Cicero schreef:Wie tegen de vrouw in het ambt is op basis van de Bijbel, zal ook de volgende stellingen moeten onderschrijven:
a. Een meisje is half zoveel waard als een jongen.
Bewijs: Lev. 12: bij de geboorte van een meisje is de moeder twee keer zo lang onrein.
Lev. 27:5-6: bij het afkopen van een gelofte is het woord van de vrouw steeds maar ongeveer de helft waard ten opzichte van dat van de man.
b. Vrouwen staan onder hun mannen (1 Kor. 11; 14).
De man is het beeld Gods, de vrouw het beeld des mans en omwille van de man gemaakt. Vrouwen mogen daarom niet in het openbaar spreken, moeten (althans buitenshuis) hun hoofd sluieren en hun man als hun meester erkennen (vgl. 1 Petr. 3:1-6). Weduwen onder de 60 moeten hertrouwen anders verdoen ze hun tijd maar (1 Tim. 5).
De man is het hoofd van de vrouw, zoals Christus het hoofd is van de Gemeente.
Bambi schreef: Ja dat valt voor veel mannen niet mee, dan moeten ze zich ineens volwassen en liefdevol gaan gedragen.

Kunnen we nu echt niet gewoon erkennen dat de cultuur waarin de bijbel werd geschreven totaal anders was dan nu en dat vrouwen in de bijbel nog echt minderwaardig waren, letterlijk en figuurlijk.
dubbel zolang onrein als er een meisje was geboren is wel degelijk een teken van onwaarde. Ook het kopen van een vrouw was een stuk goedkoper.
De vrouw hoort in het OT in het rijtje van "vrouw, slaaf, rund en ezel. "
Een vrouw had geen erfrecht enzovoorts.
De man is het hoofd van de vrouw zoals christus het hoofd van de man... Dus vrouwen moeten tegen hun man opzien alsof ze Jezus zijn. Dat verlaagt de vrouw naar het niveau van een kind, zo'n beetje, en dan druk ik me nog netjes uit.
We weten pas sinds ruim honderd jaar dat vrouwen even intelligent zijn als mannen. (of even dom) in elk geval intellectueel gelijkwaardig.
Dat wist Paulus dus nog niet, laat staan de OT schrijvers. Homo's waren slecht en slaven waren normaal.
We weten nu toch beter mag ik hopen?
Ook gif is geschapen.