Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 18 apr 2014 09:50

Marnix schreef:Inderdaad. Hoe ironisch. Als de PVV wint houdt dat slechts in dat ze de grootste Nederlandse partij worden in het Europese parlement, daar waar ze eigenlijk helemaal niet willen zitten. Vanaf daar is ook totaal niet mogelijk actie te ondernemen om uit de EU te stappen.

Toch is het schijnbaar de enige manier om de onvrede over de huidige stand van zaken in de EU aan te geven. Ik snap al die stemmen op de PVV (en andere EU sceptische partijen in andere landen) dus wel. Ik hoop zelf dan ook op een grote verandering in de samenstelling ven het EP.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2014 10:50

Ik snap het ook wel een beetje maar het is allemaal wat te makkelijk gedacht. Zoals vaak bij populisme het geval is. Problemen worden aangekaart en het zou geen populisme zijn als die problemen niet herkenbaar zouden zijn voor veel mensen.... alleen denkt men dan snel: Ze kaarten de problemen aan dus die met die partij wordt het beter.... alleen is de "oplossing" vaak veel te makkelijk en werkt het niet helemaal zo.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 apr 2014 10:58

Marnix schreef:Ik snap het ook wel een beetje maar het is allemaal wat te makkelijk gedacht.
Maar natuurlijk is het makkelijk gedacht. Veruit de meeste mensen die kiezen volgende maand zullen een keuze op basis van gevoel doen en zullen zich niet tot weinig ingelezen hebben. Ik geef ze geen ongelijk.
Zoals vaak bij populisme het geval is. Problemen worden aangekaart en het zou geen populisme zijn als die problemen niet herkenbaar zouden zijn voor veel mensen.... alleen denkt men dan snel: Ze kaarten de problemen aan dus die met die partij wordt het beter.... alleen is de "oplossing" vaak veel te makkelijk en werkt het niet helemaal zo.

Aan dat populisme zijn de pro-Europese partijen nog meer schuldig. Die dreigen onder andere met een zaken als oorlog, crisis en isolement. Ook dat is pure kolder natuurlijk.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 18 apr 2014 15:22

'Wilders moet zich distantiëren'

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2252 ... en___.html

Het wordt tijd dat Ahmed Marcouch zijn eigen land in Noord Afrika gaat opbouwen.
Dat is toch niet te veel gevraagd. Hij heeft in Nederland goed onderwijs ontvangen, weet hoe het in een stadsbestuur werkt enz. enz.
In één ding vergist hij zich en dat is dat hij Nederland wil islamiseren.
Foutje Ahmed dat moet je in Noord Afrika doen, in je eigen land dus.
Niet 'Wilders moet zich distantiëren' maar Ahmed.
Nederland wil graag Nederland blijven dank je.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 apr 2014 15:25

"Volgens Marcouch gaat het om een "dominante, niet geringe minderheid" van buurtbewoners die zich in hun gedrag gelegitimeerd voelen "door hun grote leider, zoals ze tegen mij zeiden"."

Aldus deze PvdA'er. Zou zo een uitspraak van Wilders kunnen zijn over moslims in een achterstandswijk die zich gesteund voelen in hun wangedrag door de profeet Mohamed.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 18 apr 2014 19:19

benefietdiner schreef:Stem op 22 mei op de PVV en we gaan zo snel mogelijk uit de EU.
:jaknikken: :jaknikken:

Nederland botst met Brussel
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2252 ... sel__.html

Laat Nederland weer herleven zonder de UE.
:jaknikken: :jaknikken:

Maar uit de EU stappen is toch tegen de profetien? :mrgreen:
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2014 09:17

benefietdiner schreef:'Wilders moet zich distantiëren'

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2252 ... en___.html

Het wordt tijd dat Ahmed Marcouch zijn eigen land in Noord Afrika gaat opbouwen.
Dat is toch niet te veel gevraagd. Hij heeft in Nederland goed onderwijs ontvangen, weet hoe het in een stadsbestuur werkt enz. enz.
In één ding vergist hij zich en dat is dat hij Nederland wil islamiseren.
Foutje Ahmed dat moet je in Noord Afrika doen, in je eigen land dus.
Niet 'Wilders moet zich distantiëren' maar Ahmed.
Nederland wil graag Nederland blijven dank je.

Tja het gaat van kwaad tot erger he, als je eenmaal een racist bent ga je daarna je grenzen ook steeds meer opschuiven. Het wegpesten van Marokkanen is dan al snel prima en durven ze er wat van te zeggen, dan zeg je dat ze maar naar hun eigen land toe moeten, verzin je er een reden bij als "hij wil het land islamitiseren" en dan hopen dat iedereen het slikt. Natuurlijk, ik ben christen en ik stem PVV. Doet me een beetje denken aan 40-45 en een andere partij. Die deelden jouw ideologie ook. Zaten ook mensen bij die netjes uit de Bijbel lazen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 apr 2014 09:25

Marnix schreef:Tja het gaat van kwaad tot erger he, als je eenmaal een racist bent ga je daarna je grenzen ook steeds meer opschuiven. Het wegpesten van Marokkanen is dan al snel prima en durven ze er wat van te zeggen, dan zeg je dat ze maar naar hun eigen land toe moeten, verzin je er een reden bij als "hij wil het land islamitiseren" en dan hopen dat iedereen het slikt. Natuurlijk, ik ben christen en ik stem PVV. Doet me een beetje denken aan 40-45 en een andere partij. Die deelden jouw ideologie ook. Zaten ook mensen bij die netjes uit de Bijbel lazen.

Wat er in deze wijk aan de gang is is zeker kwalijk, maar je hebt werkelijk oogkleppen op als je denkt dat dit (alleen dan andersom) niet in een tienfout aan wijken aan de gang is.

Maar goed, ik heb jou nog geen vergelijkingen horen maken tussen de nazi's en de allochtone, veelal islamitische mensen die zich hier schuldig aan maken.

Als we de vergelijking met het nazisme dan toch veelvuldig willen maken dan past die stempel veel beter op een deel van de allochtone, veelal islamitische inwoners van bijvoorbeeld vogelaarwijken. Maar zulke smakeloze en laag bij de grond vergelijkingen worden eigenlijk enkel door linkse rakkers gemaakt, rechtse rakkers als Wilders wagen zich over het algemeen niet aan zulke ordinaire en vulgaire vergelijken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2014 10:00

Het gaat vooral om de houding, die heel specifiek gericht is tegen een bevolkingsgroep, het bewust zwartmaken. Neem dit voorbeeld. Wat is er feitelijk gebeurd? In een bepaalde wijk worden mensen van buitenlandse afkomst (niet alleen Marokkanen) getreiterd en weggepest door Nederlanders. Een Pvda-gemeenteraadslid van Marokkaanse afkomst vindt dat een probleem, hij gaat naar die wijk om te sfeer te proeven en de dialoog te zoeken. Daar is helemaal niets mis mee en met het feit dat buitenlanders worden getreiterd wel. Maar Benefietdiner plaatst dit artikel gewoon met een dosis haat, leugem om toch maar de Marokkaan zwart te kunnen maken, ook al doet hij niets verkeerd. En dan dingen erbij als: hij wil Nederland islamiseren. Kortom, allee uit de kast halen, liegen en verdraaien om een bevolkingsgroep zwart te kunnen maken. Het internet afstruinen op zoek naar alles wat daarvoor aangegrepen kan worden. Dasr trok ik een vergelijking mee. Niet met de wijken waar een groep het een andere groep onleefbaar wil maken. Dan lijkt het me prima dat daar ook die dialoog wordt aangegaan en als dat niet helpt dat er op andere manier ingegrepen wordt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 apr 2014 10:13

Marnix schreef:Het gaat vooral om de houding, die heel specifiek gericht is tegen een bevolkingsgroep, het bewust zwartmaken. Neem dit voorbeeld. Wat is er feitelijk gebeurd? In een bepaalde wijk worden mensen van buitenlandse afkomst (niet alleen Marokkanen) getreiterd en weggepest door Nederlanders.

Zeer kwalijk. Maar dit is niet nieuw, dit gebeurd namelijk al meer dan 10 jaar in andere wijken alleen dan worden de Nederlanders getreiterd en weggepest door de allochtone bevolking die daar in de meerderheid is.
Een Pvda-gemeenteraadslid van Marokkaanse afkomst vindt dat een probleem, hij gaat naar die wijk om te sfeer te proeven en de dialoog te zoeken. Daar is helemaal niets mis mee en met het feit dat buitenlanders worden getreiterd wel.

Op zichzelf is daar helemaal niets mis mee. Het is alleen zo dat dit niet op zichzelf staat. Hetzelfde is namelijk al meer dan 10 jaar aan de gang in andere wijken en daar is de PvdA in geen wegen of velden te bekennen om met veel media aandacht de sfeer te proeven en de dialoog te zoeken. Nee, daar zie je de PvdA enkel rond verkiezingstijd rozen uitdelen en de multiculturele samenleving de hemel in prijzen.
Maar Benefietdiner plaatst dit artikel gewoon met een dosis haat, leugem om toch maar de Marokkaan zwart te kunnen maken, ook al doet hij niets verkeerd. En dan dingen erbij als: hij wil Nederland islamiseren. Kortom, allee uit de kast halen, liegen en verdraaien om een bevolkingsgroep zwart te kunnen maken. Het internet afstruinen op zoek naar alles wat daarvoor aangegrepen kan worden. Dasr trok ik een vergelijking mee. Niet met de wijken waar een groep het een andere groep onleefbaar wil maken. Dan lijkt het me prima dat daar ook die dialoog wordt aangegaan en als dat niet helpt dat er op andere manier ingegrepen wordt.

Of B handelt uit haat kunnen jij en ik niet weten en of er gelogen is, ik weet het niet. Ik vind deze politicus ook niet fris, zeker niet na de rapportage over de PvdA in Rotterdam. Feit is dat de PvdA en dus ook deze politicus heeft afgedaan bij heel veel mensen en dat de PvdA kwaad bloed heeft gezet door haar eigen handelen de afgelopen 10 jaar.

En ook de PvdA gaat niet met de oplossing komen. De enige oplossing die ze kennen is er heel veel geld tegenaan werpen om vervolgens na wat dure onderzoekjes te concluderen dat het niet geholpen heeft. Mensen verander je niet zomaar, en zeker niet het type laaggeschoolde mensen wat veelal in dit soort wijken verzameld zit.

We kunnen zo langzamerhand wel concluderen dat de gemaakte multiculturele samenleving mislukt is. In andere landen zijn ze een stuk verder met het erkennen van de mislukking. Maar in Nederland mag het nog niet uitgesproken worden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2014 11:31

De vraag is vooral waar het trekken van die conclusie toe leidt. Als we vaststellen dat het zo niet werkt is nog steeds de vraag hoe we dan verder gaan... De lijn die sommigen hier kiesen lijdt alleen maar tot meer haat en onbegrip.

Inde Bijbel lezen we al dat "kwaad met kwaad bestrijden" niet de oplossing is

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 apr 2014 12:19

Marnix schreef:De vraag is vooral waar het trekken van die conclusie toe leidt. Als we vaststellen dat het zo niet werkt is nog steeds de vraag hoe we dan verder gaan... De lijn die sommigen hier kiesen lijdt alleen maar tot meer haat en onbegrip.

Inde Bijbel lezen we al dat "kwaad met kwaad bestrijden" niet de oplossing is

Heel leuk en aardig maar ik ben ontzettend dankbaar dat christenen in het verleden bij bijvoorbeeld het beleg van Wenen, de eerste kruistocht en de slag bij Lepanto christenen niet passief toekeken toen het christendom op het punt stond onderworpen te worden.

Als Nederlanders lijkt het dat we simpelweg de wil en vechtlust om als volk te overleven verloren hebben. Een hoge moraal is mooi, maar niet als de tegenstander daar geen boodschap aan heeft. De kans is vrij groot dat wij simpelweg geen antwoord hebben als hier op een gegeven moment de islamitische meerderheid de dienst uit gaat maken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2014 13:56

Jahoor, dan hebben we net zo goed een antwoord. Het is alleen niet het antwoord dat iedereen graag zou willen... Maar dat is wel vaker met wat Jezus leert. En binnen wat Hij leert zijn er nog steeds genoeg antwoorden die niet altijd leiden tor onderdrukking.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 apr 2014 14:23

Marnix schreef:Jahoor, dan hebben we net zo goed een antwoord. Het is alleen niet het antwoord dat iedereen graag zou willen... Maar dat is wel vaker met wat Jezus leert. En binnen wat Hij leert zijn er nog steeds genoeg antwoorden die niet altijd leiden tor onderdrukking.

Ik had ook graag gehad dat het in de wereld een grote vreedzame speeltuin was waar ieder volk op basis van goed fatsoen mocht bestaan en kon overleven in vrede. Helaas is die tijd niet onze tijd. Vandaar ook dat elk land een krijgsmacht nodig heeft om haar eigen toekomst veilig te stellen.

Indien in het verleden christenen zichzelf niet hadden verdedigd dan had jij nooit van de bijbel gehoord, had je Jezus woorden nooit zo kunnen lezen en was je gewoon net als iedereen islamitisch of communistisch of wat dan ook.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 19 apr 2014 16:25

Marnix schreef:Maar Benefietdiner plaatst dit artikel gewoon met een dosis haat, leugem om toch maar de Marokkaan zwart te kunnen maken, ook al doet hij niets verkeerd. En dan dingen erbij als: hij wil Nederland islamiseren. Kortom, allee uit de kast halen, liegen en verdraaien om een bevolkingsgroep zwart te kunnen maken.

Elke 5 min. wordt er een christen vermoord om zijn geloof. Wie zijn de moordenaars?
Waarom staat hier niet bij, dat het in nagenoeg de meeste gevallen, zo niet in alle gevallen, gaat om moord vanuit de islam? Laf, ziekmakend journaille!!!

Zie http://www.thereligionofpeace.com/ waar men de jihad moorden bij houdt sinds 9/11, inmiddels richting 18.000

Waarom, lafaards, vermelden jullie er niet bij, dat er dus elke 5 min. een christen vermoord wordt , in verreweg de meeste gevallen door moslims?!
‘Iedere vijf minuten sterft een christen om geloof’

Afbeelding

http://tora-yeshua.nl/2011/06/elke-5-mi ... ordenaars/

.

Terug naar “Archief”