mohamed schreef:Dus God is wetteloos?
Faramir schreef:Indien Hij dat wenst te zijn kan Hij dat zijn.
Wat moet ik met een God die ik niet eens op zijn woord kan vertrouwen?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Dus God is wetteloos?
Faramir schreef:Indien Hij dat wenst te zijn kan Hij dat zijn.
Faramir schreef:In jouw bijbel wellicht niet, in die van mij staat het wel degelijk.
Kijk anders ook maar even op: http://scripturecatholic.com/purgatory.html Succes!
mealybug schreef:
Pak nu de Bijbel er eens bij, om te zien dat dit er helemaal niet staat.
Wat voor Bijbel lees jij ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mohamed schreef:Wat moet ik met een God die ik niet eens op zijn woord kan vertrouwen?
Faramir schreef:Jij interpreteert het anders. Dat kan. En nee de uitleg is niet altijd waterdicht dat klopt, dat is geen enkele interpretatie. En Makk. II zeker niet gelezen?
mohamed schreef:Wat moet ik met een God die ik niet eens op zijn woord kan vertrouwen?
Faramir schreef:Wat moest Job met een God die toestond dat hem zoveel leed aangedaan werd?
Faramir schreef:Ik hoop dat Hij zich aan Zijn woord houd, afdwingen kan ik het echter niet.
Maar dan nog, wat zei Jezus over personen die in zijn naam geprofeteerd hadden enz enz. Zeker weten doe je dus niet.
Faramir schreef:Maar goed, om het bij het topic te houden en niet bij mijn schijnbaar afwijkende geloof; nee, ik weet niet zeker dat ik gered ben. En nee, ik heb daar geen enkel probleem mee.
Faramir schreef:Dat mag je best geloven, mij doet het niets. Makk. 2 nog niet gelezen zeker?
mealybug schreef:Er valt niets te geloven, het staat er gewoon, toch?
die RK site voegt gewoon onbeschaamd haar eigen theologie toe aan het geschreven Woord van God.
En wat het boek Makkabeen betreft, daar gaat het nog over offers.
maar Jezus zegt: Ik wil geen offers.
En het nieuwe is gekomen, dus die makkabeen gaan maar voetballen
Nou ja, voor de gelovigen is dit leven dichter bij de hel dan dat ze ooit zullen komen. Ik denk dat Boerin met 'gered', 'zalig' bedoeld. Of, zoals in de KJV staat: For by grace are ye saved.mohamed schreef:Wat ik me afvraag de vraag die Boerin ten tafel brengt overdenkend: gered waarvan? Ik bedoel, het leven is toch geen hel?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten