Teus schreef:Ik zal het jou nog een keer uitleggen.
-knip-
Weet je Schelpje ik denk dat je eens met beide benen op de grond moet gaan staan. Ook denk ik dat je God moet vragen je te genezen van die doctrine die in je zit. Ik vraag me af wat je nog van God verwacht. Waarom zie je niet op naar God? Alleen Hij is de Verlosser Hij geeft het woord en alle dingen om een gelukkig leven te hebben, ook nu, hier op deze aarde maar je moet het wel van Hem verwachten. Alles is van Hem, door Hem en tot Hem.
Ja, goed idee, leg jij het nog maar een keer uit. Vertel nog maar een keer, wat er bij een ander allemaal verkeerd is, hoe slecht ze God kennen, hoe weinig ze van het evangelie begrepen hebben, hoe vast ze zitten in hun onbijbelse docterines, hoezeer het aan hunzelf ligt, dat hun evangelie maar een half verhaal is, en bovenal, vergeet niet zoveel mogelijk te zeggen dat jij het wél goed begrepen hebt. Alles is van Teus, door Teus en tot Teus.
Heb jij geluisterd in de verborgen raad van God? En heb jij de wijsheid naar je toe getrokken? Wat weet jij dat wij niet weten? Wat begrijp jij dat bij ons ontbreekt? Weet je wat je moet doen Teus, je moet bidden tot God of Hij je hoogmoed verbreken wil. Dit kan zo echt niet langer Teus. Zo praat de Geest niet. Misschien moet je ook maar vergeving gaan vragen, want de manier waarop je Gods kinderen door het slijk sleurt doe je geen goed mee. Je raakt Zijn oogappel aan. Je kan niet op deze weg doorgaan Teus. Het klinkt wel heel vroom, 'wat gebeurd bepaald God en niet de mensen', maar je schrijven laat zien dat je er niets van meent. Nee, je weet precies wat Gods bedoeling is en iedereen die jou MENING niet is toegedaan komt in de hel. Toch? Al had je maar een bijbelse onderbouwing, maar zelfs die ontbreekt. Het enige waar je op rust is je eigen gemoed. Weet je hoe de bijbel dat noemt? Los zand. Los zand, wat je echt niet gaat helpen als de slagregens neerdalen. Dan zakt alles als een kaartenhuis in elkaar. Richt je hoop op Hem Teus. Hij moet meer worden, en wij minder. Ik hoop en bid van harte dat als je tot erkentenis van de Waarheid gekomen bent je ook je broeders en zusters lief leert hebben. Dat je leert om voeten te wassen, i.p.v. oren.
Want wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood.