Dank voor de reacties!
Boerin schreef:Jezus nam onze zonden op Zich, stierf in onze plaats, aan deze eis van de wet was voldaan: de ziel die zondigt moet sterven en je staat ook met Hem op, geestelijk dan.
Dus de ziel van Jezus stierf en niet alleen zijn lichaam? Enig idee waar hij dan was tussen het sterven en de wederopstanding? In de Hemel?
mohamed schreef: Dat God al voorzag dat Jezus na drie dagen weer opstond heb je goed gezien. Wat dat betreft was het anders als een vader die zijn kind voor altijd verliest.
Ja precies, ik heb ook weleens zinnen gehoord als "God is liefde want hij offerde zijn enige Zoon voor jou". Maar zo bijzonder is dat dan toch niet? Het zou pas echt wat zijn als hij hem voorgoed offerde.
mohamed schreef:Om van de man af te komen kan ze van hem scheiden, maar dan krijgt ze de titel hoer
Ah, ik gok overigens dat dit niet geld voor een man die scheidt? Die wordt dan niet ineens gigolo?
mohamed schreef:Ook is ze vrij van de man als zij of de man dood gaat. Toen Jezus aan het kruis stierf, die volgens ons God de Vader is, stierf de man onder wiens wet de vrouw was, zodat zij vrij was om te gaan.
Ok dat maakt het wat duidelijker. Al blijf ik het een vaag verhaal vinden als je me niet kwalijk neemt. Het klinkt allemaal zo nodeloos ingewikkeld...
mealybug schreef:Iedere religie leert
Iedere religie??
Marnix schreef:Als eerste: Jezus stierf niet om ons een schuldgevoel te geven maar juist om ons van onze schuld (met bijbehorende gevoelens) te verlossen.
Ja maar is het netto effect niet hetzelfde? Voel jij je niet schuldig tov Jezus als je zondigt?
Ik ben natuurlijk niet christelijk opgevoed en heb alleen algemene kennis van het christendom, maar het is altijd op mij overgekomen als;
Jezus is gestorven voor jouw zonden, opdat jij naar de Hemel kan gaan. Je staat dus eigenlijk in het krijt bij hem en als je hem niet aanneemt als jou verlosser dan zal je branden in de helDit klopt dus eigenlijk niet?'
Marnix schreef:Dat Jezus opstond uit de dood neemt niet weg dat Hij gestorven is
Wacht, hier kan ik je niet volgen. Sterven is volgens mijn definitie definitief, je bent dood, basta. Daarom is het zo ingrijpend. Dat iemand sterft maar vervolgens drie dagen later weer loopt is niet echt sterven wat mij betreft.
Marnix schreef:Hij zag dat aankomen, zowel dood als opstanding. Hij kondigde het zelf aan. De straf van God hield niet in dat Hij dood moest blijven. Het gevolg van Zijn lijden en sterven voor ons is juist de overwinning op de dood.
Ok prima, maar doet dit dan niet een beetje af aan het hele "gestorven voor jou zonden"? Moet gestorven dan niet gewoon tussen aanhalingstekens staan?
schelpje3 schreef:Tussen 1e Paasdag en Hemelvaartsdag zitten 40 dagen L&S!
Haha oops, excuus! (en dat wist ik gelukkig wel, zo'n onbelezen heiden ben ik nu ook weer niet)