Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

shrew
Sergeant
Sergeant

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 10 apr 2014 16:34

Inderdaad.

Vooral deze is hilarisch:

Het kan toch niet zo zijn dat een leerkracht voor de klas beweert dat de Bijbel een homohuwelijk verbiedt en een opmerkzaam kind de vinger opsteekt en zegt: „Maar meester, u bent toch ook getrouwd met uw vriend?” Elke opvoeder weet dat dit bij kinderen grote verwarring oproept.

Hahahaha. Wat denken ze dan van de verwarring die bij een homoleerling bestaat als hij hoort dat hij alleen moet blijven of van school getrapt wordt. Wat een selectief gebruik van tere kinderzietljes.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 10 apr 2014 17:28

shrew schreef:Inderdaad.

Het kan toch niet zo zijn dat een leerkracht voor de klas beweert dat de Bijbel een homohuwelijk verbiedt en een opmerkzaam kind de vinger opsteekt en zegt: „Maar meester, u bent toch ook getrouwd met uw vriend?” Elke opvoeder weet dat dit bij kinderen grote verwarring oproept.

Hahahaha. Wat denken ze dan van de verwarring die bij een homoleerling bestaat als hij hoort dat hij alleen moet blijven of van school getrapt wordt. Wat een selectief gebruik van tere kinderzietljes.

mwah, die tere kinderzieltjes zal wel meevallen, hoor.
Ze hebben allemaal een smartphone en de kerkgeschiedenis was nu ook niet echt rozegeur en maneschijn...ze kunnen echt wel wat hebben.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 apr 2014 18:01

Ik wist op de middelbare school van veel leraren niet hoe hun thuissituatie was, en het interesseerde mij ook weinig. Als er maar goed lesgegeven wordt, dat is het belangrijkst.

Nederland is, als dit wetsvoorstel over niet al te lange tijd getekend wordt door de koning, weer een stukje rechtvaardiger.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2014 19:13

Ik vraag me toch echt af hoe vaakhet homohuwelijk ter sprake komt tijdens, noem eens wat, de wiskundeles. Integreren, differentiëren, homofileren, kwadrateren
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 apr 2014 19:18

O ja?
Hoe weet een kind dat zijn meester, die single is, wel of niet homo is? Er hangt toch geen bordje om zijn nek?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 apr 2014 20:10

Ik begrijp het verband niet.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 10 apr 2014 20:37

schelpje3 schreef:O ja?
Hoe weet een kind dat zijn meester, die single is, wel of niet homo is? Er hangt toch geen bordje om zijn nek?

Een kind heeft het recht niet om kritiek op een meerdere te hebben, en hoort te gehoorzamen.
Wat de leraar onderwijst is waar hij voor voor de klas staat, niets anders.
Prive en werk horen gescheiden te zijn, net als staat en religie.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2014 07:27

mealybug schreef:Wat de leraar onderwijst is waar hij voor voor de klas staat, niets anders.
Prive en werk horen gescheiden te zijn, net als staat en religie.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Als 'leer & leven' niet met elkaar in balans zijn, gaat het, zeker op school fout

Ik vind zelf zeker dat een leraar de vrijheid moet hebben om te kiezen voor een homoseksuele relatie.
Maar ik vind ook dat een school (en de ouders!) de vrijheid moet hebben om homoseksuele relaties af te wijzen.

En daar zit 'm voor mij juist het knelpunt: Ik kan me ook goed voorstellen dat een reformatorische homo én een relatie aangaat én bewust er voor kiest om te werken op een reformatorische school.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 apr 2014 07:49

Nee, ik ook niet.

Maar stel dat je er al werkt, dan is het wel fijn dat je niet opeens meer op straat kunt staan omdat je een relatie krijgt met iemand van gelijk geslacht.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2014 09:11

Tante Pollewop schreef:Nee, ik ook niet.

Maar stel dat je er al werkt, dan is het wel fijn dat je niet opeens meer op straat kunt staan omdat je een relatie krijgt met iemand van gelijk geslacht.

Kijk nog even naar wat ik schreef:

JeeWee schreef:En daar zit 'm voor mij juist het knelpunt: Ik kan me ook goed voorstellen dat een reformatorische homo én een relatie aangaat én bewust er voor kiest om te werken op een reformatorische school.

Ik kan me dat dus wél voorstellen.
Net zoals ik bewust kies voor een reformatorische kerk maar ook niets tegen een homorelatie heb...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 apr 2014 09:37

o, haha.

Tja. Ik heb mezelf er niet voor over om me meer dan nodig is te begeven in het refo-wereldje.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2014 09:42

Tante Pollewop schreef:o, haha.

Tja. Ik heb mezelf er niet voor over om me meer dan nodig is te begeven in het refo-wereldje.

Ook dat kan ik begrijpen.
Het 'refowereldje' kan ik ook niet zo waarderen.

Maar het is nergens volmaakt, dus neem ik de onvolmaaktheden maar voor lief en roep er af en toe wat én ik eis de plek op die ik van God heb gekregen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 apr 2014 10:06

Zonder relatie is dat makkelijker dan met.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 10:14

Tante Pollewop schreef:Zonder relatie is dat makkelijker dan met.

De Heere Jezus volgen, betekent niet dat je de gemakkelijkste weg kiest, maar integendeel de moeilijkste, want het is kruisdragen, zelfverloochening.
Dat heeft met een refowereldje niets van doen!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 11 apr 2014 10:14

JeeWee schreef:
Ook dat kan ik begrijpen.
Het 'refowereldje' kan ik ook niet zo waarderen.

Maar het is nergens volmaakt, dus neem ik de onvolmaaktheden maar voor lief en roep er af en toe wat én ik eis de plek op die ik van God heb gekregen.

Vind je niet dat opeisen nogal onchristelijk klinkt?
En als de Bijbel oproept uit te gaan van een plaaats waar de zuivere waarheid niet klinkt, ga jij zeggen dat God je op een plaats gezet heeft?
Waar komt die aanname trouwens vandaan, dat God je ergens neerzet je en je daar moet blijven zitten?

Wie zegt trouwens dat God jou niet heeft overgegeven aan je lusten, zoals Paulus leert in Rom 1:26
(Omdat je schepsel boven Schepper hebt gesteld)

Als je dan toch Calvijn wilt volgen, moet je het ook eens zijn met zijn voorbestemming tot verworpen worden.
Ik chargeer even.

Terug naar “Archief”