mealybug schreef:Lijkt wel of de 15de eeuw nog een keer overgedaan wordt, maar dan door moslims.
Ze lopen 622 jaar achter.

Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:Lijkt wel of de 15de eeuw nog een keer overgedaan wordt, maar dan door moslims.
Teus schreef:En toch..... God houdt van deze mensen.
Faramir schreef:Of zoals Arnaud Amaury wel eens toegeschreven wordt bij de inname van Béziers in 1209. "Doodt ze, de Heer herkent de Zijnen wel"
Niet dat ik zo'n voorstander ben van geweld (en geweld tegen onschuldigen afkeur) maar uiteindelijk zal het islamitische geweld met geweld beantwoord moeten worden. De eerste keer verdroeg het christendom eeuwen van geweld alvorens terug te slaan met een kruistocht. Die tijd is geweest, maar het zal geen 100 jaar meer duren voordat het christendom wederom de wapens op zal moeten nemen om haar bestaansrecht af te dwingen.
Faramir schreef:Het is maar de vraag in hoeverre je deze militie(s) kan bestempelen als christelijk.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... hristelijk
ben db bd schreef:in dit soort gesprekken herinner ik graag aan de woorden van ds. Richard Wurmbrand : 'ik haat het communisme, maar ik heb de communisten lief.'
Zo dienen wij m.i. de ideologische islam sterk af te keuren, met de bijbehorende jihad, maar de moslims, de onderworpenen dus, lief te hebben met de liefde van Christus.
Houdt dat dan in dat wij (zo ook de Afrikanen) ons niet moeten verweren tegen de islamrebellen? Nee natuurlijk niet! ik heb de WOII oorlog nog (deels) meegemaakt. Niemand vond dat de geallieerden onchristelijk bezig waren natuurlijk. Ook al hadden de Duitsers 'God met ons' op hun koppels staan.
Zullen wij ons beoefenen om ook zinnig met de islamproblemen om te leren gaan?
Nu neem ik nog veel te veel doorgeslagen decadentie waar. (dat valt bepaald niet onder wijsheid.)
Spreeuw schreef:Van Geert Wilders begreep ik dat de islam geen religie is, maar een totalitaire ideologie. Volgens hem is er geen gematigde islam, maar zijn er wel gematigde moslims. Ik vroeg me af of je islam en moslims zo van elkaar kunt scheiden. Ik neem aan dat iedere moslim de islam aanhangt. Ik begrijp het daarom nog niet zo goed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten