Moderator: Moderafo's
rotterdam schreef:Ik weet wat jij onder strijd en kerk verstaat:
Ongetwijfeld iets anders dan ik - dat ben ik gewend van jou.
Kerk ; ik geloof een heilige apostolische kerk.
strijd ; mensen die kinderen dopen "besprenkelaars" noemen dat is strijd.
rotterdam schreef:Jaja slimpie, de kerk heeft al 2000 jaar geen andere argumenten dan alleen maar traditie en getallen.
Alleen de volwassendopers hebben het begrepen.
Jij vroeg Rotterdam ''waarom reageer je niet inhoudelijk op wat ik schreef?''Boaz schreef:Nou, Naamloos, dan moet je even naar boven scrollen. Het zijn jouw woorden op een citaat van mij...
Overigens: nog geen inhoudelijke reactie op wat ik schreef over het doopformulier. Zijn die dan zo onaantastbaar, dat niemand nadenkt over wat daar nu eigenlijk staat als onderbouwing van de kinderdoop??
Anoniem_89 schreef:Het valt toch ook wel op dat veel gereformeerden hun reacties uit allerlei schriften/boeken halen behalve de bijbel?
Gewoon even een tip en dat bedoel ik goed, maar leg de bijbel eens naast het doopformulier.
Je zult zien dat het gewoon niet klopt.
(mocht iemand er dan anders over denken hoor ik graag een bijbelse onderbouwing).
Anoniem_89 schreef:Doopformulier van de CGK;
....Ten derde worden wij krachtens het verbond door de Doop geroepen en verplicht tot een nieuwe gehoorzaamheid, namelijk dat wij deze enige God, Vader, Zoon en Heilige Geest, aanhangen, vertrouwen en liefhebben met geheel ons hart, met geheel onze ziel, met geheel ons verstand en met geheel onze kracht, de wereld verzaken, onze oude natuur doden en in een nieuw, godvrezend leven wandelen. En als wij uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet wanhopen en niet in de zonde blijven liggen, want de Doop is een zegel en onwrikbaar getuigenis dat wij een eeuwig verbond met God hebben....
Nee de beker is dus het nieuwe verbond.
Niet de doop, want de doop vraagt om een zuiver geweten, en zoveel teksten als er al genoemd zijn over dat je je oude leven af moet leggen..
BRON DOOPFORMULIER:
hier te vinden.
Jvslooten schreef:Ik heb een eeuwig Genadeverbond met God en mijn doop is daar een zegel en onwrikbaar getuigenis van. Dus ja, blijkbaar klopt het gewoon.
Drie zijn er die getuigen op de aarde: de Geest, het water en het bloed. Geest = de Heilige Geest Die getuigt met onze geest. Water = doop. Bloed = avondmaal. Dit is het getuigenis wat God van Zijn Zoon getuigd heeft. Getuigen = verzekeren/verzegelen dat iets 'is'. In dit geval dus, dat Jezus Christus de wereld overwonnen heeft en het eeuwige leven geeft aan hen die opnieuw geboren zijn. Zowel de doop als het avondmaal als het getuigende werk van de Geest aan onze geest zijn dus allen een gewis en vast teken en zegel van het verbond der genade tussen God en diegenen waarmee Hij dat heeft opgericht. Lees 1 Joh. 5.Anoniem_89 schreef:Maar denk je niet dat toen Jezus het avondmaal instelde dat Hij daarmee het verbond bedoelde met gevolg dat Hij zijn leven gaf?
Dus niet de doop, zoals jij zegt?
Jvslooten schreef:Drie zijn er die getuigen op de aarde: de Geest, het water en het bloed. Geest = de Heilige Geest Die getuigt met onze geest. Water = doop. Bloed = avondmaal. Dit is het getuigenis wat God van Zijn Zoon getuigd heeft. Getuigen = verzekeren/verzegelen dat iets 'is'. In dit geval dus, dat Jezus Christus de wereld overwonnen heeft en het eeuwige leven geeft aan hen die opnieuw geboren zijn. Zowel de doop als het avondmaal als het getuigende werk van de Geest aan onze geest zijn dus allen een gewis en vast teken en zegel van het verbond der genade tussen God en diegenen waarmee Hij dat heeft opgericht. Lees 1 Joh. 5.
naamloos schreef:Rotterdam heeft het steeds over het non-argument dat het al 2000 jaar zo is, en dat maar heel heel klein percentage van de ruim 2 miljard christenen de geloofsdoop voorstaat. Veel meer argumenten heb ik niet van hem gelezen.
Jvslooten schreef:Drie zijn er die getuigen op de aarde: de Geest, het water en het bloed. Geest = de Heilige Geest Die getuigt met onze geest. Water = doop. Bloed = avondmaal. Dit is het getuigenis wat God van Zijn Zoon getuigd heeft. Getuigen = verzekeren/verzegelen dat iets 'is'. In dit geval dus, dat Jezus Christus de wereld overwonnen heeft en het eeuwige leven geeft aan hen die opnieuw geboren zijn. Zowel de doop als het avondmaal als het getuigende werk van de Geest aan onze geest zijn dus allen een gewis en vast teken en zegel van het verbond der genade tussen God en diegenen waarmee Hij dat heeft opgericht. Lees 1 Joh. 5.
Dus omdat een woord er niet letterlijk staat betekend dat het niet waar is? Dat vind ik wel heel vreemd geredeneerd..Anoniem_89 schreef:Weer met alle respect, maar het woord zegel en teken is niet te vinden in 1 Johannes 5.
(niet in de zin van getuigen).
Faramir schreef:In feite geef je dus aan dat je de bijbel losgerukt hebt uit haar omgeving en er zelf mee aan de slag bent gegaan. Evengoed had je de koran, het rode boekje of iets anders kunnen gebruiken dus.
mealybug schreef:
Ik weet niet waaraan jij denkt wanneer je het over de kerk hebt, ik neem aan de ''Moederkerk'' ?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten