Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 26 mar 2014 16:46

Het is mijn inziens ook dat alhoewel Nederlanders vaak beticht worden van discriminatie de minderheden vele malen meer discrimineren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2014 16:46

Die ervaring heb ik niet zo. Ben wel ooit een keer beroofd met vuurwapen door iemand van niet-nederlandse afkomst maar heb daar geen negatief beeld van buitenlanders van gekregen.

In ieder geval zijn twee dingen belangrijk:

1. Niet iedereen over 1 kam scheren. Dat er vervelende mensen zijn klopt. Dat er vervelende buitenlanders zijn klopt ook. Maar het gedrag voor een aantal mensen moet niet ons beeld van een bevolkingsgroep bepalen.

2. Aan het gedrag liggen meer dingen ten grondslag.... discriminatie is daar een onderdeel van... maar er is meer. Er moet worden gezocht naar een structurele oplossing van het probleem.... waarbij we niet lief hoeven te zijn voor criminelen maar er ook op de langere termijn moet worden gekeken hoe kan worden tegengegaan dat dat telkens botst.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bambi

Berichtdoor Bambi » 26 mar 2014 16:54

Marnix schreef:Ik heb in genoeg steden tussen Turken en Marokkanen gewoond en heb er nu ook nog wel in de straat. Het is altijd heel gezellig en leuk.

Ik heb andere ervaringen gehad.
Zeker bij vrijgezelle Marokkanen die op zichzelf woonden.

Als er een vrijgezelle Marokkaan op zichzelf gaat wonen, wordt hij vaak overspoelt door landgenoten die vinden dat ze er recht op hebben om bij hem binnen te komen.
Dan bellen ze dag en nacht aan, ook bij de buren.
En als niemand open doet, slaan ze rustig een ruit van een toegangsdeur in.

Bij mijn vroegere flat werd een goede jongen zijn eigen huis uitgedreven door zijn criminele landgenoten.
Die hadden een ander slot op zijn deur gezet en er een coffeeshop van gemaakt.
Alles werd toen in het flatgebouw gesloopt, het bellenpaneel werd er uitgetrokken, nummers van de brievenbussen gehaald, dranger er afgesloopt, achterlichtjes van fietsen, deur van het containerhok enzovoort.
Die jongen heeft toen maar zijn huur opgezegd en zijn huis werd ontruimd door de politie.
Al zijn meubels waren gesloopt, hij had niets meer over en kon zelf weer helemaal opnieuw beginnen.

Mijn Marokkaanse onderbuurman bedreigde zijn Somalische buurman met de dood, omdat hij met een Marokkaans meisje omging.
Die Somalische jongen was er niet van onder de indruk en bleef met dat meisje omgaan.
Een week later werd zijn voordeur in de fik gestoken.

Dat zijn maar 2 voorbeelden van 24 en 20 jaar geleden.
Ik heb er nog veel meer en kan er wel een boek over schrijven, maar heb geen zin om alle herinneringen weer naar boven te halen.

Ik weet wel dat dat de 2e generatie was. Die generatie werd nog opgevoed door mensen die in Marokko geboren waren en geen Nederlands kenden en niet geïntegreerd waren.
Toen werd dat nog als excuus gebruikt, hoewel de jongeren zelf wel geïntegreerd waren.
Door dat soort figuren werden mensen achterdochtig ten aanzien van Marokkanen.
Daar ligt ook de basis van de discriminatie.
De generatie die nu voor problemen zorgt, is de 3e generatie.
Die zijn helemaal geïntegreerd.
En zorgen er voor dat een programma als "Opsporing verzocht" gevuld wordt.
Dit is ook de generatie die de Islam als excuus gebruikt, om de Nederlander te mogen beroven.
Want Allah vindt het goed, als die "goddelozen" berooft worden.
De 2e generatie was zo niet, die dronken ook gewoon alcohol tijdens het stappen.
En hadden het niet eens over de Islam.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 mar 2014 17:01

Mijn Marokkaanse buren zijn gisteren verhuisd en ik vind het zo ontzettend jammer.
Het is een leuk gezin, 4 dochters en nu de laatste is getrouwd, vonden ze het huis te groot worden.
Buuf was een hartelijke vrouw, ik heb menig kopje vers gezette muntthee met haar gedronken.
Naast dat huis is zaterdag een Turks gezin in getrokken.
Wij hadden, en hebben nog steeds last van een gezin dat zeer luidruchtige nachtelijke feestjes geeft, maar zij komen uit een voormalig Nederlands gebied, één van de benedenwindse eilanden.
Dat zijn pas aso's zeg. En agressief :? Niemand durft iets van hun muziek te zeggen, de omringende buren bellen de politie en zijn bang dat zij als klager worden gekenmerkt door deze lui.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 17:06

Marnix schreef: Er moet worden gezocht naar een structurele oplossing van het probleem.... waarbij we niet lief hoeven te zijn voor criminelen maar er ook op de langere termijn moet worden gekeken hoe kan worden tegengegaan dat dat telkens botst.

Onmogelijk Marnix onmogelijk. Lees wat Prof.dr. Juliaan Van Acker, emeritus hoogleraar orthopedagogiek er over geschreven heeft: http://users.skynet.be/bk337022/jeugdbendes.html

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 mar 2014 17:40

schelpje3 schreef:Mijn Marokkaanse buren zijn gisteren verhuisd en ik vind het zo ontzettend jammer.
Het is een leuk gezin, 4 dochters en nu de laatste is getrouwd, vonden ze het huis te groot worden.
Buuf was een hartelijke vrouw, ik heb menig kopje vers gezette muntthee met haar gedronken.
Naast dat huis is zaterdag een Turks gezin in getrokken.
Wij hadden, en hebben nog steeds last van een gezin dat zeer luidruchtige nachtelijke feestjes geeft, maar zij komen uit een voormalig Nederlands gebied, één van de benedenwindse eilanden.
Dat zijn pas aso's zeg. En agressief :? Niemand durft iets van hun muziek te zeggen, de omringende buren bellen de politie en zijn bang dat zij als klager worden gekenmerkt door deze lui.

Fijne buurt.Crooswijk of zo?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 26 mar 2014 17:44

mealybug schreef:Fijne buurt.Crooswijk of zo?
We wonen natuurlijk niet allemaal in een villawijk aan de kust van de South Atlantic hé..

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 mar 2014 17:46

Jvslooten schreef:We wonen natuurlijk niet allemaal in een villawijk aan de kust van de South Atlantic hé..

Had Schelpje ook kunnen doen hoor, verhuizen.
Ik ben ook opgegroeid in het Oude Noorden

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 mar 2014 17:48

Een Urker weet toch niet wat Crooswijk betekent, die plaatst dat in de V.S Crosswhike.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mar 2014 17:50

MB

Mag ik bij jou komen wonen? :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 mar 2014 18:47

ineke-kitty schreef: MB

Mag ik bij jou komen wonen? :wink:

Jaaaaaa

Willen jullie meer of minder zeurende vrouwen???

Hoewel: ik vind het dan ook wel weer sneu voor Mealybug om met haar opgescheept te zitten :)
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 19:29

Wilsophie schreef:Een Urker weet toch niet wat Crooswijk betekent, die plaatst dat in de V.S Crosswhike.
dit is Crooswijk Rotterdam

Afbeelding

Dit is Oude Noord Rotterdam

Afbeelding

Dit is een deel van hun bewoners

Afbeelding

Afbeelding

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mar 2014 19:33

mealybug schreef:Fijne buurt.Crooswijk of zo?

Leuke buurt - niks mis mee

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 mar 2014 19:37

[quote="benefietdiner"][/quote]

Mijn ouwe adres staat er op, binnen de blauwe lijnen!

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 26 mar 2014 19:39

Wilsophie schreef:Een Urker weet toch niet wat Crooswijk betekent, die plaatst dat in de V.S Crosswhike.

Dit zijn bewoners van Nieuw Crooswijk:

Afbeelding

Tja kom je zulke mensen ook op Urk tegen?

Terug naar “Archief”