Jvslooten schreef:Als je het geopenbaarde Woord niet verstaat dan heeft Hij daarin nog gelijk ook.
Ik vraag bij alles wat ik doe God's Raad.
Dat heb ik in 13 jaar overspannen zijn en dus mijn eigen kop vaak niet goed kunnende gebruiken, hard nodig gehad.
Bij de belangrijke beslissingen, maar ook bij de kleine dingen.
Waar is het dan voor nodig dat de Heilige Geest in je komt wonen?
Alleen om je te bepalen bij Bijbelteksten en die uit te leggen?
Een soort Dächsel, maar dan in jezelf?
Daar hoeft Hij niet voor in je te wonen, dat kan Hij ook vanuit de Hemel, iedere keer als jij de Bijbel pakt.
Luther zegt niet voor niets dat de duvel de aap van God is.
Daarom probeert de duvel ook in mensen te komen wonen en gebruikt hij juist vaak Bijbelteksten
om mensen te misleiden.
En niet een overduidelijk dilemma, van het doorrijden bij het zien van een slachtoffer.
Toen ik ging samenwonen, omdat mijn toenmalige vriend zijn huis was uitgezet, voelde dat voor mij niet goed, want het was tegen mijn overtuiging in.
Het was het juist de duvel die die Bijbelteksten gebruikte, om mij te beïnvloeden en te laten denken dat ik de Heere Jezus onderdak verleende, door mijn toenmalige vriend onderdak te verlenen.
Toen ik daaraan dacht te ontkomen, door te bedenken dat ik dan maar moest gaan trouwen, greep God in door me duidelijk te maken, dat dat voor mij niet de man was om mee te trouwen.
En toen heb ik de relatie verbroken.
En heb hem bij me laten wonen, totdat hij een ander huis had, waarbij God zorgde dat hij een huis kreeg.
Dat wist ik doordat God me bij een tekst bepaalde, waarin stond dat grendels verbroken zouden worden en deuren geopend.
Dat was ook wat er gebeurde, want ondanks zijn huurschuld waardoor hij zijn huis was uitgezet, kreeg hij toch een huis, omdat ze hem een 2e kans wilden geven, zei de mevrouw van de woningbouw.
En zo begon het in de praktijk.
Daarna ben ik God's Stem door ervaringen steeds meer gaan verstaan.
Met vallen en opstaan.
Gisteren werd ik helemaal moedeloos over het ellendekennis verhaal en toen zei God nog tegen me, dat ik het verhaal over Zacheüs maar eens moest lezen.
En dan lees ik wat ik zelf al wist.
Bij mij gaat het dus vaak andersom.
Dan weet ik iets in mijn hart en dan laat God me het bijbehorende Bijbeldeel lezen.