Marnix schreef:Het gaat vooral om de houding, die heel specifiek gericht is tegen een bevolkingsgroep, het bewust zwartmaken. Neem dit voorbeeld. Wat is er feitelijk gebeurd? In een bepaalde wijk worden mensen van buitenlandse afkomst (niet alleen Marokkanen) getreiterd en weggepest door Nederlanders.
Zeer kwalijk. Maar dit is niet nieuw, dit gebeurd namelijk al meer dan 10 jaar in andere wijken alleen dan worden de Nederlanders getreiterd en weggepest door de allochtone bevolking die daar in de meerderheid is.
Een Pvda-gemeenteraadslid van Marokkaanse afkomst vindt dat een probleem, hij gaat naar die wijk om te sfeer te proeven en de dialoog te zoeken. Daar is helemaal niets mis mee en met het feit dat buitenlanders worden getreiterd wel.
Op zichzelf is daar helemaal niets mis mee. Het is alleen zo dat dit niet op zichzelf staat. Hetzelfde is namelijk al meer dan 10 jaar aan de gang in andere wijken en daar is de PvdA in geen wegen of velden te bekennen om met veel media aandacht de sfeer te proeven en de dialoog te zoeken. Nee, daar zie je de PvdA enkel rond verkiezingstijd rozen uitdelen en de multiculturele samenleving de hemel in prijzen.
Maar Benefietdiner plaatst dit artikel gewoon met een dosis haat, leugem om toch maar de Marokkaan zwart te kunnen maken, ook al doet hij niets verkeerd. En dan dingen erbij als: hij wil Nederland islamiseren. Kortom, allee uit de kast halen, liegen en verdraaien om een bevolkingsgroep zwart te kunnen maken. Het internet afstruinen op zoek naar alles wat daarvoor aangegrepen kan worden. Dasr trok ik een vergelijking mee. Niet met de wijken waar een groep het een andere groep onleefbaar wil maken. Dan lijkt het me prima dat daar ook die dialoog wordt aangegaan en als dat niet helpt dat er op andere manier ingegrepen wordt.
Of B handelt uit haat kunnen jij en ik niet weten en of er gelogen is, ik weet het niet. Ik vind deze politicus ook niet fris, zeker niet na de rapportage over de PvdA in Rotterdam. Feit is dat de PvdA en dus ook deze politicus heeft afgedaan bij heel veel mensen en dat de PvdA kwaad bloed heeft gezet door haar eigen handelen de afgelopen 10 jaar.
En ook de PvdA gaat niet met de oplossing komen. De enige oplossing die ze kennen is er heel veel geld tegenaan werpen om vervolgens na wat dure onderzoekjes te concluderen dat het niet geholpen heeft. Mensen verander je niet zomaar, en zeker niet het type laaggeschoolde mensen wat veelal in dit soort wijken verzameld zit.
We kunnen zo langzamerhand wel concluderen dat de gemaakte multiculturele samenleving mislukt is. In andere landen zijn ze een stuk verder met het erkennen van de mislukking. Maar in Nederland mag het nog niet uitgesproken worden.