Berichtdoor Teus » 07 mei 2014 21:24
@Rozijn, dus je hebt alleen een nabij leven als je de bijbel leest?
Dat is geen nabij leven hoor, wellicht nabije momenten maar daar heb ik het niet over.
Als ik midden op zee op een windturbine sta heb ik met niemand contact, geen bereik en ook geen Bijbel bij me maar God is duidelijk voel- en merkbaar bij me.
@Stillawake, ik praat absoluut niet binnen het kader van het refo-jargon.
Het gaat niet over onze mening maar wat God van ons wil en wat wij van God verwachten.
Tot op heden heeft niemand het je uitgelegd wat een nabij leven is.
Ik ga het proberen.
Om een nabij leven met God te hebben moet toch best wel een groot geloof hebben.
Je verwachting van God is dan heel groot want geloven is leven naar Gods beloftes. Je mag aanspraak maken wat Hij je beloofd heb. Als je in Christus mag zijn, heeft Hij je heel veel beloofd en daar mag je aanspraak op maken, “eist van Mij vrijmoedig” De Bijbel staat vol met beloftes.
Als je een nabij leven hebt bidt je niet alleen veel maar je dankt God nog meer, niet alleen vaker. Je praat met God, je looft en prijst Hem. Je vraagt God om hulp niet wat Hij moet doen. Als ik bidt voor een kind van God dat ziek is zeg ik wel eens “Vader, Jan is een kind van U en hij is ziek, meer niet. God weet alles en het hoeft niet altijd aan Hem uitgelegd te worden. Jazeker het mag wel maar het gaat erom wat de Heilige Geest op dat moment je ingeeft.
Ik ga je van de vele een paar recente voorbeelden geven. Let wel, door Gods onmetelijke liefde en Genade treft ons dit maar geef God de eer.
Zeer recent, vandaag, ik ben op moment in Denemarken en mijn vrouw is alleen thuis.
Vanmiddag zag ik dat ze gebeld heeft, doet ze nooit onder het werk en schrok lichtelijk.
Ze belde me om te vertellen dat er vannacht bij haar ingebroken is. Kun je het voorstellen, een vrouw alleen en dan te ontdekken dat er mensen in je huis gelopen hebben en er een gruwelijk puinhoop van gemaakt hebben? Ze had een moment van boosheid maar bracht het gelijk bij God. Ze heeft gebeden om steun om het te dragen en te verwerken, ook voor de inbrekers, of Hij ze aan wilde raken opdat ze zich bekeren en dat ze door deze daad tot Hem zouden komen. Weet je, ze was verblijd God gaf haar vreugde in haar hart. Net ingebroken en een blij hart! Is alleen bij God mogelijk. Met blijdschap heeft ze die troep opgeruimd. Ze heeft geslapen alsof er niets gebeurd is. Als je afhankelijk van God bent gebeuren er wonderen en kun je de hele wereld aan.
Ik mag van God een cursus pastoraal werk doen. Is op een bijzondere manier gebeurd. Hele fijne avonden zijn dat en ga er graag naar toe. Wat je van God krijgt is altijd fijn. Het is wekelijks op donderdag.
Op een vrijdag komt mijn baas naar me toe en zegt Teus je mag volgende week naar Denemarken. Ik schrok een beetje want dan kan ik niet naar die cursus. Ik zeg “Heere hoe kan dat nu, ik mocht toch van U naar die cursus en nu moet ik naar Denemarken, nu kan ik het niet bij wonen.” Terwijl ik tegen God sprak werd ik al rustiger maar was nog nergens van overtuigd. Dit is een moment van ongeloof Stillawake, ik twijfelde, ik vertrouwde voor een moment niet op God want ik ging mijn baas vragen of het wel zeker was. Ik dus naar mijn baas en vroeg is dat heel zeker? Nou zegt hij voor 99.9% wel ga je koffer maar pakken. Ik dacht bij mezelf “ik ga geen koffer pakken want ik ga niet, ik ga naar die cursus, de volgende donderdag. Toen wist ik dat ik niet hoefde te gaan en dankte God en was superbij natuurlijk. Niet omdat ik niet hoefde te gaan nee dat God me bijstaat, het fijt dat Hij voor me zorgt.
2 uur later komt mijn baas en zegt “je hoeft niet te gaan” ik dacht dat wist ik al. Ik wilde weten wat de reden was want dat is vaak afwijkend als God Zich ermee bemoeid. Hij zegt ‘ze willen niet om de taal, ze willen dat iedereen Duits spreekt. Ik was echt verontwaardigd, dit is nog nooit gebeurd, altijd en overal Engels, is toch internationaal? Voor mij was het het bewijs dat God de hand er in had. Eh… @Rozijn en @Spreeuw. ik had geen bijbel op zak.
Maar toen, de volgende dag werd ik ziek. Ik zei tegen God “Vader nu begrijp ik er niets meer van, eerst het werk, U heeft het geregeld en nu ben ik ziek.” God gaf me te kennen dat ik thuis moest zijn en voor mijn vrouw moest zorgen daarom liet Hij mij ziek maken, zij was geopereerd aan haar voet en kon niet lopen. Toch die cursus, ik liep erover te prakkiseren, wat nu? Ik was eigenlijk een beetje in de war, Heb God nog eens gevraagd maar Hij liet het zo.
De donderdag brak aan en ik was nog steeds ziek en heb het weer voor God gebracht. Na het avondeten op de bewuste donderdag voelde ik me zo fit als een hoentje. Begrijp je hoe blijk ik was met Gods aanwezigheid en zijn zorg?
Ik had een geweldige avond StillAwake en de volgende morgen….ik was weer ziek.
Hebben wij niet een wonderlijk God?
Het is mooi om te zien hoe God werkt, de wonderen die Hij doet.
Het is niet belangrijk het is allemaal vergankelijk, het gaat om Zijn bemoeienissen, zijn zorg die Hij over je heeft, Hij houdt je constant in de gaten dat je niets overkomt en alles draaglijk maakt. Het is ook wel eens anders hoor maar dan sta ik Hem in de weg en wil weten waardoor want als je geen nabij leven hebt, heb je maar een arm leven, ik kan echt niet meer zonder.
Ik hou maar eens op, is al een aardige lap geworden.
@Mealybug, ik heb wel eens de indruk dat we het ook met christelijken te maken hebben in plaats van Christenen.
@Bambi, ik probeer satan te trotseren met behulp van God. Ik ben overwinnaar in Jezus Christus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a