Je mag niet onbekeerd zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: Je mag niet onbekeerd zijn

Berichtdoor Jvslooten » 30 mar 2014 19:01

Teus schreef:Ik zal het jou nog een keer uitleggen.

-knip-

Weet je Schelpje ik denk dat je eens met beide benen op de grond moet gaan staan. Ook denk ik dat je God moet vragen je te genezen van die doctrine die in je zit. Ik vraag me af wat je nog van God verwacht. Waarom zie je niet op naar God? Alleen Hij is de Verlosser Hij geeft het woord en alle dingen om een gelukkig leven te hebben, ook nu, hier op deze aarde maar je moet het wel van Hem verwachten. Alles is van Hem, door Hem en tot Hem.
Ja, goed idee, leg jij het nog maar een keer uit. Vertel nog maar een keer, wat er bij een ander allemaal verkeerd is, hoe slecht ze God kennen, hoe weinig ze van het evangelie begrepen hebben, hoe vast ze zitten in hun onbijbelse docterines, hoezeer het aan hunzelf ligt, dat hun evangelie maar een half verhaal is, en bovenal, vergeet niet zoveel mogelijk te zeggen dat jij het wél goed begrepen hebt. Alles is van Teus, door Teus en tot Teus. Heb jij geluisterd in de verborgen raad van God? En heb jij de wijsheid naar je toe getrokken? Wat weet jij dat wij niet weten? Wat begrijp jij dat bij ons ontbreekt? Weet je wat je moet doen Teus, je moet bidden tot God of Hij je hoogmoed verbreken wil. Dit kan zo echt niet langer Teus. Zo praat de Geest niet. Misschien moet je ook maar vergeving gaan vragen, want de manier waarop je Gods kinderen door het slijk sleurt doe je geen goed mee. Je raakt Zijn oogappel aan. Je kan niet op deze weg doorgaan Teus. Het klinkt wel heel vroom, 'wat gebeurd bepaald God en niet de mensen', maar je schrijven laat zien dat je er niets van meent. Nee, je weet precies wat Gods bedoeling is en iedereen die jou MENING niet is toegedaan komt in de hel. Toch? Al had je maar een bijbelse onderbouwing, maar zelfs die ontbreekt. Het enige waar je op rust is je eigen gemoed. Weet je hoe de bijbel dat noemt? Los zand. Los zand, wat je echt niet gaat helpen als de slagregens neerdalen. Dan zakt alles als een kaartenhuis in elkaar. Richt je hoop op Hem Teus. Hij moet meer worden, en wij minder. Ik hoop en bid van harte dat als je tot erkentenis van de Waarheid gekomen bent je ook je broeders en zusters lief leert hebben. Dat je leert om voeten te wassen, i.p.v. oren. Want wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 31 mar 2014 07:56

vslooten, je reageert weer op een post die niet aan je gericht is. Heb je als eens eerder verteld dat je dat vaker doet terwijl je mensen beledigd en niet de kans geeft om zich te excuseren of te verdedigen. Je manifesteert je postings uit de hoogte met bijna uitsluitend citaten en moeilijke woorden om je beter wetendheid gestalte te geven.

Je hebt met je inferieure post bijna je doel bereikt.
Je trekt conclusies uit uitspraken die ik nooit gedaan heb.
Ik heb het bij God mogen brengen en Hij heeft me laten zien wat er gaande is.
Je gedrag is van dien aard dat het wellicht aan jezelf voorbij gaat.
Mijn post, waar je zo op afgeeft, is eigenlijk zoals een redelijke dag met een uurtje regen.
Nu heb je 2 soorten mensen, de redelijk denkende zegt het was best wel een mooie dag, dat beetje regen, ach is geen probleem. De mens waarbij satan grond gegeven wordt zegt wat een beroerde dag hadden we, bijna de hele dag regen gehad. Satan wil altijd het slechte benadrukken en dat doe jij nu ook.
Jou gedrag maakt het ietsje erger, je benadrukt in jou ogen het slechte en manifesteert het nog eens extra door het niet alleen weg te laten maar je geeft expliciet te kennen dat je het weggeknipt heb.
Daarbij komt dat je mensen persoonlijk beledigd en niet hun gedrag.
Gezien dat je nog niet hebt laten blijken dat je de afhankelijkheid van God zoekt of naar leeft, trap je de geestelijke toestand van een ander de grond in. Je beledigd me ten zeerste dat mag je best weten. Ik mocht het bij God brengen en ben er al vanaf maar mijn Heiland heb je ook beledigd want je hebt het over Onze relatie. Mijn Heiland moet het dragen, dat wil Hij ook, Hij wil het je vergeven, maar Hij kan het niet wegbrengen.

Als God voor mij is wie zal dan tegen mij zijn? Niemand maar dan ook niemand zal me voorgoed uit het veld slaan, ook jij niet.

Wat mij aangaat zou ik je eigenlijk moeten bedanken, toen ik God vertelde wat je mij aandeed liet Hij me zien wat ik heel mijn leven Hem aangedaan heb en werd er bij bepaald dat Hij het door Zijn onbeschrijflijke Liefde mij vergeven heeft. Het bracht me dichter bij Hem en werd weer verheugd in Hem. Zo zie je maar weer, God gaat allerlei wonderlijke wegen om het goede te doen voor Zijn kinderen. Ik heb voor je gebeden en gevraagd of Hij Zich over je wilt ontfermen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 31 mar 2014 08:26

Teus, zou het misschien kunnen zijn dat je last hebt van een persoonlijkheidsstoornis? In dat geval moet je dat gewoon aangeven, dan kan ik daar rekening mee houden. Je doet niet anders dan andere mensen ontzettend kwetsen, en het lijkt wel of je het zelf niet eens doorhebt. Daar wordt ik verdrietig van.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2014 08:32

Boerin schreef:Dat als je aan een zondepatroon vastzit Hij je niet veroordeelt en kan bevrijden, maar ik weet niet of dat een goed gereformeerd antwoord is. En verder is het een groei en gaan we van heerlijkheid tot heerlijkheid tot het einddoel, Hem leren kennen zoals Hij is, dan doen we niks meer fout.
Efeze 4:11-15
Rom. 8:18-29

Dat is inderdaad het gereformeerde antwoord. Met de kanttekening dat we hier groeien in volmaaktheid hoewel we niet volmaakt zullen worden in dit leven.... ik kom dan ook geen volmaakte mensen tegen. Wel mensen die Hem willen volgen en als ze vallen, door Hem worden opgericht en die in Christus volmaakt zijn voor God omdat Hij hen schoonwast en die op weg zijn daar de volmaaktheid.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 31 mar 2014 09:31

Teus schreef:vslooten, je reageert weer op een post die niet aan je gericht is.
Ik zal jou ook eens iets uitleggen.
Op een forum mag iedereen op iedereen reageren, als je dat niet wilt moet je een pb sturen.
Overigens ben je behoorlijk inconsequent, want de post van Schelp was aan mij gericht.
Behalve ikzelf reageerde jij en Benefietdiner daar ook op.
Toen ging Schelp de post (die een reactie op mijn post was) nader toelichten aan .... Benefietdiner.
Geen enkele van die post' van Schelp was aan jou gericht, dus je heilige verontwaardiging is nogal hypocriet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 31 mar 2014 09:50

naamloos schreef:Op een forum mag iedereen op iedereen reageren, als je dat niet wilt moet je een pb sturen.
Overigens ben je behoorlijk inconsequent, want de post van Schelp was aan mij gericht.
Behalve ikzelf reageerde jij en Benefietdiner daar ook op.
Toen ging Schelp de post (die een reactie op mijn post was) nader toelichten aan .... Benefietdiner.
Geen enkele van die post' van Schelp was aan jou gericht, dus je heilige verontwaardiging is nogal hypocriet.

Het gedeelte wat niet met naam gericht was werd gemeden en het gedeelte wat juist wel met naam gericht was werd geciteerd en op gereageerd.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 mar 2014 10:03

Teus schreef:
Het gedeelte wat niet met naam gericht was werd gemeden en het gedeelte wat juist wel met naam gericht was werd geciteerd en op gereageerd.

A, was het een antwoord aan Benefietdiner
B, het zou goed zijn als jij eens een cursus begrijpend lezen zou volgen, want je leest maar half wat er staat.
C, reageer eens inhoudelijk, zonder al die bombarie eromheen steeds.

En je spreekt jezelf voortdurend tegen. JvS beledigt jou, tegenwoordige tijd, maar je mocht het bij God brengen, dan ben je het toch kwijt?
En even later bedank je JvS weer, ik begrijp het niet, maar dat zal ongetwijfeld wel aan mij liggen.
Ik reageer maar niet op jouw posting van eerder.
Het gaat er nl om : Je mag niet onbekeerd zijn.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 31 mar 2014 18:01

schelpje3 schreef:
B, het zou goed zijn als jij eens een cursus begrijpend lezen zou volgen, want je leest maar half wat er staat.

Dan lijkt het me het beste om samen te gaan.

Terug naar “Archief”