ineke-kitty schreef:
Wel, ik ben reeds DE "rust" ingegaan, en HEB die reeds ontvangen sinds mijn wedergeboorte 40 jaar geleden.
Ik vraag me af waar je de gedachte vandaan haalt dat ik nogal onrustig zou zijn, als ik waarschuw voor het gevaar van de Islam.
Probeer nu eens inhoudelijk in te gaan op de zaken die ik vanuit de Bijbel naar voren heb gebracht, in plaats van je druk te maken over mijn gemoedsrust.
Overigens , fijn dat je vanmorgen in de kerk bepaald werd met de Liefde van Christus, en dat is inderdaad een Bijbelse Waarheid.
Je komt namelijk niet erg rustig over.
Je komt voor mij over als iemand die bang is alsof morgen de islam de wereld heeft overgenomen.
Ik heb je stukjes gelezen, maar wat wil je dat ik erover zeg?
Je hebt Turken, Marokkanen, Irakezen.
Ik ken mensen die uit die landen komen?
Zijn het dan gelijk moslims?
Nee, dat zijn ze niet.
Dat is net zoals dat alle blanken christelijk zijn.
Zelf heb ik juist heel veel bewondering voor deze mensen.
Vaak laten ze hun familie achter, hun bekende omgeving, omdat het hier veilig is.
Denk je dat ze hun ouders, of andere familieleden nooit missen?
Als je in een AZC zit mag je niet eens werken, waarom dat niet mag snap ik niet.
Heb je een tekst uit de koran waar staat dat alle gelovigen moeten strijden?
Faramir schreef:Op de een of andere manier zijn de christenen die ik tegenkom en die zichzelf wedergeboren noemen (dat wil zeggen mensen dei niet geloven dat de doop bij baby's ook een wedergeboorte is) zelden milde en aangename christenen zijn die ook oog hebben voor hun medemensen die niet in hetzelfde hokje zitten. Eigenlijk zijn het voornamelijk vrij zure en haatdragende mensen. Wat daar wedergeboren aan is ontgaat mij eigenlijk volledig.
Dan weet ik niet hoe je daarbij komt.
Ik ben benieuwd wat voor mensen dat zijn, en om hoeveel het gaat.
Kun je dat toelichten?