, ik mag er vast wel bij zingen. :D en er een huppeltje bij maken of zo :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2014 07:19

Dat mag zeker. Maar dat mag nu ook al. Het verschil met nu is dat de gereformeerden dan okk meehuppelen en dansen. Dat wordt een wonderlijk gezicht :-)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 mei 2014 13:19

In ieder geval mooi om zulke reacties te lezen :D

André-J30 schreef:Een tijd en attribuut afspreken om elkaar bij dat kruis te ontmoeten?

Zie je bericht nu pas staan :oops:

ik vind het een leuk idee!

Terug naar “Archief”