schelpje: " kijk, dat is andere koek Ineke-Kitty"
Ja hoor, ik vind het allemaal best wat men mij hier toedicht: " dom" en "een naar mens".
Blijf maar fijn blind allemaal voor dit soort zaken.
Moderator: Moderafo's
ineke-kitty schreef:schelpje: " kijk, dat is andere koek Ineke-Kitty"
Ja hoor, ik vind het allemaal best wat men mij hier toedicht: " dom" en "een naar mens".
ineke-kitty schreef:schelpje: " kijk, dat is andere koek Ineke-Kitty"
ineke-kitty schreef:quote rotterdam: Lev. 19:33 "iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken".
Daar staat dan Numeri 9:14 tegenover: " En wanneer een vreemdeling bij u als vreemdeling verkeert en hij het Pasen den HEERE ook houden zal, naar de inzetting van het Pasen en naar zijn wijze, ALZO ZAL HIJ HET HOUDEN; het zal enerlei inzetting voor ulieden zijn, beide den vreemdeling en den inboorling des lands".
ineke-kitty schreef:quote rotterdam: Lev. 19:33 "iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken".
Daar staat dan Numeri 9:14 tegenover:
rotterdam schreef:Vrouwe Dwaasheid bazelt maar,
door haar domheid heeft ze nergens weet van.
Ze zit bij de deur van haar huis,
in een zetel, hoog in de stad.
Ze roept naar de voorbijgangers,
naar hen die rechtdoor willen gaan:
"Onnozele mensen, kom toch deze kant op".
ineke-kitty schreef:
Die tekst [en] zijn niet meer nodig?
M.a.w. sinds de opstanding van Christus is het niet meer "nodig" dat de vreemdeling zich aanpast aan de wetten van een ander land?
Het moge duidelijk zijn dat de Islam er andere " wetten" op nahoudt dan wat de Bijbel leert.
Zij dient een "god" die volstrekt niets te maken heeft met de God van de Bijbel, afgezien van wat God voor "regelgeving" meegaf aan het volk Israel , in Oud-Testamentische tijd.
Als een vreemdeling zich wilde vestigen onder het volk van God, diende men zich gewoon te houden aan de wet-en regelgeving van God ZELF.
Merkwaardig, dat men altijd zo vasthoudt aan de WET op dit forum, en dan ineens zou DIT niet meer van kracht zijn?
Is het niet meer dan normaal dat de vreemdeling zich gewoon aanpast aan de wetten van het land waarin zij als inwoner verblijven?
schelpje3 schreef:Zij begrijpen niet dat wij hier onze oude moeder en vader, zomaar in een kamertje van 4 x 4 kunnen dumpen.
Daar staat dan Numeri 9:14 tegenover: " En wanneer een vreemdeling bij u als vreemdeling verkeert en hij het Pasen den HEERE ook houden zal, naar de inzetting van het Pasen en naar zijn wijze, ALZO ZAL HIJ HET HOUDEN; het zal enerlei inzetting voor ulieden zijn, beide den vreemdeling en den inboorling des lands".
Numeri 15:15, 16: "Gij Gemeente, het zij ulieden, en den vreemdeling die als vreemdeling bij u verkeert, enerlei inzetting: ten eeuwige inzetting bij uwe geslachten, gelijk gijlieden, ALZO zal de vreemdeling voor des HEEREN aangezicht zijn.
Enerlei wet en enerlei recht zal ulieden zijn en den vreemdeling, die bij ulieden als vreemdeling verkeert".
DIT is nog eens " andere koek" zoals schelpje al eerder zei.
ineke-kitty schreef:Blijf maar fijn blind allemaal voor dit soort zaken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 266 gasten