Rozijn schreef:Arnica vallen-en-stoten-gel ligt ook in ons laatje. Ik heb al wat tubes leeggesmeerd op kinderbuilen.
Maar dat is echt D6 en geen D30.
Dat het bij geestelijk letsel helpt, een Arnica D30-druppel, dat geloof ik direct. Arnica echthelemaalniks druppels zouden dan ook werken.
In de Saambinder staat momenteel het vervolg op een artikelenserie over alternatieve geneeswijzen.(ik denk dat ze nog niet op digibron staan) en daarin wordt ook gewezen dat alternatieve genezers mensen het gevoel geven dat ze gezien worden (en dat alleen is al heel heilzaam).
Toch wordt er bij veel alternatieve geneeswijzen wel een vraagteken gezet, mijns inziens terecht.
Fytotherapie komt er goed vanaf, en ook dat met mijn instemming. Al eeuwen lang weten mensen dat bepaalde planten bij bepaalde aandoeningen goed werken.
De oorspronkelijke aspirine komt ook van een boombast tenslotte.
En bij koorts werd kinine toegepast.
Voor penicilline had men een schimmeltje nodig.
Een lichaam heeft in principe een zelfhelend vermogen, tot op zekere hoogte.
Volgens mij is het beter om dit te ondersteunen dan om maar overal allerlei chemische middelen op los te laten.
Een reguliere arts zal in geval van hoge bloeddruk ook eerst aanraden om af te vallen, meer te bewegen, stress-vrij trachten te leven enz. En als dat allemaal niet helpt, pas pillen voor te schrijven.