Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Yvonne Christina schreef:Tsja, dat was mijn laatste poging om je tevreden te stellen. Ik blijf vinden dat het erom gaat dat je met je hele hart de keuze voor God kunt maken, niet of je eerst het hele systeem hebt gevolgd.
Nee mealybug, zo werkt het niet. Christus en het christendom zijn niet los verkrijgbaar.mealybug schreef:Jezus versus religie.
Jvslooten schreef:Nee mealybug, zo werkt het niet. Christus en het christendom zijn niet los verkrijgbaar.
Dat ontkent toch ook niemand? Het enige wat gezegd is dat;mealybug schreef:De Bar Mitswah vindt voor meisjes plaats op 12 jarige leeftijd , dus met 15 acht ik Yvonne's besluit volledig in verantwoordelijkheid.
mealybug schreef:Maar ook niet via menselijk bedachte regels, geboden en beperkingen.
De Bar Mitswah vindt voor meisjes plaats op 12 jarige leeftijd , dus met 15 acht ik Yvonne's besluit volledig in verantwoordelijkheid.
Het is iets tussen haar en Christus.
Nee, dat willen we niet. Ik begrijp Yvonne helemaal, ik ben ontzettend blij dat ze deze stap wil zetten. Ik concludeer alleen dat de kerkenraad een kerkrechtelijke en pastorale misser maakt door Yvonne zonder belijdeniscatechese toe te laten tot het doen van Openbare belijdenis, en ik ben bang dat Yvonne daardoor de zorg mist die een jong-gelovige, juist op zo´n cruciaal kruispunt in haar leven, heel hard nodig heeft.vanellus schreef:Wat willen we nou eigenlijk?
Willen we dat Yvonne Christina zegt: "Ja, ik kan inderdaad maar beter geen belijdenis doen, want er is 6 forumpagina's volgeplauderd over hoe dubieus dat al dan niet kerkrechtelijk zijn kan...
Zolang ´nooit´ nog als optie in je gedachten opkomt ben je duidelijk niet klaar om belijdenis af te leggen. Het is geen ´nu of nooit´. Het is ´nu en altijd´, en wanneer je daarvan openbaar getuigenis aflegt is iets minder relevant.vanellus schreef:...dus laat ik maar wachten tot ik 20 ben, of 25 of tot nooit."
Haar kerk is voor de volle 100% ook mijn kerk, en Schelpjes kerk.vanellus schreef:Haar kerk stemt in met haar keuze, wij hoeven dat niet te doen, maar moet dat op zo'n harde manier gebracht worden?
schelpje3 schreef:Grappig dat jij dat zegt, want dopen moet je pas laten doen als je volwassen bent, volgens jou.
vanellus schreef:Wat willen we nou eigenlijk?
Willen we dat Yvonne Christina zegt: "Ja, ik kan inderdaad maar beter geen belijdenis doen, want er is 6 forumpagina's volgeplauderd over hoe dubieus dat al dan niet kerkrechtelijk zijn kan, dus laat ik maar wachten tot ik 20 ben, of 25 of tot nooit."
Want daar lijkt het verdacht veel op. Ze wil belijdenis doen op jonge leeftijd, wie zijn wij om te oordelen of ze dat op juiste gronden doet? Haar kerk stemt in met haar keuze, wij hoeven dat niet te doen, maar moet dat op zo'n harde manier gebracht worden?
Mijn persoonlijke achtergrond is niet interessant, maar ik kom uit een tamelijk onkerkelijke regio. Postings als in dit topic zijn niet de beste reclame voor het christendom.
Het dienen van God is een heilige plicht.mealybug schreef:In het komen tot Chrisus is er nooit een MOET.
mealybug schreef:In het komen tot Chrisus is er nooit een MOET.
Dwang, inlijven en moeten passen totaal niet bij de uitnodiging aan allen en de lankmoedigheid van God, die wil dat allen behouden worden.
Ik zeg alleen dat ik vanuit die strekking dichter bij de bijbel denk te zitten door onderdompeling ipv besprenkeling en een belijdenis van de persoon zelf ipv een belofte der ouders over hoe het kind opgevoed gaat worden.
De ouders hebben de plicht hun kinderen op te voeden in de vreze Gods, omdat ze net als de ouders tot het verbond behoren en in de beloften delen. Mijn kinderen, noemt de Heere ze.mealybug schreef:Ik zeg alleen dat ik vanuit die strekking dichter bij de bijbel denk te zitten door onderdompeling ipv besprenkeling en een belijdenis van de persoon zelf ipv een belofte der ouders over hoe het kind opgevoed gaat worden.
schelpje3 schreef:Je kletst jezelf weer eens tegen, bar mitswa moet ooken dan hoor ik je niet over dwang.
Nee, dwang is alleen maar slecht en onbijbels als het uit refokringen komt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten