Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2014 11:12

rotterdam schreef:Nee "kinderjuffrouw" is niet het eerste woord wat in mijn gedachten komt bij jou.

Doordrammer en zeurpiet dat wel.

Waarschijnlijk heb je het over de negentiende eeuwse beschilderingen op de koets die ons herinneren aan onze koloniale slavernij geschiedenis.

Wat een nep argument en weinig origineel, maar je bevind je in goed gezelschap.
Harry van Bommel (SP) en Mariko Peters (GL) hebben dit allang aangekaart in het parlement.
Voor verwijdering van de tekeningen is geen democratische meerderheid =D> dus pech voor mealybug. :lol:

1.
Goed gevonden.
2,
Dat zegt dat genoeg over de gedachtengang van de meerderheid der bevolking...
Zeg eens, dat schelden van je , word je daar nu blij van of zo?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 11:33

parsival

Indonesie is GEEN Arabisch land, en daarmee geen goed voorbeeld.

Ismael - Ismaelieten: Egypte - Hagarenen; Palestijnen - Filistijnen ; Syrie - Assur; Libanon - Gebal "de grenssteen";

Ezau - [ Edom] : Saoedi-Arabie; Jordanie - Moab en Ammon; Amalek [kleinzoon van Ezau.

Zij zijn ALLEN de mohammedaanse godsdienst toegedaan.
De haat die zij koesteren tegen Israel is het grootste kwaad wat er te bedenken is, en zal eens ontstellende gevolgen hebben.
Als die dag is aangebroken zal de heerschappij van de antichrist wereldomvattend zijn.
DE "eindstrijd" zal zich dus afspelen in het Midden-Oosten en daar speelt Indonesie geen enkele rol in.

Het oordeel over Moab staat in Jeremia 48.
Het oordeel over Ammon staat in Jeremia 49:1-6
Het oordeel over Edom staat in Jeremia 49:7-22
Amos 1:9-15 en 2:1-3 brengen dezelfde oordelen over deze volkeren, zo ook over Moab in Zefanja 2:8-10.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 apr 2014 11:56

mealybug schreef:Zeg eens, dat schelden van je , word je daar nu blij van of zo?

Het Wilhelmus al gezongen ? vreemde smetten gevonden ?
of zing je tegenwoordig Nkosi sikelel' iAfrika ?
of nog steeds "Die Stem" ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 apr 2014 12:40

ineke-kitty schreef: Indonesie is GEEN Arabisch land, en daarmee geen goed voorbeeld.

Indonesië is wel het land met veruit de grootste moslimpopulatie ter wereld!
Er wonen ruim 196 miljoen (!) moslims op een totale bevolking van zo'n 225 miljoen mensen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 12:46

parsival

Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht:

Psalm 83:1-19

En dan citeer ik met name wie die vijanden en haters zijn:
vers 7-9:
7. De tenten Edoms en er Ismaelieten, Moab en de Hagarenen,
8. Gebal en Ammon en Amalek, Palestina met de inwoners van Tyrus;
9. Ook heeft zich Assur, bij hen gevoegd; .

En wat zegt vers 5? : Zij, hebben gezegd: Komt, en laat ze ons uitroeien, dat ze geen volk meer zijn; dat aan den naam Israel niet meer gedacht worde.

- Tyrus....... daar zit momenteel de Hezbollah.
- Filestea.... staat model voor de Hamas in Gaza en de andere Palestijnse terreurgroepen.
- Ismaelieten en Hagarenen.... staan voor andere Arabische volken.
- Edom en Moab..... wonen nu in Jordanie.

Zij willen dus in bezit nemen de woonsteden van God.
Volgens de Islam is Palestina Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden van de Islam. Zij willen Israel van de kaart vegen. " Laten wij hen als volk verdelgen" .

Duidelijker kan het niet gezegd worden.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 27 apr 2014 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 12:47

JeeWee

Staat Indonesie in het rijtje wat ik opgenoemd heb in de Bijbel?
Nee dus.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 apr 2014 13:22

ineke-kitty schreef:JeeWee

Staat Indonesie in het rijtje wat ik opgenoemd heb in de Bijbel?
Nee dus.

Waarom stel je nou een vraag als je zelf het antwoord gaat geven? #-o #-o
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 13:31

JeeWee

Ik heb inderdaad het antwoord al gegeven.
Indonesie heeft dus niets te maken met de Arabische landen rondom Israel.

Hoewel ik niet uitsluit dat ook de Aziatische volkeren een rol kunnen spelen in de laatste oorlog tegen het Lam en Zijn heiligen, Armageddon genaamd in de Bijbel.
Zij worden betiteld als "de koningen, die van de opgang der zon komen zullen" [Openb. 16:12].

"En ik zag het beest, en de koningen der aarde, en hunne heirlegers vergaderd, om krijg te voeren tegen Hem, Die op het paard zat, en tegen Zijn heirleger". [ Openb. 19:19].

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 14:56

ineke-kitty schreef:anoniem

We hebben het nu niet over de Benny Hinn's in deze wereld, maar over de Moslims.
Ik ga niet "oordelen" over dit soort zaken die er "mis" zijn binnen de verschillende denominaties in het christendom.

Je zegt: " dat doet bijna geen enkele Moslim in Nederland".

Nee, NU nog niet inderdaad, hoewel er pas nog twee naar Syrie zijn gegaan om daar te vechten voor de Islam, dus negeren we dat dan maar nietwaar?
Wordt toch eens wakker man, en als je het op je hart hebt het Evangelie te verkondigen aan die zogenaamde "gematigde" moslims, moet je dat vooral doen.

Ik weet niet hoe het met jou dan zit, maar vanmorgen werd er gebeden in de kerk dat we de liefde mogen ontvangen die Jezus ook voor ons had, dat we bewogen mogen zijn met onze medemens die eenzaam is of een andere achtergrond heeft.

Dat raakte mij, 'de liefde van Jezus die ons hart wilt vullen om zo om te zien naar de ander.
Ik dacht gelijk aan jou eigenlijk.
Laat je hart vullen met de liefde van Hem, je zult met 'andere ogen' kijken naar de moslims.
Ik wil best bidden voor je dat je rust mag ontvangen, want volgens mij ben je nogal onrustig :)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 15:42

anoniem: " ik wil best bidden voor je dat je rust mag ontvangen, want volgens mij ben je nogal onrustig"

Wel, ik ben reeds DE "rust" ingegaan, en HEB die reeds ontvangen sinds mijn wedergeboorte 40 jaar geleden.

Ik vraag me af waar je de gedachte vandaan haalt dat ik nogal onrustig zou zijn, als ik waarschuw voor het gevaar van de Islam.
Probeer nu eens inhoudelijk in te gaan op de zaken die ik vanuit de Bijbel naar voren heb gebracht, in plaats van je druk te maken over mijn gemoedsrust.

Overigens , fijn dat je vanmorgen in de kerk bepaald werd met de Liefde van Christus, en dat is inderdaad een Bijbelse Waarheid.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 apr 2014 15:49

Op de een of andere manier zijn de christenen die ik tegenkom en die zichzelf wedergeboren noemen (dat wil zeggen mensen dei niet geloven dat de doop bij baby's ook een wedergeboorte is) zelden milde en aangename christenen zijn die ook oog hebben voor hun medemensen die niet in hetzelfde hokje zitten. Eigenlijk zijn het voornamelijk vrij zure en haatdragende mensen. Wat daar wedergeboren aan is ontgaat mij eigenlijk volledig.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 27 apr 2014 17:27

Maar het ging toch over uitspraken over Marrokanen. Die staan ook niet in het lijstje. Zijn zij minder gevaarlijk? Sterker nog de meeste moslims in Nederland komen uit Afrika (grotendeels berbers), Turkije en uit landen ten oosten van Iran, allemaal geen Arabieren.

Verder was je wat onduidelijk, ik dacht dat je met je uitspraak dat "een gematigde moslimreligie niet bestaat" bedoelde dat een gematigde moslimreligie niet bestaat. Maar blijkbaar geldt dit alleen voor het Arabische deel van deze wereld.

ineke-kitty schreef:parsival

Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht:

Psalm 83:1-19

En dan citeer ik met name wie die vijanden en haters zijn:
vers 7-9:
7. De tenten Edoms en er Ismaelieten, Moab en de Hagarenen,
8. Gebal en Ammon en Amalek, Palestina met de inwoners van Tyrus;
9. Ook heeft zich Assur, bij hen gevoegd; .

En wat zegt vers 5? : Zij, hebben gezegd: Komt, en laat ze ons uitroeien, dat ze geen volk meer zijn; dat aan den naam Israel niet meer gedacht worde.

- Tyrus....... daar zit momenteel de Hezbollah.
- Filestea.... staat model voor de Hamas in Gaza en de andere Palestijnse terreurgroepen.
- Ismaelieten en Hagarenen.... staan voor andere Arabische volken.
- Edom en Moab..... wonen nu in Jordanie.

Zij willen dus in bezit nemen de woonsteden van God.
Volgens de Islam is Palestina Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden van de Islam. Zij willen Israel van de kaart vegen. " Laten wij hen als volk verdelgen" .

Duidelijker kan het niet gezegd worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 19:40

ineke-kitty schreef:
Wel, ik ben reeds DE "rust" ingegaan, en HEB die reeds ontvangen sinds mijn wedergeboorte 40 jaar geleden.

Ik vraag me af waar je de gedachte vandaan haalt dat ik nogal onrustig zou zijn, als ik waarschuw voor het gevaar van de Islam.
Probeer nu eens inhoudelijk in te gaan op de zaken die ik vanuit de Bijbel naar voren heb gebracht, in plaats van je druk te maken over mijn gemoedsrust.

Overigens , fijn dat je vanmorgen in de kerk bepaald werd met de Liefde van Christus, en dat is inderdaad een Bijbelse Waarheid.

Je komt namelijk niet erg rustig over.
Je komt voor mij over als iemand die bang is alsof morgen de islam de wereld heeft overgenomen.

Ik heb je stukjes gelezen, maar wat wil je dat ik erover zeg?
Je hebt Turken, Marokkanen, Irakezen.
Ik ken mensen die uit die landen komen?
Zijn het dan gelijk moslims?
Nee, dat zijn ze niet.
Dat is net zoals dat alle blanken christelijk zijn.

Zelf heb ik juist heel veel bewondering voor deze mensen.
Vaak laten ze hun familie achter, hun bekende omgeving, omdat het hier veilig is.
Denk je dat ze hun ouders, of andere familieleden nooit missen?
Als je in een AZC zit mag je niet eens werken, waarom dat niet mag snap ik niet.

Heb je een tekst uit de koran waar staat dat alle gelovigen moeten strijden?

Faramir schreef:Op de een of andere manier zijn de christenen die ik tegenkom en die zichzelf wedergeboren noemen (dat wil zeggen mensen dei niet geloven dat de doop bij baby's ook een wedergeboorte is) zelden milde en aangename christenen zijn die ook oog hebben voor hun medemensen die niet in hetzelfde hokje zitten. Eigenlijk zijn het voornamelijk vrij zure en haatdragende mensen. Wat daar wedergeboren aan is ontgaat mij eigenlijk volledig.

Dan weet ik niet hoe je daarbij komt. :(
Ik ben benieuwd wat voor mensen dat zijn, en om hoeveel het gaat.

Kun je dat toelichten?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 apr 2014 20:43

Anoniem_89 schreef:Dan weet ik niet hoe je daarbij komt. :(
Ik ben benieuwd wat voor mensen dat zijn, en om hoeveel het gaat.

Kun je dat toelichten?

Ervaringen van een jaartje op 8 op christelijke fora. In totaal schat ik toch wel een persoon of 40+ veelal onafhankelijk van elkaar. 3 of 4 kwamen er van dit clubje: http://www.revivalfellowship.nl. Die vielen op qua extremisme. Een aantal zevendedagsadventisten en de rest kwam uit verschillende evangelicale gemeenschappen.

Stuk voor stuk vrij haatdragend (een enkele bedreiging via mail, de rest via fora) naar alles wat buiten hun eigen clubje viel met name de katholieke Kerk moest het ongelden maar bijvoorbeeld ook de PKN.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 27 apr 2014 20:47

anoniem: " heb je een tekst uit de Koran waar staat dat alle gelovigen moeten strijden?"

Ik neem aan dat je het over alle gelovige Moslims hebt, en ja, in meer dan 18 verzen van de Koran beveelt Allah de Moslims om de vijanden van de Islam te doden.
Er zijn 5 geloofspunten voor de Islam die men haalt uit Sura 2:177, waar nog de Jihad, ofwel de Heilige Oorlog, die de "Zesde Pilaar" wordt genoemd en verplicht is voor ELKE Moslim.

Ik zal enkele Sura's citeren waar opgeroepen wordt om te strijden voor Allah:
"Doch laten dan strijden op de weg van Allah, zij die het nabije leven verkopen voor het latere.
En wie strijdt op de weg van Allah en wie dan gedood wordt of overwint, die zullen Wij een ontzaglijk loon geven. Wat voor reden hebt gij dan om niet te strijden..." [ zie Sura 4:74 en 75 en verder Sura 4:73-80 en 2:216-218].

De schatting is dat slechts 10% van de Moslims gerekend kan worden tot de radicale jihadisten, Maar de resterende 90% wordt voortdurend voorgehouden dat Jihad een religieuze plicht is voor elke Moslim.

Overigens dat ik "onrustig" op je overkom, is geheel voor je eigen verantwoordelijkheid, en ik distantieer mij daar dus van.

Je zegt verder: " ik heb je stukjes gelezen, maar wat wil je dat ik erover zeg?"

Je hoeft daar niets over te zeggen, want ik heb voldoende aangetoond met de Schrift, dat de landen rondom Israel [en dat zijn toch echt voornamelijk Islamitische landen] erop uit zijn Israel te vernietigen.
Je kunt dat uiteraard proberen te weerleggen, door te beweren dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, en eveneens door te beweren dat ik "bang" zou zijn alsof de Islam ieder moment de wereld zal overheersen, maar ik beweer nergens dat dit vandaag de dag aan de orde is, maar ik spreek over toekomstige gebeurtenissen die wel degelijk plaats zullen vinden volgens het profetisch Woord, en zijn beslag zullen hebben tijdens de periode van de grote verdrukking.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 27 apr 2014 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”