''De toeleidende weg''

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: ''De toeleidende weg''

Berichtdoor Bambi » 21 apr 2014 17:40

dingo schreef:We hebben gelukkig de Bijbel gekregen zodat we niet van willekeurige "stemmen" afhankelijk zijn om te weten wat goed is. Bovendien mogen we de bijstand van de Heilige Geest verwachten als we de Bijbel lezen en die hebben we hard nodig.

En buiten de tijd dat je de Bijbel leest, doe je dan alles op eigen kracht en met je eigen verstand?

Ken je deze Psalm?

Psalm 116 vers 1

God heb ik lief; want die getrouwe HEER
Hoort mijne stem, mijn smekingen, mijn klagen;
Hij neigt Zijn oor, 'k roep tot Hem, al mijn dagen;
Hij schenkt mij hulp, Hij redt mij keer op keer.

Die is voor mij waarheid.
En niet alleen als ik in de Bijbel lees, maar gelukkig ook in de tijd erbuiten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 apr 2014 18:09

Maar wat hebben stemmen en ervaringen nog met de toeleidende weg te maken? :-k
Het is inmiddels een geheel ander topic geworden:
Hoe herken je een stem en luister je ernaar?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 21 apr 2014 18:15

Toch heb ik genoten van de bemoedigende post van Bambi.
Helder en oprecht en uit haar hart.
Dank je wel.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 21 apr 2014 18:19

Prachtig verwoord door Koos, en glashelder uitgelegd!! Ik vind het moedig van hem, want eindelijk worden die wandienaren ter verantwoording geroepen, en de waarheid word ronduit gezegd! Heerlijk om te zien, en ook dat het allemaal niet zo poeslief moet, maar dat de waarheid gewoon gezegd kan worden!!

En dan heeft Koos het nog niet eens gehad over de uitverkiezingsleer, die als een groot kleed word uitgespreid door de woorden van de dominee, over de mensen. Ze kunnen niet meer tot God komen, omdat de uitverkiezingsleer tussen hen en God in staat. Daardoor worden ook velen afgehouden van Gods Koningrijk, en ook van Jezus Christus!!

Maar de waarheid slaat niet alleen de strenge kerken, maar ook bijvoorbeeld de Doorbrekers in Barneveld. Daar word net zo goed geprogrameerd, maar dan met een welvaartsevangelie van geluk welvaart en voorspoed. Wat de wrange vruchten zijn? Als het anders loopt dan het is geprogrameerd in de hoofden van mensen, en er komt geen geluk en geen voorspoed geeft dat een enorme knak ik het vertrouwen naar God, als het niet breekt zoals bij sommigen ook gebeurd is.

Ik stop nu, want anders word het te off-topic ;)

Met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door xsidd op 21 apr 2014 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 21 apr 2014 18:24

Wilsophie schreef:Helder en oprecht en uit haar hart.

Ongetwijfeld oprecht maar wel uit haar eigen hart. Een hart dat kan dwalen als ze het niet toetst aan de Bijbel.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 apr 2014 18:31

Wilsophie schreef:Toch heb ik genoten van de bemoedigende post van Bambi.
Helder en oprecht en uit haar hart.
Dank je wel.

Ik ben blij dat ik nog iemand heb kunnen bemoedigen.
dingo schreef:Ongetwijfeld oprecht maar wel uit haar eigen hart. Een hart dat kan dwalen als ze het niet toetst aan de Bijbel.

Ik heb niets gezegd wat tegen de Bijbel ingaat, dat is nu net het grappige.

Misschien is het handig als je het boek Handelingen leest, dan zie je hoe de Heilige Geest werkt.

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 21 apr 2014 18:41

Bambi schreef:Ik heb niets gezegd wat tegen de Bijbel ingaat, dat is nu net het grappige.

Daarover verschillen we dan van mening, even quoten:
Bambi schreef:Omdat God ook nog wel eens tegen Zijn Woord ingaat?

Misschien is het handig als je het boek Handelingen leest, dan zie je hoe de Heilige Geest werkt.

Als ik Handelingen lees zie ik dat Heilige Geest niet op de door jou gepropageerde manier werkt en zeker niet tegen Zijn woord in gaat.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 21 apr 2014 18:46

.
Laatst gewijzigd door xsidd op 21 apr 2014 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 18:48

De Heilige Geest getuigt met onze geest van Jezus' geweldige verdienste voor de mensheid, Hem is alle macht gegeven op hemel en aarde.
Dood en duivel heeft Hij overwonnen.
Hem zij alle lof.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 apr 2014 19:01

Dit had je zeker niet gelezen Dingo?:
Je snapt mijn voorbeeld over die persoon langs de kant van de weg nog steeds niet hè?
Die persoon was SCHIJNBAAR in nood.
En omdat God wist dat het geen echte nood was, zei Hij: "Doorrijden"
En omdat het voor de persoon in die auto, wel echte nood leek, LEEK het of de waarschuwing om door te rijden tegen God Zijn Woord inging.
Maar in werkelijkheid ging God in dit voorbeeld helemaal niet tegen Zijn Woord in.

En aangezien wij mensen vaak niet verder kijken dan onze neus lang is, zien en weten wij niet wat God wel ziet en weet.
En daarom is het dus belangrijk om God's Stem te leren verstaan.
Dan is beter, dan alleen maar vanuit je eigen verstand, de ingevingen aan de Bijbel te toetsen.

(DIE TROUWENS KOMT ALS EEN GEDACHTE OF JE GEWAAR WORDT DOOR EEN GEVOEL, IK HOOR GEEN LETTERLIJKE STEMMEN.
HET WORDEN OOK NOG WEL EENS INGEVINGEN OF INFLUISTERINGEN GENOEMD)

dingo schreef:Als ik Handelingen lees zie ik dat Heilige Geest niet op de door jou gepropageerde manier werkt en zeker niet tegen Zijn woord in gaat.

En het boek Handelingen kun je nooit zo snel gelezen hebben.

Maar we gaan het omdraaien:
Waar in de Bijbel staat dat de Heilige Geest ALLEEN MAAR tegen ons praat terwijl we de Bijbel lezen?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 apr 2014 19:14

Terug naar de toeleidende weg maar weer! ;-)

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 21 apr 2014 19:41

Dit is mijn laatste reactie hierover want ik krijg niet de indruk dat je leest wat ik schrijf.
Je snapt mijn voorbeeld over die persoon langs de kant van de weg nog steeds niet hè?
Die persoon was SCHIJNBAAR in nood.
En omdat God wist dat het geen echte nood was, zei Hij: "Doorrijden"

En hoe wist die bestuurder dat die ingeving van God was? Hij/zij is niet gestopt dus hoe weet je dan het een val was.
En omdat het voor de persoon in die auto, wel echte nood leek, LEEK het of de waarschuwing om door te rijden tegen God Zijn Woord inging.
Maar in werkelijkheid ging God in dit voorbeeld helemaal niet tegen Zijn Woord in.

En aangezien wij mensen vaak niet verder kijken dan onze neus lang is, zien en weten wij niet wat God wel ziet en weet.

Als je blind je ingevingen volgt zonder te toetsen kijk je nog steeds niet verder dan je neus lang is. Dat God alles weet en ziet is voor mij geen discussiepunt maar dat je meent te weten of te zien wat God ziet zonder dat je Zijn woord er op na slaat wel.
En daarom is het dus belangrijk om God's Stem te leren verstaan.
Dan is beter, dan alleen maar vanuit je eigen verstand, de ingevingen aan de Bijbel te toetsen.

Dat is weer een tegenstelling creeëren die er niet is, ingevingen toetsen aan de Bijbel is precies wat God ons in Zijn woord opgedragen heeft. Er staat nergens in de Bijbel dat je je verstand moet uitschakelen.
[/quote]
dingo schreef:Als ik Handelingen lees zie ik dat Heilige Geest niet op de door jou gepropageerde manier werkt en zeker niet tegen Zijn woord in gaat.

En het boek Handelingen kun je nooit zo snel gelezen hebben.

Je hebt duidelijk geen idee hoe vaak ik de hele bijbel, inclusief Handelingen, gelezen heb.
Maar we gaan het omdraaien:
Waar in de Bijbel staat dat de Heilige Geest ALLEEN MAAR tegen ons praat terwijl we de Bijbel lezen?

"Alleen maar" staat er evenmin als dat er staat dat het door ingevingen gebeurt. Maar als ik naar de vruchten van de Geest kijk zoals in 1 Cor 12 dan staan daar geen persoonlijke ingevingen bij maar gaven ten gunste van de hele gemeente. Een van die gaven is het onderscheiden van geesten kennelijk is dat nodig.

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 21 apr 2014 19:41

henkie schreef:Terug naar de toeleidende weg maar weer! ;-)

Sorry die had ik niet gezien voordat ik postte.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 21 apr 2014 20:48

mealybug schreef:http://refoweb.nl/nieuws/1268/toeleidende-weg-bedriegt/

Indien er enige behoefte is aan discussie omtrent deze bewering..mee eens of niet?

Ik heb zojuist de video bekeken en dit is zeer indrukwekkend.
Zoals Koos zegt laten we bidden dat de muren vallen.

In het kort ik ben het eens met deze bewering MB.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 21 apr 2014 20:59

Enkele quotes die naar voren kwamen tijdens de video heb ik even opgezocht.
En daarmee zeggende dat wat Bambi zei niet zomaar uitgevlakt dient te worden.
Rom 10 :
8 Maar wat zegt zij? Dicht bij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord van het geloof, dat wij prediken:
9 Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden.
10 Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid.

Heb 4 : 7b !
Heden, als u Zijn stem hoort, verhard dan uw hart niet

Heb. 4:12
Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart.

Niet geheel off-topic hoop ik :) Mods ? Misschien iets voor een nieuw topic? Met de titel

Kan je de stem van God in je hart horen?

....
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Terug naar “[Religie] - Open forum”