Ik geloof in de triniteit zoals de Leidse vertaling 1 Joh 5: 7,8Rozijn schreef:Je geeft geen antwoord op mijn vraag, wil je dat nog doen?
Want drie zijn de getuigen; de Geest, het water en het bloed; en die drie zijn eenstemmig.
Moderator: Moderafo's
Ik geloof in de triniteit zoals de Leidse vertaling 1 Joh 5: 7,8Rozijn schreef:Je geeft geen antwoord op mijn vraag, wil je dat nog doen?
De inhoud van de vraag van Spreeuw was of dat de Drie-eenheid in het OT voor kwam.Rozijn schreef:Dus zoals ik het zojuist formuleerde geef je instemming niet?
Rozijn schreef:Nu graag één kort en concreet antwoord van jouw kant of Vader, Zoon en Heilige Geest één zijn...
Rozijn schreef:Ja, dat wat wordt bedoeld met drie-eenheid komt in het OT voor.
De bijbel is nooit te kort door de bocht.benefietdiner schreef:Dat vind ik net tekort door de bocht alleen ‘één’.
benefietdiner schreef:De inhoud van de vraag van Spreeuw was of dat de Drie-eenheid in het OT voor kwam.
Misschien kan jij daar een antwoord op geven?
benefietdiner schreef:De drie-eenheid is een stelling gebaseerd op het ‘Comma Johanneum’ http://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum maar zoals gezegd komt dat in de Bijbel niet voor.
maaarten schreef: Wat je zegt is aantoonbaar onjuist. Als je het artikel waar je naar verwijst leest, dan zie je namelijk, dat de Drie-eenheidsleer ouder is dan het Comma Johanneum.
Mooi inderdaad. In Jesaja 48 staat het ook zo duidelijk.. alhoewel het hoofdlettergebruik in de meeste vertalingen misleidend is. Ik citeer even uit de SV1977, omdat het daar wel goed staat:Spreeuw schreef:De eerste verwijzing in de Bijbel naar de Drieëenheid is toch Genesis 1:26, waar God zegt: "laat Ons mensen maken"?
En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. (NBG'51)
MaartenB schreef:Is God een Drie-eenheid?
Klik op: http://bijbelonderzoek.blogspot.nl/2014/04/is-god-een-drie-eenheid.html
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten