Weet je zeker dat je gered bent?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Weet je zeker dat je gered bent?

Berichtdoor mohamed » 25 mar 2014 19:46

mohamed schreef:Dus God is wetteloos?

Faramir schreef:Indien Hij dat wenst te zijn kan Hij dat zijn.

Wat moet ik met een God die ik niet eens op zijn woord kan vertrouwen?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 mar 2014 19:54

Faramir schreef:In jouw bijbel wellicht niet, in die van mij staat het wel degelijk.

Kijk anders ook maar even op: http://scripturecatholic.com/purgatory.html Succes!

Gedaan,
en voila:

''Heb. 12:14 - without holiness no one will see the Lord. We need final sanctification to attain true holiness before God, and this process occurs during our lives and, if not completed during our lives, in the transitional state of purgatory.

Heb. 12:23 - the spirits of just men who died in godliness are "made" perfect. They do not necessarily arrive perfect. They are made perfect after their death. But those in heaven are already perfect, and those in hell can no longer be made perfect. These spirits are in purgatory.''

Pak nu de Bijbel er eens bij, om te zien dat dit er helemaal niet staat.
Wat voor Bijbel lees jij ? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 mar 2014 20:03

@ Faramir, ik bedoel het niet aanvallend, maar als God zich niet aan zijn eigen wetten houdt hoe weten we dan ooit waar we aan toe zijn? Indien mijn vader me steeds met willekeur had geslagen, dan zou ik toch nooit hebben kunnen leren wat fatsoen is?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 mar 2014 20:33

mealybug schreef:
Pak nu de Bijbel er eens bij, om te zien dat dit er helemaal niet staat.
Wat voor Bijbel lees jij ? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Jij interpreteert het anders. Dat kan. En nee de uitleg is niet altijd waterdicht dat klopt, dat is geen enkele interpretatie. En Makk. II zeker niet gelezen?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 mar 2014 20:34

mohamed schreef:Wat moet ik met een God die ik niet eens op zijn woord kan vertrouwen?

Wat moest Job met een God die toestond dat hem zoveel leed aangedaan werd?

Ik hoop dat Hij zich aan Zijn woord houd, afdwingen kan ik het echter niet.
Maar dan nog, wat zei Jezus over personen die in zijn naam geprofeteerd hadden enz enz. Zeker weten doe je dus niet.

Maar goed, om het bij het topic te houden en niet bij mijn schijnbaar afwijkende geloof; nee, ik weet niet zeker dat ik gered ben. En nee, ik heb daar geen enkel probleem mee.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 mar 2014 20:48

Faramir schreef:Jij interpreteert het anders. Dat kan. En nee de uitleg is niet altijd waterdicht dat klopt, dat is geen enkele interpretatie. En Makk. II zeker niet gelezen?

Ik kom nog helemaal niet toe aan interpretatie.
De teksten op die RK site in heb zijn gewoon eigenhandig veranderd in een interpretatie door een of andere vervalser.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 mar 2014 20:56

Dat mag je best geloven, mij doet het niets. Makk. 2 nog niet gelezen zeker?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 mar 2014 21:23

mohamed schreef:Wat moet ik met een God die ik niet eens op zijn woord kan vertrouwen?

Faramir schreef:Wat moest Job met een God die toestond dat hem zoveel leed aangedaan werd?

Volgens zijn vrouw God vervloeken.
Faramir schreef:Ik hoop dat Hij zich aan Zijn woord houd, afdwingen kan ik het echter niet.
Maar dan nog, wat zei Jezus over personen die in zijn naam geprofeteerd hadden enz enz. Zeker weten doe je dus niet.

Welke personen hadden in zijn naam geprofeteerd? Niet alleen de discipelen, maar ook tegenstanders van Christus, zie Mar 9,38 en Luk 9:49.
Faramir schreef:Maar goed, om het bij het topic te houden en niet bij mijn schijnbaar afwijkende geloof; nee, ik weet niet zeker dat ik gered ben. En nee, ik heb daar geen enkel probleem mee.

Ook ik weet niet zeker of ik gered ben, maar ik weet wel zeker dat God zijn woord houdt.

'laat uw woord ja echter ja zijn en uw nee nee; wat hierboven uitgaat, is uit de boze.' (Mat 5,37)

Hierdoor kunnen we zeker weten dat het mogelijk is om behouden te zijn, want God is geen God van wanorde, 1 Kor 14,33.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 mar 2014 21:32

Ik geloof ook zeker dat er mensen zijn die naar de hemel gaan, net als de hel is ook de hemel geen lege plaats.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 mar 2014 21:40

Faramir schreef:Dat mag je best geloven, mij doet het niets. Makk. 2 nog niet gelezen zeker?

Er valt niets te geloven, het staat er gewoon, toch?
die RK site voegt gewoon onbeschaamd haar eigen theologie toe aan het geschreven Woord van God.

En wat het boek Makkabeen betreft, daar gaat het nog over offers.
maar Jezus zegt: Ik wil geen offers.
En het nieuwe is gekomen, dus die makkabeen gaan maar voetballen :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 mar 2014 21:41

Je kunt zekerheid hebben. Heeft er wel iemand m'n mooie linkje gelezen?
In the Bible God gives us the plan of how to be born again which means to be saved. His plan is simple! You can be saved today. How?
http://www.godssimpleplan.org/gsps-english.html

Ontvang het Koninkrijk van God als een kind staat er.
Mijn kinderen waren in een tel gered en hadden sindsdien een volkomen zekerheid. Waarom maken wij het soms zo moeilijk? En ze zijn af en toe vervelend hoor, dan meppen ze elkaar, maar dan gaan ze niet twijfelen of ze ineens niet gered zijn.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 mar 2014 21:43

mealybug schreef:Er valt niets te geloven, het staat er gewoon, toch?
die RK site voegt gewoon onbeschaamd haar eigen theologie toe aan het geschreven Woord van God.

Indien dat zo is zou jij ze toch de hand moeten kunnen schudden.
Maar goed, je bent zo te zien reeds vervallen tot extremisme aangezien je naast je eigen bijbel interpretatie geen andere interpretatie tolereert.
En wat het boek Makkabeen betreft, daar gaat het nog over offers.
maar Jezus zegt: Ik wil geen offers.
En het nieuwe is gekomen, dus die makkabeen gaan maar voetballen :mrgreen:

Werkelijk, ben je zo simpel als het bijbellezen betreft? Wat een armoede.

Kortom, extremistische armoede, de moeite niet waard om nog langer op te reageren.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 mar 2014 21:48

Wat ik me afvraag de vraag die Boerin ten tafel brengt overdenkend: gered waarvan? Ik bedoel, het leven is toch geen hel?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 mar 2014 21:55

mohamed schreef:Wat ik me afvraag de vraag die Boerin ten tafel brengt overdenkend: gered waarvan? Ik bedoel, het leven is toch geen hel?
Nou ja, voor de gelovigen is dit leven dichter bij de hel dan dat ze ooit zullen komen. Ik denk dat Boerin met 'gered', 'zalig' bedoeld. Of, zoals in de KJV staat: For by grace are ye saved.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 mar 2014 21:59

Het leven wat ik leef hoef ik niet van gered te worden, want er dreigt geen gevaar en het bevalt me goed. Is dat wat gelovigen de hel noemen?

Terug naar “[Religie] - Open forum”