Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Bambi » 04 mei 2014 15:07

't Is triest dat vele Christenen die Xandernieuws-site geloven, omdat hij alles met een Christelijk sausje overgiet.
Hij loopt ook een beetje achter met zijn nieuws, de 1e kruisiging was al begin april in het nieuws:

http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.co ... qqa-video/

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 mei 2014 15:08

JeeWee: "zodra het gaat om extremisten die handelen vanuit een christelijke geloofsovertuiging"

Wil je nu werkelijk die zogenaamde 'christenen' die ' handelen vanuit een christelijke geloofsovertuiging' vergelijken met wedergeboren kinderen Gods?

Schei toch uit zeg.
Hoezo 'handelen vanuit een christelijke geloofsovertuiging'.
Vertel me eens, waar vindt je in de Schrift dat wedergeboren christenen andere mensen doden?
Jij mag het aantonen.

En ik hoef "mijn punt" helemaal niet te maken.

Bovendien, welke 'christelijke geloofsovertuiging' kan het doden van andere mensen legaliseren?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 mei 2014 15:11

ineke-kitty schreef:JeeWee: "zodra het gaat om extremisten die handelen vanuit een christelijke geloofsovertuiging"

Wil je nu werkelijk die zogenaamde 'christenen' die ' handelen vanuit een christelijke geloofsovertuiging' vergelijken met wedergeboren kinderen Gods?

Schei toch uit zeg.
Vertel me eens, waar vindt je in de Schrift dat wedergeboren christenen andere mensen doden?
Jij mag het aantonen.

Bovendien, welke 'christelijke geloofsovertuiging' kan het doden van andere mensen legaliseren?

Als een groep extremisten jouw dochter willen verkrachten en je hebt een pistool voor handen, dan zul jij ook mensen doden.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 04 mei 2014 15:25

ineke-kitty schreef:JeeWee: "zodra het gaat om extremisten die handelen vanuit een christelijke geloofsovertuiging"

Schei toch uit zeg.
Jij mag het aantonen.

Wel even goed citeren, en ik zou het fijn vinden als je wat minder agressief communiceert.
Punt dat ik probeer te maken is dat we extremisme vanuit onze eigen geloofsachtergrond snel proberen weg te poetsen onder het mom van 'dat zijn geen wedergeboren christenen'. En eerlijk gezegd: los van het feit dat het oordeel niet aan mij is, vind ik ook dat je het moedwillig vermoorden van anderen niet kan verantwoorden vanuit een christelijke overtuiging.

Wanneer mijn islamitische vrienden diezelfde gedachtengang volgen en dus zeggen dat extremisten geen wedergeboren moslims zijn - of hoe dat dan ook heet - dan accepteert niemand dat, want dan is extremisme ineens gekoppeld aan de islam en moeten we allemaal vrezen voor de onderdrukking van de moslims.
Ja, in de Koran staan een paar soera's die misschien oproepen tot het uitroeien van ongelovigen. Echter, in het oude testament staan ook een aantal teksten die niet mals zijn. Psalm 110 of 139 bijvoorbeeld, los van alle mooie aspecten van beide psalmen, staan er ook wel teksten in waar ik mee kan worstelen. En Leviticus 26:
Jullie zullen je vijanden op de vlucht jagen en zij zullen door jullie zwaard worden geveld. Vijf van jullie zullen volstaan om honderd vijanden te verjagen en met honderd van jullie verjaag je er tienduizend; ze zullen door jullie zwaard worden geveld.

Nogmaals: het gaat mij niet om het legitimeren van geweld, ongeacht de gedachtengang achter dat geweld. Extremisme is echter slechts extremisme: hoewel bedreigend, niet representatief voor de gehele groep. Ongeacht de achtergrond van dat extremisme.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 mei 2014 15:34

JeeWee: "doe dat dan ook niet".

Nee, ik zal niks meer "doen" .
Iedere keer als ik iets plaats over dit onderwerp, laait de "discussie" weer op, dus ik laat het hier maar bij.
Het heeft geen enkele zin om tegen de Islam te waarschuwen, dat blijkt maar weer eens.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mei 2014 20:20

rotterdam schreef:Inderdaad een drogreden -heel erg eng allemaal dit soort christelijke fundamentalisten.

Misschien heb je het als een grapje geplaatst maar ik wil toch wel even zeggen dat ook christelijk fundamentalisme uit kan groeien in hele ernstige zaken. In de VS zijn er wel eens aanslagen geweest op abortusklinieken door christenen en de KKK is traditioneel de militante tak van de Southern Baptist Convention.

Wij hebben dus allemaal de taak om ook binnen onze eigen geloofsgemeenschappen op te passen voor radicalisering onder onze broeders en zusters.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 mei 2014 22:17

Faramir schreef:Misschien heb je het als een grapje geplaatst maar ik wil toch wel even zeggen dat ook christelijk fundamentalisme uit kan groeien in hele ernstige zaken. In de VS zijn er wel eens aanslagen geweest op abortusklinieken door christenen en de KKK is traditioneel de militante tak van de Southern Baptist Convention.

Wij hebben dus allemaal de taak om ook binnen onze eigen geloofsgemeenschappen op te passen voor radicalisering onder onze broeders en zusters.

Al benoemd, maar er schijnt iemand alleen het niet te willen inzien.
Die is van mening dat 'wij' goed zijn en de andere partij alleen maar slecht.
Het schijnt zelfs zó te zijn dat ze de wereld willen overnemen.. (:)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 04 mei 2014 22:40

ineke-kitty schreef:Dit las ik vandaag:

"Christelijke kinderen in Syrie gekruisigd door Moslims.
Islam rukt op in het Westen: Scholen New York krijgen vrij op Moslim-feestdagen, op highschool eed van trouw 'Natie onder God' vervangen door ' Onder Allah' .

Bron: Xandernieuws.nl

Ja die eerste had ik ook gelezen, doodeng allemaal.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 05 mei 2014 01:13

Boerin: "Ja die eerste had ik ook gelezen, doodeng allemaal"

Het schijnt een "vals getuigenis" te zijn mijnerzijds.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 05 mei 2014 06:46

ineke-kitty schreef:Boerin: "Ja die eerste had ik ook gelezen, doodeng allemaal"

Het schijnt een "vals getuigenis" te zijn mijnerzijds.

Totdat je met een betrouwbare bron komt die jouw beweringen staven moet 'schijnt' natuurlijk 'blijkt' zijn!!!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 mei 2014 06:56

Faramir schreef:Wij hebben dus allemaal de taak om ook binnen onze eigen geloofsgemeenschappen op te passen voor radicalisering onder onze broeders en zusters.

Nee hoor geen grap Faramir, slechts ter ondersteuning van je stelling, ik ben het n.l. 100% met je eens, het gevaar van radicalisering ligt altijd en overal "op de loer".

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 mei 2014 07:32

Xandernieuws.punt.nl is natuurlijk net zo'n serieuze nieuwsbron als speld.nl.
Van die laatste bedoeld de maker het echter satirisch en van die eerste heeft de maker flinke kortsluiting in de bovenkamer.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 mei 2014 11:19

Faramir schreef:Xandernieuws.punt.nl is natuurlijk net zo'n serieuze nieuwsbron als speld.nl.
Van die laatste bedoeld de maker het echter satirisch en van die eerste heeft de maker flinke kortsluiting in de bovenkamer.

Dit komt van het serieuze R.D. ;

Jordanië is sinds dagen in de greep van een buitengewoon onverkwikkelijke affaire rond een christelijk meisje dat zou zijn overgegaan tot de islam en vervolgens door haar vader zijn vermoord. Vooral in het noorden houdt de kwestie de gemoederen bezig.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 06 mei 2014 16:54

ineke-kitty schreef:hettys

"christelijke milities" ; "christelijke strijders" .

Wedergeboren christenen vormen geen milities, en zij strijden niet tegen vlees en bloed, dus laat die achterlijke vergelijking maar achterwege.
Het slaat werkelijk nergens op.

Bepaal jij wie er wel en niet zijn wedergeboren? Talloze moorden zijn gepleegd door het christendom. Juist mensen die diepgelovig zijn willen vaak strijden voor hun geloof. Dus een abortusarts neerleggen, of mee op kruistocht.

In de bijbel staat:
Matt 18
6 Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.

Dat betekent dus dat het beter is dat mensen die verkeerd willen, dood zijn. Dus vlees en bloed.

Het is sowieso meten met 2 maten. Als een moslim geweld gebruikt is het de islam die slecht is, maar als een christen geweld gebruikt is ie ineens niet wedergeboren. Terwijl vele, vele moslims in vrede willen leven met hun medemensen.
Het getuigt van de afwezigheid van ook maar een flinter historisch besef.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 06 mei 2014 17:08

Faramir schreef:Wij hebben dus allemaal de taak om ook binnen onze eigen geloofsgemeenschappen op te passen voor radicalisering onder onze broeders en zusters.

Dan heb je totaal niets aan mensen die tegen godsdienstvrijheid zijn.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “Archief”