Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Boerin » 29 apr 2014 20:56

Faramir schreef:Op een gemiddelde katholieke school in Nederland is zo'n 5% van de leerlingen katholiek. Qua leerkrachten zal dat niet veel hoger liggen. Het zegt dus niet zo veel.

Ja dat snap ik, dat heb ik 'm ook uitgelegd dat katholieken dat niet geloven en dat de evangeliers hahaha niet alleen het ware geloof hebben.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 apr 2014 21:00

mealybug schreef:Waarom reageer je daar niet op?

Ik zou d'r ook niet meer op reageren als ik de enige katholiek was op een forum. Het gaat wel lekker de laatste tijd hierzo.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 21:01

Boerin schreef:Ja dat snap ik, dat heb ik 'm ook uitgelegd dat katholieken dat niet geloven en dat de evangeliers hahaha niet alleen het ware geloof hebben.

:D wel prachtig bedacht "evangeliers". Mooi zoals kinderen woorden kunnen maken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 29 apr 2014 21:32

Faramir schreef:Verafgoden van die zaken is zeker heidens! Maar goed dat katholieken dat niet doen. Inhoudelijk blijf je verder met een mond vol tanden staan met je houtje touwtje geloof. Geeft niet hoor, extremisten vallen vroeg of laat altijd door de mand.

Door de mand vallen, extremistme, houtje touwtje geloof (wat dat ook moge betekenen), mond vol tanden...
Wees eens een kerel en zeg eens wat dan wel de katholieke (?) interpretatie is van de tekst in Thess. ipv allerlei persoonlijke losse flodders af te vuren.
Ik zou bijna nog gaan denken dat dat is vanwege het ontbreken van een inhoudelijk argument. :lol:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 apr 2014 21:46

mealybug: " het ontbreken van een inhoudelijk argument"

Het ontbreken van een inhoudelijk argument komt meestal gewoon voort uit machteloosheid, en onkunde over Bijbelse Waarheid, en uit machteloosheid gaat men schelden en tieren, of op de 'man' spelen.
Het is een patroon wat ik steeds weer tegenkom op overigens verschillende 'christelijke' fora.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 apr 2014 07:01

rotterdam schreef:
Er niet meer in komt ? Dat heeft praktisch geen enkel land in de wereld.

Volgens de "Wet op het Nederlanderschap en het ingezetenschap" (1892) verviel de Nederlandse nationaliteit als een Nederlander in vreemde krijgsdienst trad. Tussen 1892 en 1985 heeft de wetgever echter diverse malen moeten ingrijpen om het verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst ongedaan te maken. Het verdrag van New York om staatloosheid tegen te gaan was bijvoorbeeld zo'n reden. Bovendien kwam het in het begin van de 20e eeuw ook nog voor dat Nederlandse militairen als adviseur (mede op verzoek van de Nederlandse regering) in dienst traden van andere legers. Tevens is vreemde krijgsdienst vrijwel onvermijdelijk als iemand meerdere nationaliteiten heeft en gehouden is zijn dienstplicht elders te vervullen. Te denken valt bijvoorbeeld aan Nederlands-Israëlische jongens en mannen die in het Israëlische leger meestreden als dienstplichtig militair en - meer recent en heel actueel - Nederlandse jongeren die als dienstplichtig militair worden opgeroepen in het Turkse leger. Opgemerkt wordt daarbij dat Turkije en Nederland NAVO-leden zijn, dus in militair opzicht bondgenoten. Toen Nederland zelf nog dienstplicht had[8] werden met een aantal NAVO-landen afspraken gemaakt over het vervullen van de dienstplicht in slechts één der lidstaten.

De Rijkswet op het Nederlanderschap uit 1984 bevat dan ook de toevoeging dat verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst pas mogelijk werd indien er tevens handelingen tegen de Nederlandse staat plaatshadden.

Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."

Zoals de meeste landen kent Nederland geen verbanning.

Hoe is't ? mealybug - komt er nog een reactie ?
Ik doe moeite jou een beetje kennis bij te brengen en dan reageer je niet.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 apr 2014 07:10

rotterdam schreef:
Hoe is't ? mealybug - komt er nog een reactie ?
Ik doe moeite jou een beetje kennis bij te brengen en dan reageer je niet.

Haha, hoe vaak ik dat niet heb, dat ik anderen hier wat kennis wil bij brengen, waar niet meer op gereageerd wordt...
Dan weet je dat je gelijk hebt, zo gaat dat hier :lol:
Maar ik zie dat jij nog zit te snakken naar een bedankje of zo?
Nou, bij deze =P~

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 apr 2014 07:39

mealybug schreef:Maar ik zie dat jij nog zit te snakken naar een bedankje of zo?
Nou, bij deze =P~

Grapjas

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 apr 2014 08:15

mealybug schreef:Door de mand vallen, extremistme, houtje touwtje geloof (wat dat ook moge betekenen), mond vol tanden...

En dat is schelden? Dan heb je wel een heel teer zieltje niet overeenkomend met je eigen gedrag hier op het forum.
Wees eens een kerel en zeg eens wat dan wel de katholieke (?) interpretatie is van de tekst in Thess. ipv allerlei persoonlijke losse flodders af te vuren.

Waarom zou ik jou wel moeten antwoorden als jijzelf ook niet antwoord. Misschien wist je het niet, maar zulke zaken werken twee kanten op. Maar om je alsnog een antwoord te geven. De katholieke Kerk rukt geen citaten uit de bijbel om die vervolgens los te gaan interpreteren. Daar is de bijbel namelijk nooit voor bedoeld.
Ik zou bijna nog gaan denken dat dat is vanwege het ontbreken van een inhoudelijk argument. :lol:

Hoor wie het zegt.

Ik kan eigenlijk niet anders dan concluderen dat jij gewoon een forumtrol bent. Jou (en I-K) zal ik voortaan dus maar gewoon negeren hoe zeer je ook tracht te zuigen met domme opmerkingen die zelden over het topic gaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 apr 2014 09:24

Faramir schreef: Maar om je alsnog een antwoord te geven. De katholieke Kerk rukt geen citaten uit de bijbel om die vervolgens los te gaan interpreteren. Daar is de bijbel namelijk nooit voor bedoeld.

Dat IS helemaal geen antwoord. hysterisch-smile hysterisch-smile hysterisch-smile hysterisch-smile hysterisch-smile maar weer een uitvlucht om een antwoord te geven.
je gewoonlijke uitvlucht, dus weer . :lol: :lol:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 apr 2014 09:25

Faramir schreef: Jou (en I-K) zal ik voortaan dus maar gewoon negeren hoe zeer je ook tracht te zuigen met domme opmerkingen die zelden over het topic gaan.

PROMISE ????? =D>
(Ook dat heb je nl al eerder beloofd, maar ben je nietr nagekomen.)
Enfin, eens kijken hoe lang je nu je belofte houdt... :wink:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 10:46

Tja..... niet meer reageren is ook een vorm van machteloosheid.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 apr 2014 10:54

ineke-kitty schreef:Tja..... niet meer reageren is ook een vorm van machteloosheid.

En altijd en overal, te pas en te onpas, op reageren is een grove vorm van zelfoverschatting.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 30 apr 2014 11:07

rotterdam

tja....laat dat nu net een Bijbelse opdracht zijn om het Evangelie "te pas en te onpas" te verkondigen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 apr 2014 11:13

en laat deze topic nu over Wilders gaan en zijn verkiezingsoverwinning. On-topic
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”