opkomst Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cathy
Majoor
Majoor

Re: opkomst Islam

Berichtdoor Cathy » 13 feb 2014 17:19

mealybug schreef:Lijkt wel of de 15de eeuw nog een keer overgedaan wordt, maar dan door moslims.

Ze lopen 622 jaar achter. :wink:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 13 feb 2014 18:51

En toch..... God houdt van deze mensen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2014 21:57

Teus schreef:En toch..... God houdt van deze mensen.

Klopt. Wellicht moeten we over moslims praten zoals Paulus dat over de Joden deed:
`Omwille van mijn volksgenoten, de broeders en zusters met wie ik mijn afkomst deel, zou ik bijna bidden zelf vervloekt te worden en van Christus gescheiden te zijn`

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 feb 2014 22:17

Of zoals Arnaud Amaury wel eens toegeschreven wordt bij de inname van Béziers in 1209. "Doodt ze, de Heer herkent de Zijnen wel"

Niet dat ik zo'n voorstander ben van geweld (en geweld tegen onschuldigen afkeur) maar uiteindelijk zal het islamitische geweld met geweld beantwoord moeten worden. De eerste keer verdroeg het christendom eeuwen van geweld alvorens terug te slaan met een kruistocht. Die tijd is geweest, maar het zal geen 100 jaar meer duren voordat het christendom wederom de wapens op zal moeten nemen om haar bestaansrecht af te dwingen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 13 feb 2014 23:08

Faramir schreef:Of zoals Arnaud Amaury wel eens toegeschreven wordt bij de inname van Béziers in 1209. "Doodt ze, de Heer herkent de Zijnen wel"

Niet dat ik zo'n voorstander ben van geweld (en geweld tegen onschuldigen afkeur) maar uiteindelijk zal het islamitische geweld met geweld beantwoord moeten worden. De eerste keer verdroeg het christendom eeuwen van geweld alvorens terug te slaan met een kruistocht. Die tijd is geweest, maar het zal geen 100 jaar meer duren voordat het christendom wederom de wapens op zal moeten nemen om haar bestaansrecht af te dwingen.

Dat gebeurt al:

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... e-af.dhtml

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 feb 2014 09:55

Het is maar de vraag in hoeverre je deze militie(s) kan bestempelen als christelijk.

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... hristelijk

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 13:54

Faramir schreef:Het is maar de vraag in hoeverre je deze militie(s) kan bestempelen als christelijk.

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... hristelijk

Met dezelfde redenatie kun je ook twijfelen aan de islamitisch-heid (als dat een woord is) van de Taliban...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2014 16:21

Dat klopt. Beiden vallen in de categorie "extremisten" en dan kan je de vraag stellen of extreem-christelijk of extreem-islamitisch wel onder christelijk en islamitisch vallen. Voorbeeld: Van wie christen zegt te zijn en met geweld mensen wil bekeren en landen wil hervormen, inquisitie of andere vormen van vervolging instelt, moeten we sterk afvragen of ze wel christelijk zijn. En dat geldt ook voor extreme vormen van Islam.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 14 feb 2014 19:57

in dit soort gesprekken herinner ik graag aan de woorden van ds. Richard Wurmbrand : 'ik haat het communisme, maar ik heb de communisten lief.'
Zo dienen wij m.i. de ideologische islam sterk af te keuren, met de bijbehorende jihad, maar de moslims, de onderworpenen dus, lief te hebben met de liefde van Christus.

Houdt dat dan in dat wij (zo ook de Afrikanen) ons niet moeten verweren tegen de islamrebellen? Nee natuurlijk niet! ik heb de WOII oorlog nog (deels) meegemaakt. Niemand vond dat de geallieerden onchristelijk bezig waren natuurlijk. Ook al hadden de Duitsers 'God met ons' op hun koppels staan.

Zullen wij ons beoefenen om ook zinnig met de islamproblemen om te leren gaan?
Nu neem ik nog veel te veel doorgeslagen decadentie waar. (dat valt bepaald niet onder wijsheid.)

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 23 apr 2014 21:09

ben db bd schreef:in dit soort gesprekken herinner ik graag aan de woorden van ds. Richard Wurmbrand : 'ik haat het communisme, maar ik heb de communisten lief.'
Zo dienen wij m.i. de ideologische islam sterk af te keuren, met de bijbehorende jihad, maar de moslims, de onderworpenen dus, lief te hebben met de liefde van Christus.

Houdt dat dan in dat wij (zo ook de Afrikanen) ons niet moeten verweren tegen de islamrebellen? Nee natuurlijk niet! ik heb de WOII oorlog nog (deels) meegemaakt. Niemand vond dat de geallieerden onchristelijk bezig waren natuurlijk. Ook al hadden de Duitsers 'God met ons' op hun koppels staan.

Zullen wij ons beoefenen om ook zinnig met de islamproblemen om te leren gaan?
Nu neem ik nog veel te veel doorgeslagen decadentie waar. (dat valt bepaald niet onder wijsheid.)

Van Geert Wilders begreep ik dat de islam geen religie is, maar een totalitaire ideologie. Volgens hem is er geen gematigde islam, maar zijn er wel gematigde moslims. Ik vroeg me af of je islam en moslims zo van elkaar kunt scheiden. Ik neem aan dat iedere moslim de islam aanhangt. Ik begrijp het daarom nog niet zo goed.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 apr 2014 21:34

Spreeuw schreef:Van Geert Wilders begreep ik dat de islam geen religie is, maar een totalitaire ideologie. Volgens hem is er geen gematigde islam, maar zijn er wel gematigde moslims. Ik vroeg me af of je islam en moslims zo van elkaar kunt scheiden. Ik neem aan dat iedere moslim de islam aanhangt. Ik begrijp het daarom nog niet zo goed.

Die religie is gewelddadig, maar de gematigde moslims vatten dat allemaal gematigd op kennelijk, dat zijn geen fundamentalisten. De moslims die ik ken hier zijn heel vredelievend en aardig. Veel moslims in die extreme moslimlanden komen nu tot bekering omdat ze het geweld zat zijn en inzien dat het helemaal geen vredelievende religie is en ze willen iets anders en dan zien ze Jezus.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2014 07:13

Tja het heeft allemaal met interpretatie te maken. Je kan ook de Bijbel wat selectief lezen en zeggen: gematigd christendom bestaat niet. Zo is het met de islam ook.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 24 apr 2014 13:42

o, wat vind ik interpretatie toch een verschrikkelijk woord in Bijbelse zaken !! (maar dat wisten jullie reeds)

Als ik eerlijk ben en dus gewoon lees wat er staat, dan zijn er een hoop dingen in de islam van onze Bijbel afgeleid. Als ik dit huidige (tussen gelaste) tijdperk van genade door Jezus Christus, even buiten beschouwing laat, (heel even dus maar), dan kent de Bijbel ook alleen maar vrede onder Gods heerschappij hoor. Als de Here Jezus straks terug komt, na de grote verdrukking, dan komt Hij ook niet meer als Lam ter slachting terug, maar als Koning van heel de aarde. Hij onderwerpt dan de volken, oordeelt ze heel zwaar, en zal met een ijzeren roede regeren. Maar wel in vrede uiteraard !!

Nou, de duivel is altijd al de aap van God geweest, wat we gewoon nu ook in de islam terug vinden; de Mahdi wil ook een wereldkalifaat stichten. Als dat bereikt is, heet dat ook een Huis van vrede te zijn.
(wij zullen dan echter wel dhimmi's zijn, derde rangs burgers, ongelovigen. En als zodanig uiteraard ook extra financieel belast worden)
Doch vóór die tijd, zolang dat niet bereikt is, spreekt de islam van een Huis van oorlog; Dar al-Harb.

Zo zien de moslims Europa nu ook. Niet die vriendelijke buurman bij u in de straat, of die lieve zuster gisteren aan mijn bed, (ze prikte me wel :(, maar wel de machthebbers, waaraan de gewone moslims trouw onderworpenen moeten zijn, (daarom héten ze ook moslim!) zoals aan iedere dictator moet.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 apr 2014 07:17

Britse politie roept vrouwen op jihadstrijders tegen te houden

Afbeelding

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... uden.dhtml

Steeds meer Europese mannen trekken naar Syrië om te vechten tegen het regime van president Bashar al-Assad.
Onder hen waren vorig jaar 2013 minimaal honderd Nederlanders!
De Engelse politie is bang dat islamisten in Syrië de Britse jihadstrijders inspireren om aanslagen te plegen in Groot-Britannië als ze daar zijn teruggekeerd.

Wat denk u van Nederland?

Volgens sommige refoweb-ers, waar onder Marnix, is angst een slechte raadgever en dat is waar.
Maar als u niet beducht bent voor aanslagen in Nederland, door de Islamisering, heb je een bord voor je hoofd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 apr 2014 08:00

Deze jihadgangers bij terugkomst naar Nederland het paspoort afnemen en op beveiligd transport terugsturen naar Syrië en aldaar uitleveren aan de Syrische autoriteiten. Vrij simpel, maar daar heeft de regering simpelweg de ballen niet voor.

Terug naar “Archief”