Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jvslooten schreef:Denk je dat je gered wordt door het zondaarsgebed te bidden?
rotterdam schreef:Ja dat denk ik wel.
God kan niet liegen. Paulus zegt het, en het is ook logisch. In Hem is geen onrecht.Faramir schreef:Dus God kan niet liegen en is niet almachtig.
naamloos schreef:Maar God heeft zich vrijwillig gebonden aan zn eigen regel, daar kunnen we van opaan hoor
Ja het oordeel is aan God alleen, maar Hij zegt dat wie in Christus is, niet veroordeeld wordt, eeuwig leven heeft, behouden is.Faramir schreef:Het oordeel is aan God en God alleen, ik kan en wil niet op Zijn troon gaan zitten en oordeel over mijzelf geven.
naamloos schreef:Als je niet weet of je gered bent, leef je niet voortdurend in angst dan
Daar kan ik met mn verstand niet bij, ik zou geen oog meer dicht doen.Faramir schreef:Nee. Ik zou niet weten waar ik angstig voor zou moeten zijn. Niet voor de dood en niet voor de hel. Indien God dat zou beslissen zou ik me daarbij neerleggen.
Wim2600 schreef:
Oh, maar daar geef ik je gelijk in hoor... ik ben niet bang voor de dood op zich, maar ik zou ook niet graag door een stom ongeluk "te vroeg" doodgaan... daarvoor vind ik het leven veel te leuk: in goede gezondheid wil ik hier best nog wel een jaar of vijftig of zelfs langer blijven rondlopen, dus ik wacht wel netjes tot het licht op groen springt, en ga heus niet proberen nog gauw vóór de aankomende tram over te steken
Faramir schreef:Indien Hij dat wenst te zijn kan Hij dat zijn.
Faramir schreef:Dus God kan niet liegen en is niet almachtig.
naamloos schreef:Ja het oordeel is aan God alleen, maar Hij zegt dat wie in Christus is, niet veroordeeld wordt, eeuwig leven heeft, behouden is.
Daar kan ik met mn verstand niet bij, ik zou geen oog meer dicht doen.
Ik kan me best voorstellen dat mensen die niet in de hel geloven niet bang zijn voor de dood.
Maar geloof je dat wel, zou je dan niet weten waarom je daar bang voor zou moeten zijn?
Dan begin ik me af te vragen wat voor voorstelling je bij de hel hebt.
Faramir schreef: Ik verwacht overigens goede kans te maken op het vagevuur.
Jawel hoor, als je in Hem gelooft, en je hoeft niet in je eigen geloof te geloven.Faramir schreef:Maar je kan nooit zeker weten of je volledig in Christus bent.
mealybug schreef:Zelfs de paus heeft dit onbijbelse begrip afgeschaft dacht ik.
maar zeg eens , waar in de Bijbel kunnen we dit vinden.
Ik sta open voor een vagevuur hoor, maar wil wel onderbouwing vanuit de Schrift
naamloos schreef:Jawel hoor, als je in Hem gelooft, en je hoeft niet in je eigen geloof te geloven.
Faramir schreef:Indien Hij dat wenst te zijn kan Hij dat zijn.
Boerin schreef:Nee dat kan Hij niet, want Hij is ook rechtvaardig en genadig en liefde, niet alleen maar almachtig. Wetteloosheid ligt niet in Zijn aard.
Jvslooten schreef:God is een God van getrouwe beloften, en wat Hij spreekt zal niet verbroken worden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten