Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 22 apr 2014 15:40

StillAwake schreef:Is dat niet iets wat alle politici met elkaar gemeen hebben?
Zodra de publieke opinie hun kant op staat en de kiezers ze weten te vinden zijn ze democratisch, maar zodra de kiezers hun verhaal niet meer geloven drukken ze e.e.a. zo dictatoriaal mogelijk door....
Faramir schreef:Het is zeker niet voorbehouden aan PvdA en D66 politici, maar zij zijn er wel behoorlijk bedreven in.
Staat de publieke opinie aan hun kant dan doen ze wat de kiezer wil en hebben ze een breed draagvlak enz enz. Staat de publieke opinie de andere kant op dan is het klootjesvolk te dom voor zulke moeilijke onderwerpen. Iets wat we in de komende verkiezing voor het EP nog vaak zullen zien.

Hoewel ik geen fan ben van deze partijen (vooral D66 met Pechtold werkt me op mijn zenuwen) moet ik ze nageven dat ze daarin niet echt afwijken van de VVD, het CDA, de CU en de SP...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 apr 2014 16:18

ineke-kitty schreef:De Bijbel leert, dat als het volk Israel vreemdelingen toeliet in het land, God hen opdroeg die vreemdelingen voor te houden, dat zij zich dienden te houden aan de wet van God, en als zij wilden behoren tot het volk Israel, zich moesten laten besnijden.
Zo NIET, werden zij zonder pardon weer het land uitgezet, en zelfs gedood.

Zeker, het is zelfs zo dat In de psalmen (137,/139) staat dat we de ongelovigen moeten haten met een dodelijke haat!
En er wordt opgeroepen de kinderen van de ongelovigen, tegen de rosten te pletter te slaan.
In psalm 137:9 Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
Psalm 139:19 O God! dat Gij den goddeloze ombracht! en gij, mannen des bloeds, wijkt van mij!
20 Die van U schandelijk spreken, en Uw vijanden ijdellijk verheffen.
21 Zou ik niet haten, HEERE! die U haten? en verdriet hebben in degenen, die tegen U opstaan?
22 Ik haat hen met volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.
23 Doorgrond mij, o God! en ken mijn hart; beproef mij, en ken mijn gedachten.
24 En zie, of bij mij een schadelijke weg zij; en leid mij op den eeuwigen weg.

Oké, we moeten denk ik wel een bepaalde geestelijke strekking hier in zien en niet de letterlijk ander word de wereld een moordenaars hol en doen we het zelfde als de Islam.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 apr 2014 16:26

Vreemdelingen in Nederland moeten zich inderdaad aan de Nederlandse wet houden en worden berecht door de Nederlandse wet. Ze hoeven zich niet aan bijbelse wetten te houden, gelukkig, want in Nederland zijn kerk en staat gescheiden. We hoeven dus geen ongelovigen te vermoorden.
Ook gif is geschapen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 apr 2014 16:43

hettys schreef:Vreemdelingen in Nederland moeten zich inderdaad aan de Nederlandse wet houden en worden berecht door de Nederlandse wet.
Islamieten houden zich zeker niet aan de Nederlands wet als die tegen hun Islamitische geloof de sharia of een van de varianten ervan, ingaat.
hettys schreef:We hoeven dus geen ongelovigen te vermoorden.
Dat zegt ook niemand hier.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 22 apr 2014 16:57

hettys: " Want in Nederland zijn kerk en staat gescheiden".

Wat doen de zogenaamde christelijke partijen dan in de regering?
Wat denken zij dan "volgens de Bijbel" klaar te kunnen spelen in de politiek?

Ook ZIJ stoppen hun hoofden in het zand, sterker nog, zij heulen met de vijand.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2014 22:08

benefietdiner schreef:Zeker, het is zelfs zo dat In de psalmen (137,/139) staat dat we de ongelovigen moeten haten met een dodelijke haat!
En er wordt opgeroepen de kinderen van de ongelovigen, tegen de rosten te pletter te slaan.
In psalm 137:9 Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
Psalm 139:19 O God! dat Gij den goddeloze ombracht! en gij, mannen des bloeds, wijkt van mij!
20 Die van U schandelijk spreken, en Uw vijanden ijdellijk verheffen.
21 Zou ik niet haten, HEERE! die U haten? en verdriet hebben in degenen, die tegen U opstaan?
22 Ik haat hen met volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.
23 Doorgrond mij, o God! en ken mijn hart; beproef mij, en ken mijn gedachten.
24 En zie, of bij mij een schadelijke weg zij; en leid mij op den eeuwigen weg.

Oké, we moeten denk ik wel een bepaalde geestelijke strekking hier in zien en niet de letterlijk ander word de wereld een moordenaars hol en doen we het zelfde als de Islam.

Je praat weer eens wartaal. De Bijbel zegt dit en dat maar dat moeten we niet letterlijk nemen.

Verder heeft het niks met christelijk geloof te maken. Jezus zegt: er staat geschreven: heb uw naaste lief... Maar ik zeg u: heb uw vijandennloef, bidt voor wie u vervolgen. Jezus bad voor wie Hem doodden, Stefanus voor wie Hem stenigden. En David roept in die Psalm niet op tot wraak, in Psalm 137 wordt dat ook aan God overgelaten. Wil jij dan beweren dat we het recht in eigen hand moeten nemen en radicaal tegen Jezus woorden in moeten gaan, uit angst voor ons hachje hier. Volgens mij leet Hij dat dit niet ons thuis is. Maar mensen negeren liever Zijn woordem om hier een leuk leven te hebbem dan Hem gehoorzamen en een schat in de hemel te hebben...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 apr 2014 22:30

Marnix schreef:
Je praat weer eens wartaal. De Bijbel zegt dit en dat maar dat moeten we niet letterlijk nemen.

Verder heeft het niks met christelijk geloof te maken. Jezus zegt: er staat geschreven: heb uw naaste lief... Maar ik zeg u: heb uw vijandennloef, bidt voor wie u vervolgen. Jezus bad voor wie Hem doodden, Stefanus voor wie Hem stenigden. En David roept in die Psalm niet op tot wraak, in Psalm 137 wordt dat ook aan God overgelaten. Wil jij dan beweren dat we het recht in eigen hand moeten nemen en radicaal tegen Jezus woorden in moeten gaan, uit angst voor ons hachje hier. Volgens mij leet Hij dat dit niet ons thuis is. Maar mensen negeren liever Zijn woordem om hier een leuk leven te hebbem dan Hem gehoorzamen en een schat in de hemel te hebben...

Je haalt de woorden uit mijn mond :)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 23 apr 2014 01:17

Marnix

Het heeft niets met het christelijk geloof te maken als er gewaarschuwd wordt voor het gevaar van de valse religie van de Islam?

Ik meen toch echt dat het een gruwel was in Gods ogen als het volk Israel weer eens aan afgoderij deed , en valse goden aanbad. Maar tja..... DAT was natuurlijk een Oudtestamentisch gegeven, en dat zou niet meer gelden voor DEZE tijd, omdat de Heer ons opdraagt "onze vijanden lief te hebben" ???

Je kent de geschiedenis toch wel van de strijd tegen de Amalekieten hoop ik, beschreven in Exodus 17:8-16?
God heeft namelijk een strijd met Amalek van geslacht tot geslacht.
Je bent ook bekend met het nageslacht uit het koningshuis van Amalek?
Wel, Agag kwam daaruit voort [ Samuel 15:8]. En Agag had nageslacht, namelijk Haman [ Esther 3:1, 10] en Haman was DE grote Jodenhater in de dagen van Esther.
Hij was namelijk een voorloper van de komende laatste wereldheerser.
Die zal tot de Filistijnen behoren, maar qua AFSTAMMING zal hij een Hamaniet/Agagiet/ Amalekiet/Edomiet blijken te zijn.
EEN ARABIER dus!!!

En WIE is dan die laatste wereldleider?
Wel, in ieder geval een man die een Arabier is, EN een Moslim is.
Er zal in ieder geval verwoesting zijn tot het einde toe. Het is vastbesloten en zal gebeuren zegt Daniel 9:27. Deze laatste wereldleider zal oorlog/strijd voeren tegen de heiligen lezen we in Daniel 7:21 en dat hij die overwon. Hij zal woorden spreken tegen de Allerhoogste, namelijk tegen de God van Israel, en zij zullen in zijn hand overgegeven worden gedurende een tijd, en tijden en een gedeelte eens tijd, namelijk 3 1/2 jaar en zal plaatsvinden in de tweede helft van de zeventigste week van Daniel. [ Daniel 7:25].

Hij zal macht krijgen over alle geslacht, en taal, en volk [ Openbaring 13:7b].
Hij zal zich keren tegen de Joodse Staat.
Wie is erop uit om Israel volkomen uit te roeien?
Het lijkt MIJ in ieder geval duidelijk dat de Islam daar DE "kandidaat" voor is.

En dat zouden wij dan maar "met de mantel der liefde" moeten bedekken?
Kom op zeg.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 apr 2014 06:46

Schijnbaar heeft er iemand relativeringsproblemen en problemen met een seculiere samenleving waar er vrijheid van godsdienst is.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 23 apr 2014 07:25

ineke-kitty schreef:DAT was natuurlijk een Oudtestamentisch gegeven, en dat zou niet meer gelden voor DEZE tijd, omdat de Heer ons opdraagt "onze vijanden lief te hebben" ???

En dat zouden wij dan maar "met de mantel der liefde" moeten bedekken?
Kom op zeg.

Het is weer een hele lap tekst.

Interessant maar het geeft geen antwoord op de vraag wat de Heer dan wel bedoeld met ;

Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen,

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 23 apr 2014 09:15

Marnix schreef:Je praat weer eens wartaal. De Bijbel zegt dit en dat maar dat moeten we niet letterlijk nemen.

Volgens mij spreek jij wartaal omdat je de Bijbel selecteert.
Als wij de Bijbel wel letterlijk moeten nemen zie ik jou nog niet gaan met afgehakte handen, voeten en uitgestoken ogen overeenkomstig Marcus 9:43.
Tevens neem je de woorden van Jezus ook selectief en doe jij net of Jezus een zachtgekookt eitje was en zijn hoofd altijd op het hakblok lag.
Waarom had Jezus de farizeeërs en Sadduceeën dan ook niet lief en noemde hen in Mattheus 3:7 addergebroed.
Herinner jij je hoe Jezus de handelaars uit de tempel dreef? Was dat zacht of hardhandig?
En jij noemd Stefanus zelf zeer selectief. In Handelingen 7: 51-58 viel Stefanus ook serieus uit tegen degene die hem wilden veroordelen, op zo een manier dat er héél veel moed voor nodig was. Hij wist dat het zijn dood kon zijn. Hardnekkigen en onbesnedenen van hart en oren, gij verzet u altijd tegen de Heilige Geest; gelijk uw vaderen, zo ook gij. Wie van de profeten hebben uw vaderen niet vervolgd? Zelfs hebben zij hen gedood, die geprofeteerd hebben van de komst van de Rechtvaardige, van wie gij nu verraders en moordenaars geworden zijt, gij, die de wet ontvangen hebt op beschikking van engelen, doch haar niet hebt gehouden.
Toen zij dit hoorden, sneed het hun door het hart en zij knersten de tanden tegen hem.
Was dat zo liefelijk wat Stefanus zei?

Nogmaals Marnix als christen hoef je niet altijd te vergeven. Je moed wel vergeven als iemand berouw heeft overeenkomstig Lucas 17:3. Maar dat vergeet jij. Lees de rede van Jezus maar eens tegen de schriftgeleerden en Farizeeën in Matteüs 23 dat was echt niet zo liefelijk als jij wil.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl ... 1&m=Mat+23

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 apr 2014 09:51

Liefde wil niet altijd zeggen dat je alleen maar lieve dingen moet zeggen. Scherpe woorden kunnen ook het gevolg zijn van liefde.

Probleem is dat jij je haat selectief gebruikt.... wel richting Marokkanen maar over Nederlanders (die voor het grootste deel niet geloven) niet. Die willen net zo goed niets van Jezus Christus weten. En die selectieve haat is onchristelijk.

Daarnaast is niet alles in de Bijbel letterlijk te nemen maar als Jezus zegt: "Heb uw vijanden lief, bidt voor wie u vervolgen" kan je moeilijk stellen dat dat niet letterlijk bedoeld is.

43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 apr 2014 10:54

Het RD maakt er nog net geen rekalme voor :

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_822065

''bevindelijke'' moslims dus?

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 23 apr 2014 11:16