Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
janneke7337 schreef:Wat is de leer van de kerk?
Er is maar 1 leer, kerkleer bestaat niet.
Andere zaken als Jezus Christus en die gekruisigd is geen leer, daar doe je dus geen belijdenist van.
Oftewel van interpretatieverschillen doe je geen belijdenis.
schelpje3 schreef:Allemaal zaken waar een 12 jarige echt geen kaas van heeft gegeten.
mealybug schreef:Misschien wel juist daarom dat Jezus zegt dat je Hem alleen aan kunt nemen als een kind wat nog niet geprogrammeerd is.
Wat deed Jezus Zelf op Zijn twaalfde?
schelpje3 schreef:Nu heeft men er zo lang voor gevochten dat een kind een kind mag zijn en ieder op eigen tempo naar volwassenheid toe mag groeien.
Op deze wijze wordt het Heilig Avondmaal en de belijdenis, gedegradeerd, tot iets... gemakkelijks, dat doe je zo maar even.
Dringt het tot ons door wanneer we daar, voorin de kerk, het JAwoord uitspreken?
schelpje3 schreef:Grappig dat jij dat zegt
schelpje3 schreef:Waarom doe jij mee aan deze discussie? Je wilt je zelf niet aan een kerk verbinden en hebt niks met hun regels. Dus alles wat de kerken instellen is volgens jou sowieso fout!
jaapo schreef:Onderschrijving van de kerkelijke leer en het belijdenis doen van je persoonlijk geloof moet niet samengaan. Gevoelsmatig vind ik dit een slechte zaak. Je zou onafhankelijk van de belijdenis lid van een kerk moeten kunnen worden, waarvan je de leer onderschrijft. Het zou ook niet uit moeten maken in welke kerk je die belijdenis aflegt, omdat het lidmaatschap ervan los zou staan. Veel zuiverder. Trouwens, dat er in verschillende kerken verschillende leren gelden, is op zichzelf zeer bedenkelijk. Vandaar ook die strijd, wat het ware geloof is, met als gevolg heilloze verdeeldheid.
schelpje3 schreef:Is waar, maar mijn zoon van 19 denkt heel anders dan toen hij 12 was.
Openbare belijdenis afleggen heeft voor mij een behoorlijk gewicht, waar je als 12 jarige (nog) niet de reikwijdte van ziet.
Iemand denkt op zn 14e dat hij alles al weet, om er op zn 50ste achter te komen, dat hij nog lang niet alles weet!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 326 gasten