Dit is mijn laatste reactie hierover want ik krijg niet de indruk dat je leest wat ik schrijf.
Je snapt mijn voorbeeld over die persoon langs de kant van de weg nog steeds niet hè?
Die persoon was SCHIJNBAAR in nood.
En omdat God wist dat het geen echte nood was, zei Hij: "Doorrijden"
En hoe wist die bestuurder dat die ingeving van God was? Hij/zij is niet gestopt dus hoe weet je dan het een val was.
En omdat het voor de persoon in die auto, wel echte nood leek, LEEK het of de waarschuwing om door te rijden tegen God Zijn Woord inging.
Maar in werkelijkheid ging God in dit voorbeeld helemaal niet tegen Zijn Woord in.
En aangezien wij mensen vaak niet verder kijken dan onze neus lang is, zien en weten wij niet wat God wel ziet en weet.
Als je blind je ingevingen volgt zonder te toetsen kijk je nog steeds niet verder dan je neus lang is. Dat God alles weet en ziet is voor mij geen discussiepunt maar dat je meent te weten of te zien wat God ziet zonder dat je Zijn woord er op na slaat wel.
En daarom is het dus belangrijk om God's Stem te leren verstaan.
Dan is beter, dan alleen maar vanuit je eigen verstand, de ingevingen aan de Bijbel te toetsen.
Dat is weer een tegenstelling creeëren die er niet is, ingevingen toetsen aan de Bijbel is precies wat God ons in Zijn woord opgedragen heeft. Er staat nergens in de Bijbel dat je je verstand moet uitschakelen.
[/quote]
dingo schreef:Als ik Handelingen lees zie ik dat Heilige Geest niet op de door jou gepropageerde manier werkt en zeker niet tegen Zijn woord in gaat.
En het boek Handelingen kun je nooit zo snel gelezen hebben.
Je hebt duidelijk geen idee hoe vaak ik de hele bijbel, inclusief Handelingen, gelezen heb.
Maar we gaan het omdraaien:
Waar in de Bijbel staat dat de Heilige Geest ALLEEN MAAR tegen ons praat terwijl we de Bijbel lezen?
"Alleen maar" staat er evenmin als dat er staat dat het door ingevingen gebeurt. Maar als ik naar de vruchten van de Geest kijk zoals in 1 Cor 12 dan staan daar geen persoonlijke ingevingen bij maar gaven ten gunste van de hele gemeente. Een van die gaven is het onderscheiden van geesten kennelijk is dat nodig.
Because there are rules does not mean the game is fair.