Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 26 apr 2014 14:23

schelpje: " kijk, dat is andere koek Ineke-Kitty"

Ja hoor, ik vind het allemaal best wat men mij hier toedicht: " dom" en "een naar mens".
Blijf maar fijn blind allemaal voor dit soort zaken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2014 14:30

ineke-kitty schreef:schelpje: " kijk, dat is andere koek Ineke-Kitty"

Ja hoor, ik vind het allemaal best wat men mij hier toedicht: " dom" en "een naar mens".

Ik heb met mijn bericht de nuancering aangebracht!
Het lijkt me echt heel erg om als hard werkende, goed geintegreerde Marokkaan, steeds over dezelfde kam te worden geschoren als dat opgeschoten tuig, dat er inderdaad is.
Als ik burgemeester Aboutaleb hoor en zie, heb ik niet de indruk dat hij mij tot de islam wil bekeren.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 apr 2014 14:42

ineke-kitty schreef:schelpje: " kijk, dat is andere koek Ineke-Kitty"

Exodus 23,9 ; Vreemdelingen mag je niet uitbuiten. Jullie weten immers hoe het voelt om vreemdeling te zijn, omdat jullie zelf vreemdelingen zijn geweest in Egypte.

Leviticus 19,33 ; Iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 apr 2014 15:32

quote rotterdam: Lev. 19:33 "iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken".

Daar staat dan Numeri 9:14 tegenover: " En wanneer een vreemdeling bij u als vreemdeling verkeert en hij het Pasen den HEERE ook houden zal, naar de inzetting van het Pasen en naar zijn wijze, ALZO ZAL HIJ HET HOUDEN; het zal enerlei inzetting voor ulieden zijn, beide den vreemdeling en den inboorling des lands".

Numeri 15:15, 16: "Gij Gemeente, het zij ulieden, en den vreemdeling die als vreemdeling bij u verkeert, enerlei inzetting: ten eeuwige inzetting bij uwe geslachten, gelijk gijlieden, ALZO zal de vreemdeling voor des HEEREN aangezicht zijn.
Enerlei wet en enerlei recht zal ulieden zijn en den vreemdeling, die bij ulieden als vreemdeling verkeert".

DIT is nog eens " andere koek" zoals schelpje al eerder zei.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 apr 2014 15:43

ineke-kitty schreef:quote rotterdam: Lev. 19:33 "iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken".

Daar staat dan Numeri 9:14 tegenover: " En wanneer een vreemdeling bij u als vreemdeling verkeert en hij het Pasen den HEERE ook houden zal, naar de inzetting van het Pasen en naar zijn wijze, ALZO ZAL HIJ HET HOUDEN; het zal enerlei inzetting voor ulieden zijn, beide den vreemdeling en den inboorling des lands".

even makkelijk vertaald;
Numeri 9:14
14 Wil een vreemdeling die bij u woont ter ere van de HEER een pesachoffer bereiden, dan moet hij dat doen met inachtneming van de voorschriften en regels die voor Pesach gelden. Voor vreemdelingen en voor geboren Israëlieten geldt een en dezelfde wet.”’

Nee niet elke vreemdeling wil een pesachoffer bereiden.
Daarnaast heeft Christus ons nu bevrijd, dus hij heeft het volmaakte offer gebracht.
Dus die tekst is nu niet meer helemaal nodig.
Tenzij je een Jood bent en je wel aan die voorschriften houdt...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 apr 2014 15:54

anoniem.

Die tekst [en] zijn niet meer nodig?

M.a.w. sinds de opstanding van Christus is het niet meer "nodig" dat de vreemdeling zich aanpast aan de wetten van een ander land?
Het moge duidelijk zijn dat de Islam er andere " wetten" op nahoudt dan wat de Bijbel leert.
Zij dient een "god" die volstrekt niets te maken heeft met de God van de Bijbel, afgezien van wat God voor "regelgeving" meegaf aan het volk Israel , in Oud-Testamentische tijd.

Als een vreemdeling zich wilde vestigen onder het volk van God, diende men zich gewoon te houden aan de wet-en regelgeving van God ZELF.
Merkwaardig, dat men altijd zo vasthoudt aan de WET op dit forum, en dan ineens zou DIT niet meer van kracht zijn?

Is het niet meer dan normaal dat de vreemdeling zich gewoon aanpast aan de wetten van het land waarin zij als inwoner verblijven?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 apr 2014 17:35

ineke-kitty schreef:quote rotterdam: Lev. 19:33 "iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken".

Daar staat dan Numeri 9:14 tegenover:

Vrouwe Dwaasheid bazelt maar,
door haar domheid heeft ze nergens weet van.
Ze zit bij de deur van haar huis,
in een zetel, hoog in de stad.
Ze roept naar de voorbijgangers,
naar hen die rechtdoor willen gaan:
"Onnozele mensen, kom toch deze kant op".

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 apr 2014 17:37

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 apr 2014 18:15

rotterdam

Ooit zal je verantwoording af moeten leggen voor Gods troon voor de dingen die je hier allemaal roeptoetert aan mijn adres.

Maar goed, ik distantieer me maar van dit topic verder.
Laat mij dan maar "dwaas" zijn, dat is altijd nog beter dan blind zijn voor het gevaar van de Islam.
Men zal straks zichzelf wel tegenkomen, als blijkt dat de antichrist een Moslim is.

Het "lachen" zal dan wel vergaan.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 apr 2014 19:11

rotterdam schreef:Vrouwe Dwaasheid bazelt maar,
door haar domheid heeft ze nergens weet van.
Ze zit bij de deur van haar huis,
in een zetel, hoog in de stad.
Ze roept naar de voorbijgangers,
naar hen die rechtdoor willen gaan:
"Onnozele mensen, kom toch deze kant op".

:muhahaha:

ineke-kitty schreef:
Die tekst [en] zijn niet meer nodig?

M.a.w. sinds de opstanding van Christus is het niet meer "nodig" dat de vreemdeling zich aanpast aan de wetten van een ander land?
Het moge duidelijk zijn dat de Islam er andere " wetten" op nahoudt dan wat de Bijbel leert.
Zij dient een "god" die volstrekt niets te maken heeft met de God van de Bijbel, afgezien van wat God voor "regelgeving" meegaf aan het volk Israel , in Oud-Testamentische tijd.

Als een vreemdeling zich wilde vestigen onder het volk van God, diende men zich gewoon te houden aan de wet-en regelgeving van God ZELF.
Merkwaardig, dat men altijd zo vasthoudt aan de WET op dit forum, en dan ineens zou DIT niet meer van kracht zijn?

Is het niet meer dan normaal dat de vreemdeling zich gewoon aanpast aan de wetten van het land waarin zij als inwoner verblijven?

We zijn allemaal vreemdelingen in dit land.
De islam moet zelf maar weten wat voor wetten ze hebben.
Je gaat mij niet vertellen dat Nederland erg christelijk is en dat iedereen de geboden van God volgt?

Wij vallen niet meer onder de wet (Rom 6:14).
Dat komt omdat wij heiliger dienen te leven dan de wet.
Daar kan geen wet namelijk tegen op.

1 Korintiërs 9,20
Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 apr 2014 19:58

schelpje3 schreef:Zij begrijpen niet dat wij hier onze oude moeder en vader, zomaar in een kamertje van 4 x 4 kunnen dumpen.

Ik bedacht dat ze misschien niet begrijpen dat onze oude vaders en moeders hun kinderen niet tot last willen zijn...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 apr 2014 20:03

Numeri 15:15, 16: "Gij Gemeente, het zij ulieden, en den vreemdeling die als vreemdeling bij u verkeert, enerlei inzetting: ten eeuwige inzetting bij uwe geslachten, gelijk gijlieden, ALZO zal de vreemdeling voor des HEEREN aangezicht zijn.
Enerlei wet en enerlei recht zal ulieden zijn en den vreemdeling, die bij ulieden als vreemdeling verkeert".

DIT is nog eens " andere koek" zoals schelpje al eerder zei.

Ik onderken het probleem van de toename van allerlei moskeese gebouwen niet Ineke Kitty, als ik er langs fiets, of als ik zie dat een eens bloeiende CGK gemeente nu tempel van Allah is geworden, gaan de rillingen ook over mijn rug.
Maar ik ken de mensen persoonlijk! En het is een misvatting dat elke Turk of Marokkaan, heel actief moslim is.
En het past ons zeker niet om de zeis er overheen te halen.
En denk je niet dat God bij machte is om dit weg te halen?
Maar dit moet kennelijk gebeuren! En ik zie bij de heer Wilders nooit een Bijbels argument! DAT is mijn probleem met hem.
Het blijft luchtballonnetjes oplaten, roeptoeteren tegen alles wat verkeerd is, maar hoe het nu verder moet??? DAT horen we nooit.
En als het aan dhr Wilders ligt, zullen alle refo's ook hun mond moeten houden.
Dus wat is dan het verschil uiteindelijk?
Of we nu van de kat of de hond gebeten worden, het doet pijn en het bloedt.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 apr 2014 20:05

Ik ken een aantal moslims...
Verwijt ze niks.. Zij denken het ook bij het rechte eind te hebben..

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 apr 2014 20:18

anoniem: " je gaat mij niet vertellen dat Nederland erg christelijk is"

Precies, er is niets 'christelijks' aan in Nederland, vandaar dat men het toelaat dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond opschieten in ons land.
Moet je eens proberen om kerkgebouwen in Moslimlanden neer te zetten, of men dat daar wel goedvindt. In tegendeel, ze worden systematisch in brand gestoken, het liefst nog met de christenen erin.
Hoor je daar ooit de politiek, laat staan de zogenaamde christelijke partijen, over spreken?

En als mijn aangehaalde Schriftplaatsen niet meer geldig zouden zijn, dan ook niet die van meneer rotterdam, die aan komt zetten met Leviticus 19:33, dat wij in ons land de vreemdeling niet zouden verdrukken.

Bovendien worden die vreemdelingen niet verdrukt, in tegendeel, zij worden met "open armen" opgenomen in ons land, en dan hebben zij zich maar te houden aan de Nederlandse Wet- en regelgeving.

Als je meent te kunnen aankomen met een tekst uit het O.T., waar de WET was gegeven aan het volk Israel, als "onderbouwing" voor de "behandeling" die wij vreemdelingen zouden geven, moet je consequent zijn, en dan ook de teksten accepteren die leren dat de vreemdeling zich zal dienen aan te passen aan de wetten van het land waar zij hun "toevlucht" hebben gezocht.

Bovendien slaat die tekst uit 1 Kor. 9:20 nergens op in dit verband.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 apr 2014 20:46

ineke-kitty schreef:Blijf maar fijn blind allemaal voor dit soort zaken.

Gelukkig hebben we in ieder geval iemand die Het Licht heeft gezien
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”