Deze week is de stille week. Voor mij altijd een week waarin ik heel veel goede voornemens heb om elke avond een kerkdienst te bezoeken, maar aan het einde van de week blij mag zijn als het één keer gelukt is...
Hoe "vieren" anderen deze week?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Majiem schreef:Door elke avond naar de kerk te gaan. Stil te worden, te zingen, bidden en te luisteren.
Majiem schreef:Ja. Ik heb het al een paar maanden terug in mijn agenda gezet en laat
er niets tussen komen.
Ik heb er nooit zo nadrukkelijk bij stilgestaan, mooi voornemen om iedere avond een dienst te bezoeken. Wij hebben zelf alleen op vrijdag diensten (en op 1e en 2e paasdag natuurlijk). Wel heb ik vanavond, ondanks dat ik het niet van plan was, door omstandigheden ter elfde ure toch nog een dienst mogen beluisteren. Het was een hele diepe, bewogen dienst rondom de woorden uit psalm 22: 'Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?' Als je wil, kun je hem hier downloaden. (Het orgelspel kun je doorspoelen als je je daaraan stoort.StillAwake schreef:Deze week is de stille week. Voor mij altijd een week waarin ik heel veel goede voornemens heb om elke avond een kerkdienst te bezoeken, maar aan het einde van de week blij mag zijn als het één keer gelukt is...
Hoe "vieren" anderen deze week?
Byte schreef:Ik wist niet dat dit de bedoeling was van stille week?
Gr Byte
Marnix schreef:
Teus, natuurlijk kan je hier altijd bij stilstaan maar ik vind zelf het kerkelijk jaar wel prettig wat dat betreft, een tijd waarin de focus ligt op Advent en Palmpasen, de stille week, Goede Vrijdag, Pasen om extra stil te staan bij het lijden en opstaan van onze Heer.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 352 gasten