Moderator: Moderafo's
Faramir schreef:Ik noem mijn biologische vader gewoon papa als ik hem aanspreek of vader als ik met iemand anders over hem praat. Hemeltjelief, nu zal ik wel branden in de hel....
Mattheüs 23:9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.
Faramir schreef:Dat maak jij er van, maar het staat er niet.
Bambi schreef:Met deze tekst: "Mattheüs 23:9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is" wordt geestelijke vader bedoeld.
Ik ga ervan uit dat iedere Christen dàt toch wel begrijpt.
Haha, grappig, nou haal je net de tekst aan waar Paulus claimt een vader te zijn.ineke-kitty schreef:De paus is evenmin een "heilige Vader" als de apostel Paulus die zegt in 1 Kor. 4:15,16
"Want al hadt gij tien duizend leermeesters in Christus, zo hebt gij toch NIET vele VADERS; want in Christus Jezus heb ik u door het Evangelie geteeld.
Zo vermaan ik u dan: Zijt mijne navolgers.
Het is prima om iemand 'na te volgen' die je heeft opgevoed [of "geteeld"] heeft met het Evangelie, maar nergens leert de Schrift dat wij een mens "Heilige Vader" zouden noemen.
Jvslooten schreef:Een beetje flauw Bambi.. je bent zelf begonnen met zulksoortige argumentatie, dan moet je ook zo fair zijn om het van anderen ook te tolereren.
Gezien het feit dat je het niet met Faramir eens lijkt te zijn, de volgende vraag.. heb je zelf écht geen geestelijke vader(s), daar je het je zo slecht lijkt te kunnen voorstellen dat anderen die wel hebben?
Prima, dat is je goed recht. Maar dat is toch geen reden om zo tegen anderen te ageren die wél (een) geestelijke vader(s) hebben, wat bovendien ook een voluit bijbelse gedachte is?Bambi schreef:Nee
Jvslooten schreef:Prima, dat is je goed recht. Maar dat is toch geen reden om zo tegen anderen te ageren die wél (een) geestelijke vader(s) hebben, wat bovendien ook een voluit bijbelse gedachte is?
Jvslooten schreef:Haha, grappig, nou haal je net de tekst aan waar Paulus claimt een vader te zijn.![]()
1 Korinthe 4:
14 Ik schrijf deze dingen niet om u te beschamen, maar als mijn geliefde kinderen wijs ik u terecht.
15 Want al had u tienduizend leermeesters in Christus, daarmee hebt u nog niet vele vaders: in Christus Jezus heb ík u immers door het Evangelie verwekt.
Of is er nog een andere benaming voor iemand die kinderen verwekt heeft?
Jvslooten schreef:Paulus noemt zichzelf wel degelijk vader hoor, in de tekst die je aandroeg. In een andere tekst vergelijkt hij niet alleen zichzelf, maar ook Silvanus en Timotheüs met vaders (1 Thess. 2:11). In 1 Tim. 5:1 zegt hij zelfs dat alle oudsten als vaders moeten gezien worden. Heel dikwijls spreekt Paulus ook over "Abraham, onze vader", en waarom denk je dat Johannes zijn gemeenten aanschrijft als: "mijn lieve kinderen"?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten