Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
jaapo schreef:Ja, het staat er zo. Maar met mensen die de bijbel als het onfeilbare Woord Gods beschouwen, eenduidig en ondeelbaar, kan ik niet praten. Want ik beschouw de bijbel als door mensen geschreven, door Gods Geest geïnspireerd, maar toch mensenwerk, met alle verschillende Godsbeelden. En die tegenstelling is zo groot, dat ik al heel lang de discussie met de andere mening heb stopgezet. Omdat je niet veel verder komt, dan oeverloos langs elkaar heen praten. Je tipt ook nog even de verzoeningsleer aan en daar heb ik ook andere gedachten over. De kloof is te groot om nog te overbruggen; zo is mijn ervaring van enkele jaren meedoen op forums als deze.
jaapo schreef:Ja, het staat er zo. Maar met mensen die de bijbel als het onfeilbare Woord Gods beschouwen, eenduidig en ondeelbaar, kan ik niet praten. Want ik beschouw de bijbel als door mensen geschreven, door Gods Geest geïnspireerd, maar toch mensenwerk, met alle verschillende Godsbeelden. En die tegenstelling is zo groot, dat ik al heel lang de discussie met de andere mening heb stopgezet. Omdat je niet veel verder komt, dan oeverloos langs elkaar heen praten. Je tipt ook nog even de verzoeningsleer aan en daar heb ik ook andere gedachten over. De kloof is te groot om nog te overbruggen; zo is mijn ervaring van enkele jaren meedoen op forums als deze.
jaapo schreef:Dus als straf zendt God een dwaling om ze nog verder op het verkeerde been te zetten. Dus geen terugkeer mogelijk. Wreed en wraakzuchtig. En waarschijnlijk ook al tevoren bepaald? Mijn God is zo niet. Deze lage menselijke eigenschappen horen niet bij Hem. Ik vind het trouwens ook geen (super)Persoon. Maar Wie is de echte?
Boerin schreef:Niet tevoren bepaald, maar uit bepaalde teksten zou op te maken zijn dat Hij vantevoren wist wie Hem wel en niet zouden moeten, hoewel dat ook weer alleen op Israel zou kunnen slaan, weet ik niet.
jaapo schreef:De kloof is te groot om nog te overbruggen; zo is mijn ervaring van enkele jaren meedoen op forums als deze.
ineke-kitty schreef:quote Jaapo: "Maar met mensen die de Bijbel als het onfeilbare Woord Gods beschouwen, eenduidig en ondeelbaar, kan ik niet praten".
Daar kan ik me wel iets bij indenken, als je dat zelf niet gelooft.
De apostel Paulus waarschuwt in 2 Thess. 2 voor de komende afval en als de mens der zonde, namelijk de zoon des verderfs , zich zal openbaren te zijner eigener tijd.
Dat zal gebeuren als de Gemeente opgenomen is.
Hier staat dat de antichrist wederhouden wordt. De Gemeente is de wederhouder.
Dat betekent dus dat de antichrist pas geopenbaard kan worden als de Gemeente is weggenomen. Er staat dus dat de aanwezigheid van de Gemeente het eenvoudig onmogelijk maakt dat satan hier op aarde geworpen wordt. Dus zolang de Gemeente hier is, kan hij niet geopenbaard worden. Gewoon omdat de Bijbel dat zegt. Daarom zij wij de weerhouder.
In vers 9 staat dat de toekomst van de mens der wetteloosheid naar de werking des satans is.
Dat is logisch, want hij is immers de satan.
Ook in Openbaring 13 staat dat de antichrist grote tekenen doet en degenen die op de aarde wonen verleidt door tekenen en wonderen der leugen.
2 Thess. 2:10-12 zegt dus dat mensen die de waarheid niet zoeken, de Heer ook niet vinden.
Mensen die de waarheid WEL zoeken, vinden de Heer, Die de Waarheid IS.
Mensen die de Heer afwijzen, vinden alleen maar de leugen en DAAROM zal God hen een kracht der dwaling zenden zodat zij de leugen geloven.
God geeft ieder mens de gelegenheid een keuze te maken OF voor Hem, OF voor de satan.
En dat is verre van " wreed" , maar dat is rechtvaardig.
Hij zal ook tekenen en wonderen doen en zal ervoor zorgen dat de mensheid hem aanbidt.
Dat zou een waarschuwing moeten zijn voor degenen in onze dagen die naar tekenen en wonderen verlangen. De mensen willen tekenen en wonderen zien en zullen zich daardoor laten verleiden.
Wonderen en tekenen zijn prachtige middelen om de mensen van het Woord van God af te houden.
Helaas is dit vandaag de dag ook al niet anders.
Het profetisch Woord is zeer vast, zolang we het als EEN geheel beschouwen en dus Schrift met Schrift vergelijken. Dan zullen we ook door tekenen en wonderen niet verleid worden, omdat we de Waarheid liefhebben.
De wereld is al aardig voorbereid op de komst van satan en zijn engelen.
Zij zullen inderdaad de volkeren verleiden met de kracht van tekenen en wonderen. [ Openb. 13:14a].
Boerin schreef:
Klopt, hoewel ik geloof dat mensen eerst ruimschoots de kans krijgen voor Hem te kiezen. Niet alleen de duivel kan wonderen doen. Geloof je niet dat er weer wonderen zullen zijn van God in de grote verdrukking op z'n minst? Jezus deed wonderen, ze kregen bewijs en toch moesten ze Hem niet. Dan houdt het een keer op.
Boerin schreef:
Klopt, hoewel ik geloof dat mensen eerst ruimschoots de kans krijgen voor Hem te kiezen. Niet alleen de duivel kan wonderen doen. Geloof je niet dat er weer wonderen zullen zijn van God in de grote verdrukking op z'n minst? Jezus deed wonderen, ze kregen bewijs en toch moesten ze Hem niet. Dan houdt het een keer op.
mealybug schreef:Wonderen waren een teken tussen God / Jezus en Zijn volk.
Geloof, zonder tekenen gezien te hebben is het kenmerk van deze welaangename tijd.
Jezus waarschuwt juist om niet te vallen voor wonderen, want deze zijn de na-apende duivel's werk.
Daarom ren ik weg van mystiek en allerlei ''toevalligheden''
gravo schreef:Maar de huiver voor mystiek berust waarschijnlijk op een misverstand. Dat heeft alles te maken met de definitie van 'mystiek'.
Met mystiek wordt de innerlijke ervarings-component van een religie bedoeld. Elke religie kent mystiek. Zo is er een christelijke mystiek en een islamitische mystiek (soefi's). Er is zelfs mystiek van gereformeerde huize, de zogenaamde bevindelijkheid.
gravo
mealybug schreef:[
Daarom , juist daarom heb ik er niets mee.
Zelfbedrog is het, een dwelmbeker, een veelvuldig vertakte boom met krijsend gevogelte.
De Heilige Geest is een trooster, en men wordt door Hem verzegeld, nadat men tot geloof komt.
De vruchten worden duidelijk beschreven, maar komen geenszins overeen.
Verdraagzaamheid, eenheid, zachtmoedigheid, ze zijn ver te zoeken.
Zingerig praten, onverstaanbaar taalgebruik van eeuwen geleden, geveinsde nederigheid en zwarte kleding, heersen over andermans geloof, ik kan het allemaal niet vinden in Zijn Woord.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten