Moderator: Moderafo's
Ruth2 schreef:Je hebt dagelijks opnieuw bekering nodig!
naamloos schreef:Waarom, toch alleen maar als je een afwijkende weg inslaat? En dat doe je toch niet elke dag hoop ik?
kHeb eens gekeken in mn bijbel, en raad eens? Jawel, bij mij staat het er ook inmohamed schreef:Ik denk dat in sommigen hun Bijbels Spreuken 26,11 en 2 Petrus 2,22 niet voorkomt.
Want als zij de besmettingen van de wereld ontvlucht zijn door de kennis van de Heere en Zaligmaker Jezus Christus, maar daarin opnieuw verwikkeld raken en daardoor overwonnen worden, dan is voor hen het laatste erger geworden dan het eerste. Het zou immers beter voor hen geweest zijn dat zij de weg van de gerechtigheid niet gekend hadden, dan dat zij, nadat zij die hebben leren kennen, zich weer afkeren van het heilige gebod dat hun overgeleverd was. Maar hun is overkomen wat een waar spreekwoord zegt: De hond is teruggekeerd naar zijn eigen uitbraaksel en de gewassen zeug naar het rondwentelen in de modder. (2 Petr 2,20-22)
jamillah schreef:Zelf heb ik zo ongeveer 32 jaar onder de preken gezeten waar de oproep tot bekering werd gedaan. Ik heb er soms wel en soms niet naar geluisterd, tenminste ik hoorde het aan. Tot een aantal maanden terug. Kan er heel lang over praten maar kort gezegd. Het licht ging aan. En dat heb ik echt niet zelf gedaan. Want als het aan mij had gelegen was ik nog even verder gegaan met mn 'fijne leventje'. (wat ik nu niet meer zo zie heeeeeel bijzonder..)
Dus, ja, je bekeert zelf maar de lust daartoe die krijg je toch echt van Boven, ik kan er niets anders van maken.
jamillah schreef:Psalm 119:53
Uw woord is mij een lamp voor mijnen voet,
Mijn pad ten licht, om 't donker op te klaren.
Ik zwoer, en zal dit met een blij gemoed
Bevestigen, in al mijn levensjaren,
Dat ik Uw wet, die heilig is en goed,
Door Uw genâ bestendig zal bewaren.
Goed, dat was even een persoonlijke noot, terug maar dan naar het onderwerp
Schelpje schreef:Nee bekeren is niet slechts een kwestie van omkeren alleen.
Dat heet gewoon je van het kwade afkeren.
Bekeren kunnen wij onszelf niet, maar gaat altijd van God uit en zal moeten plaatsvinden voor de wedergeboorte.
En hoe komt het dat je weer op staat en verder gaat? Uit jezelf denk je?
Want daar lezen we in de Bijbel anders over.
mohamed schreef:Dat lijkt mij ook, want als we elke dag opnieuw bekering nodig hebben dan had de man wiens zonden Jezus vergaf wel kunnen antwoorden: 'fijn, tot morgen!'
Marnix schreef:Ah dus jij hebt bij je bekering vergeving gevraagd en daarna ben je heengegaan en hebt niet meer gezondigd?
Je zou ook kunnen doen als de discipelen toen ze evenzo een onmogelijke opdracht kregen (Mat. 14:16).mohamed schreef:Nou, als ik gereformeerd was had ik gezegd: 'sorry maar dat zal niet gaan, ik blijf zondigen dus waarom vraagt u het onmogelijke van me?'
mohamed schreef:Nou, als ik gereformeerd was had ik gezegd: 'sorry maar dat zal niet gaan, ik blijf zondigen dus waarom vraagt u het onmogelijke van me?'
Simul justus, simul peccator, tegelijk rechtvaardige en tegelijk zondaar, dat is de ervaring van een kind van God.
benefietdiner schreef:Hoewel Schelpje natuurlijk een aardige meid is is zij er nog steeds niet goed uit (mijn mening) hoe het nu zit met Filippenzen 2:12-13 en dat is ook moeilijk.
Toch….. het willen en het werken is één geheel.
Niet uitelkaar trekt dan ga je twee dwaalwegen op die leiden tot een discussie in het donker.
Laat ik Schelpje toch nog even een bloemetje aan bieden.
mohamed schreef:Nou, als ik gereformeerd was had ik gezegd: 'sorry maar dat zal niet gaan, ik blijf zondigen dus waarom vraagt u het onmogelijke van me?'
Jvslooten schreef:Je zou ook kunnen doen als de discipelen toen ze evenzo een onmogelijke opdracht kregen (Mat. 14:16).
Bambi schreef:Je blijft je zondige vlees bij je houden.
Het is zoals Luther zo mooi zei:
Simul justus, simul peccator, tegelijk rechtvaardige en tegelijk zondaar, dat is de ervaring van een kind van God.
Bambi schreef:Je weet hoe God wil dat je bent, maar je ervaart steeds dat je gevoel en je gedachten de andere kant op gaan.
Alsof je 2 persoonlijkheden bent.
Bijv.: Je weet dat je je vijanden lief moet hebben, maar je voelt vijandigheid of haat.
Je weet dat je geduldig moet zijn met de fouten van een ander, maar je voelt irritatie en ongeduld.
Bambi schreef:Wat is er dan mis mee om dat tegen God te zeggen en om hulp te vragen om het goede te doen?
Dat is wat er met de dagelijkse bekering bedoeld wordt.
Dat je dan gewoon simpel zegt: "Sorry God, ik weet dat ik dit niet mag voelen of denken, maar vanuit mezelf kan ik het niet veranderen, vergeef me en help me erbij."
Boerin schreef:Raar van God om iets onmogelijks te vragen, wees heilig, want Ik ben heilig, tenzij Hij het ook mogelijk kan maken.
Dat is leven uit geloof, geloven dat je gestorven bent met Christus en je denken vernieuwen met Zijn Woord. Anders blijf je dag in dag uit voor hetzelfde vergeving vragen. Ze gingen het beloofde land niet in door ongeloof, het is nu niet anders. Als ik naar de omstandigheden moet kijken, kom ik tot de conclusie dat het niet waar is wat God zegt, dat ik gestorven ben met Hem, maar als je dat gewoon gelooft kun je groeien en overwinning krijgen. Het probleem is alleen maar ongeloof, ons onvernieuwde denken. Ja zeg, iedereen zondigt, het is onmogelijk. Waarom was het voor Johannes dan niet onmogelijk? Waarom kwam Paulus wel in dat overwinningsleven waarin hij niet verplicht was te doen wat zijn vlees wilde? Als je erachter komt dat God het wel vraagt en voor jezelf is het onmogelijk en je wilt het wel, kun je uitroepen tot Hem en dan kan Hij een wonder doen.
Hij kwam om Zijn volk te verlossen van de zonde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten